Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد میرزایی قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: صید با قلاب از سیاست‌ها و روش‌های مورد حمایت و استقبال سازمان شیلات ایران است که در این روش صید ماهی بصورت انتخابی انجام شده و پس از انجام خون گیری و سردسازی در شناور با بالاترین کیفیت به ساحل انتقال می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این عامل زمینه ساز مصرف تازه خوری ماهی در بسیاری از کشور‌ها شده و این نوع ماهی با قیمت بالایی خریداری و عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده در چند سال اخیر توسط سازمان شیلات ایران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی صید با قلاب و با بهره گیری از تجارب معتمدین و مروجین جامعه صیادی و بازدید منظم کارشناسان اداره کل شیلات گام‌های مهمی برای ترویج این روش صید برداشته شده است.

وی ادامه داد: استفاده از تجارب مروجان صیادی کشور‌های صاحب تکنولوژی صید لانگ لاین (صید با قلاب) بویژه ژاپن، اندونزی و کره جنوبی از برنامه‌های این اداره کل است و تاکنون گام‌های مهم و اساسی در زمینه ترویج این روش در استان سیستان وبلوچستان برداشته شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: وضعیت صید شناور‌های صیادی استان که با این روش صید می‌کنند در نیمه دوم سالجاری افزایش قابل توجهی داشته و اکنون روزانه حدود ۱۰۰ تن ماهی در بنادر صیادی این استان تخلیه و روانه بازار می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: از تمامی کارخانجات فراوری، سرمایه گذاران بخش خصوصی و سایر افراد و شرکت‌هایی که تمایل به خرید و عمل آوری این گونه از ماهیان دارند، درخواست می‌شود که جهت سرمایه گذاری در این بخش به معاونت صید و بنادرماهیگیری اداره کل شیلات این استان مراجعه کنند.

وی گفت: تعداد ۹۳۰ فروند لنج و هزار و ۴۰۰ فروند قایق صید و صیادی با حدود ۲۴ هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام‌های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

فعالیت ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از توقیف یک دستگاه خودروی قاچاق به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان چابهار خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی تویوتا (لندکروز) قاچاق و نگهداری در یکی از پارکینگ های سطح شهر چابهار، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با هماهنگی‌های قضائی اقدام به بازرسی از محل مورد نظر کردند و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که خودرو مذکور فاقد هرگونه مجوز گمرکی است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی خودرو کشف شده 120 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: خودرو پس از تشکیل پرونده قضائی به پارکینگ منتقل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار