Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@20:48:39 GMT

قانون تحمیل شده تجاری آمریکا را نمی پذیریم

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۱۸۶۳۱

قانون تحمیل شده تجاری آمریکا را نمی پذیریم

به گزارش جام نیوز، لوکانگ روز پنجشنبه در نشست خبری روزانه خود در پکن ابراز امیدواری کرد دو طرف مسایل را با روش های سازنده و از طریق افزایش منافع مشترک حل کنند.
وی در ارتباط با خواست آمریکا از چین برای کاهش کسری تجاری افزود: روابط تجاری دو کشور با سابقه 40 ساله، برای دو طرف مفید بوده است و اگر این روابط تنها برای چین مفید بود تا امروز ادامه نمی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لوکانگ ادامه داد: کشمکش های تجاری پیشین پکن و واشنگتن همواره با روش های سازنده حل و فصل می شد و امروز همچنان اطمینان داریم این روش ها تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد تاریخ نشان می دهد جنگ تجاری برای هیچکدام از طرفین مفید نخواهد بود و چین نیز قاطعانه از منافع خود دفاع می کند.

روسیه و انگلیس به بحران دیپلماتیک پایان دهند
سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار امیدواری کرد انگلیس و روسیه بر اساس حقایق و از طریق گفت و گو، به مناقشات و بحران دیپلماتیک مربوط به مسمومیت جاسوس پیشین روسیه در انگلیس پایان دهند.

 

وی با اشاره به اینکه روسیه و انگلیس از اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل هستند گفت: امیدوارم دو کشور از طریق مذاکرات، مساله فعلی را حل کنند چون حفظ ارتباط و همکاری میان اعضای دایمی شورای امنیت امری بسیار مهم است.

 

سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روسیه که در بریتانیا زندگی می‌کرد، هفته گذشته به همراه دخترش، بیهوش روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبوری پیدا شد.
براساس ادعای رسانه های انگلیسی، حال هر دو وخیم است و پلیسی که اولین بار آنها را پیدا کرد نیز در بیمارستان بستری است.

 

اسکریپال 66 سال داشت و سال 2010 میلادی در یک تبادل جاسوسی میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد؛ در آن معاوضه، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.
وی پیشتر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 میلادی به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد؛ او متهم بود که هویت جاسوسان روس در اروپا را به سازمان جاسوسی ‌ام.ای.6 می دهد.

 

لندن مدعی است که مسکو وی را مسموم کرده است این در حالی است که برخی از تحلیلگران با مبهم خواندن این ادعا، اذعان کرده اند مسمومیت اسکریپال می تواند از سوی هر سازمان جاسوسی دیگر اروپایی از جمله انگلیس اتفاق افتاده باشد. 

 

ایرنا

111

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد

چین از روسیه به عنوان بزرگترین شریک تجاری همه پنج کشور آسیای مرکزی، سبقت گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد کرملین به سختی می تواند قبول کند که روسیه در تجارت با آسیای مرکزی، از چین عقب مانده است.

بی‌میلی مقامات روسی به اذعان به این واقعیت تجاری، در نمایشگاه تجاری که اواخر آوریل در تاشکند -پایتخت ازبکستان- برگزار شد، نمایان شد.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، ایگور کامینین، معاون وزیر بازرگانی روسیه، حداقل در مورد ازبکستان، مدعی شد روسیه و چین از نظر سران ازبکستان، شرکای برابر با سهم برابر در گردش تجاری هستند.

استدلال کامینین، به معنای واقعی کلمه بر پایه امید و آرزو بود. این مقام روسی برای قرار دادن روسیه و چین در سطح تجاری یکسان، به اهداف تجاری پیش بینی شده برای سال ۲۰۳۰ اشاره کرد که در آن ازبکستان امیدوار بود گردش مالی سالانه تجارت با مسکو و پکن را به ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

اما آمار تجاری رسمی ازبکستان برای سال ۲۰۲۳، شکاف گسترده مبادلات تجاری بین روسیه و چین در حال حاضر را نشان می‌دهد. گردش مالی تجاری میان ازبکستان و روسیه در سال میلادی گذشته، به ۹.۸ میلیارد دلار رسید که تقریبا ۳۰ درصد کمتر از مجموع ۱۳.۷ میلیارد دلار تجارت میان ازبکستان و چین است.

به گفته منابع رسمی ازبکستان، چین از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، برتری خود را در گردش تجاری حفظ کرده است. حجم مبادلات تجاری دوجانبه با چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، بالغ بر ۳.۰۱ میلیارد دلار بود و در مقابل، این رقم برای روسیه، ۲.۵ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ازبکستان در رقابت تجاری منطقه‌ای روسیه و چین یک ناهنجاری محسوب نمی‌شود. آمار رسمی برای سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد چین از نظر حجم معاملات تجاری با هر پنج کشور منطقه آسیایی، از روسیه سبقت گرفته است.

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!