Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حدود سه ماه آینده، بیست و یکمین دوره جام جهانی در روسیه برگزار می شود. در جریان رای گیری میزبانی جام جهانی که دردوم دسامبر 2010 در کمیته اجرایی فیفا صورت گرفت، روسیه و قطر به عنوان میزبان دو جام جهانی پیش رو در 2018 و 2022 معرفی شدند.

طرفداری- قبل و بعد این رای گیری مشهور، اتفاقات بسیاری در دنیای فوتبال رخ داد که در نهایت منجر به محرومیت مادام العمر و کنار رفتن بسیاری از اسامی مشهور چون سپ بلاتر، میشل پلاتینی و محمد بن همام از دنیای فوتبال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه ساندی تایمز در سال 2015، کتابی تحت عنوان بازی کثیف منتشر کرد که به داستان خرید آرای اعضای کمیته اجرایی فیفا و توافقات نجومی و معاملات پشت پرده طرفین ذینفع پرداخته است.

میشل پلاتینی به عنوان رئیس وقت یوفا، به عنوان یکی از مهم ترین نفرات کمیته اجرایی 24 نفره فیفا هم شناخته می شد و رسیدن به رای او اهمیت بالایی برای کمپین قطری محمد بن همام داشت. بن همام برای رسیدن به حمایت ستاره سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه یوونتوس، دست به دامن نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور وقت فرانسه، شد و با جوش دادن معامله های سرمایه گذاری و نفتی بزرگ، قلب او را فتح کرد تا در نهایت با فشار سیاسی وارده از سوی رئیس جمهور، پلاتینی هم نام قطر را روی برگه رای اش بنویسد.

قطری ها به عنوان ثروتمندترین کشور جهان و با تکیه بر بنیه مالی فوق العاده قدرتمند، از هیچ کوششی برای رسیدن به میزبانی جام جهانی دریغ نکرده بودند و محمد بن همام به عنوان رئیس وقت AFC، رهبری کمپین پشت پرده شان را در اختیار گرفته بود. او در فرجه ای دو ساله، چندین و چند رای برای قطر تضمین کرده بود و در فاصله کمی با زمان رای گیری، با قدرت پیش می رفت. در این باره می خوانیم:

بن همام راضی و مفتخر بود. داستان آوردن جام جهانی به دوحه که در ابتدا کاملا خیال پردازانه و تخیلی به نظر می رسید، الان با قدرت به سمت موفقیت در حال حرکت بود. او 4 رای از آفریقا در جیب داشت. دیپلماسی اش در آسیا جواب داده بود و تلاشش در جوش دادن معامله با برخی اروپایی ها برای رسیدن به آرای بیشتر به نتیجه رسیده بود. معامله اش با اسپانیا به تنهایی 4 رای برایش تضمین می کرد و توافقش با موتکوی روس، آرای آنها را بیشتر هم می کرد. با این حال، بن همام کسی نبود که حتی اگر پیروزی در دسترس باشد،  با این خیال ها، به خواب برود. او می خواست کارهایی که قبلا در اروپا انجام داده بود را تقویت کند و در این راه باید دوباره سراغ قدرتمندترین چهره این قاره، میشل پلاتینی، رفت.

بن همام تلاش بسیاری برای بدست آوردن رای رئیس یوفا کرده بود و حتی او را مجاب کرده بود جلسه ای برای ارائه شرایط میزبانی قطر به کمیته میزبانی آنها در نیون اختصاص دهد. تمامی اعضای ارشد کمیته میزبانی قطر در اکتبر و دو ماه قبل از رای گیری میزبانی جام جهانی راهی نیون شدند تا ارائه ای خصوصی برای ستاره سابق فرانسوی داشته باشند. قرار بود بن همام رهبری کمیته میزبانی قطر را به عهده داشته باشد، اما در لحظات آخر جای خود را به السوادی، مدیرارشد اجرایی کمیته میزبانی، داد تا به امور دیگری برسد.

 تیم قطری در جلسه عمومی، به طور خلاصه به شرح شرایط دوحه پرداخت، اما اطلاعات تفصیلی شب قبل از آن در جریان شام خصوصی پلاتینی و ولیعهد قطر، شیخ طمیم بن خلیفه آل ثانی، صورت گرفته بود. آقای ولیعهد تا آن روز چندان نشانی از خود در کمیته میزبانی بروز نداده بود تا برادر کوچک ترش شیخ محمد امورات را پیش ببرد، ولی با نزدیک شدن رای گیری لازم بود قطری ها با تمام توان وارد میدان شوند. شیخ طمیم در ادامه با هماهنگی تلفنی بن همام، راهی زوریخ شد تا جلسه ای هم با سپ بلاتر داشته باشد.

در این بین، در بخشی از این کتاب اشاره ای شنیدنی به روند خرید باشگاه پاری سن ژرمن و راه اندازی غول رسانه ای بین اسپورتس می شود که در ادامه می خوانیم:

یک ماه بعد در فاصله 10 روزه تا رای گیری میزبانی جام جهانی، شیخ طمیم برای مهم ترین جلسه اش به اروپا بازگشت. نیکولا سارکوزی او را برای شام در کاخ اِلیزه پاریس دعوت کرده بود. دیگر مهمان حاضر در جلسه سباستین بازین، مدیر ارشد اجرایی باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه، بود؛ باشگاهی که در آن زمان مشکلات مالی بسیاری به خود می دید. مهمان سومی هم در حالی که تعجب از صورتش می بارید و نمی دانست رئیس جمهور چرا دعوتش کرده، وارد اِلیزه شد. میشل پلاتینی بود که به سر میز هدایت شد و تعجبش با دیدن شیخ طمیم دو برابر شد چون انتظار نداشت در چنین فاصله کمی دوباره ولیعد قطر را ملاقات کند.

شرح صحبت های آن جلسه تا چندین سال بعد از رای گیری میزبانی جام جهانی نامعلوم بود تا اینکه نشریه فرانسوی فرانس فوتبال، طی گزارشی خبر داد شیخ طمیم پیشنهاد داده قطر، باشگاه پاری سن ژرمن را خریداری کند و شبکه ای تلویزیونی برای رقابت با کانال پلاس راه بیندازد. در همین جلسه بود که سارکوزی تلاش کرد بیشترین فشار را برای تحمیل نظرش به پلاتینی وارد کند. ماجرا به اینجا ختم شد که یک سال بعد از رای گیری میزبانی جام جهانی، یکی از ثروتمندان قطری به نام ناصرالخلیفی، در ازای 50 میلیون یورو، پاری سن ژرمن را خریداری می کند و شبکه خبری الجزیره قطر، در ازای 150 میلیون یورو حق پخش مسابقات فرانسه را خریداری می کند و شبکه مشهور بین اسپورتس را راه می اندازد که الان بزرگترین غول رسانه ای دنیای ورزش به شمار می رود.

رای پلاتینی هم بدست آمده بود و بن همام می توانست به خودش برای به اتمام رساندن موفق یک کودتای دیگر و این بار در اروپا، افتخار کند. رویای میزبانی غیرممکن کشورش الان یک قدرت غیرقابل مهار شده بود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترزیچ: رویای دورتموند تکرار قهرمانی سال 1997 است

ادین ترزیچ از عزم جدی بازیکنانش برای کسب قهرمانی در اروپا گفته است. 

طرفداری | دورتموند تنها 90 دقیقه تا بازگشت به ومبلی به عنوان فینالیست لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد.

پس از پیروزی 1-0 در وستفالن، دورتموند در فرانسه به مصاف پاری سن ژرمن خواهد رفت. زردهای آلمان هفته گذشته با ارائه عملکردی بسیار خوب ضمن رقم زدن شبی سخت برای تیم لوئیز انریکه، سهمیه لیگ قهرمانان خودشان را نیز قطعی کردند. آن‌ها مقابل آگزبورگ به بازیکنان اصلی تیم استراحت دادند تا با بهترین شرایط ممکن وارد پارک دو پرنس وارد شوند. ادین ترزیچ با اشاره به شکست دور گروهی مقابل پاری سن ژرمن گفت:

ما در دور گروهی در پاریس شکست خوردیم چون خودمان را پیدا نکرده بودیم. در نقاط مختلفی جرات لازم را نداشتیم. در دو بازی دیگر نشان دادیم که می‌توانیم به نحوی دیگر قابل پاری سن ژرمن بازی کنیم. آن‌ها هفته گذشته کار آسانی مقابل ما نداشتند. ما با اعتماد به نفس بالایی وارد زمین می‌شویم و برای رسیدن به فینال هر کاری انجام خواهیم داد. با این حال، آن‌ها کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند. ما برای حریف و وظیفه‌ای که پیش رو داریم احترام قائل هستیم. با توجه به بازیکنان پاری سن ژرمن، 90 دقیقه باید هوشیار باشیم.

پروژه پاری سن ژرمن بر مبنای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان بنا نهاده شده است. اما دورتموند هم رویای خودش را دارد و می‌خواهد آن را محقق کند. شباهت‌هایی با نیمه‌نهایی‌های قبلی وجود دارد. من دوست دارم سرنوشت تیم مثل سال 1997 باشد تا 2013! (دورتموند با پیروزی مقابل یوونتوس قهرمان شد) اگر لازم باشد، بازیکنان دورتموند فردا بیش از 20 کیلومتر می‌دوند. ما هدف و رویای بزرگی داریم. 

ما در بازی فردا همه کار خواهیم کرد. برنامه و ایده خوبی داریم. پاریس نسبت به هفته قبل قطعا تیم بهتری خواهد بود اما ما بلیت فینال را می‌خواهیم و در کنار یک دیگر برای آن خواهیم جنگید.  

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی پاری سن ژرمن و دورتموند از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • امشب معرفی یک پای فینال اروپا؛ کامبک دوباره پاریس؟
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۱۸‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • پیش‌بازی پاری سن ژرمن - دورتموند؛ آدمی با رویاهایش زنده‌است
  • ترزیچ: رویای دورتموند تکرار قهرمانی سال 1997 است
  • ناصر الخلیفی: دیدار با دورتموند مهم‌ترین بازی پاری سن ژرمن در دوران من است
  • مارکینیوش: می‌خواهیم فرهنگ پاری سن ژرمن را به همه نشان دهیم
  • مأموریت سخت ژاوی به دکو: ژاوی سیمونز را به بارسلونا برگردان!
  • اورساتو داور بازی پاری‌سن‌ژرمن - دورتموند شد
  • دنیله اورساتو داور جدال برگشت پاری سن ژرمن و دورتموند