Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: به یکی از میلان‌های خیابان خواجه‌ربیع که پیچیدیم، با دیدن ازدحام جمعیت و دود سیال در آسمان، شستمان خبردار شد که با یک آتش‌سوزی بزرگ مواجهیم. به محل حریق که رسیدیم، یک خانه مسکونی لبریز از آتش به استقبالمان آمد. شعله‌ها آن‌قدر بلند بود که گرما به ما امکان پیشروی نمی‌داد.

در حال استقرار و آغاز عملیات بودیم که خانمی همچون فشنگ از دل جمعیت به سمت ما آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سر و صورتش خونی بود و ضجه‌هایش سنگ را آب می‌کرد. بعد فهمیدیم که یک مادر است و دو میوه دلش اسیر چنگال سرخ آتش شده‌اند. نمی‌خواستیم او را ناامید کنیم. به او گفتم که امن‌یجیب بخواند و دعا کند اما می‌دانستم که این دو کودک دیگر وجود ندارند.

آتش را قبل از سرایت به خانه همسایه‌ها غافل‌گیر کردیم و آهسته‌آهسته جلو رفتیم. وارد خانه شدیم و بی‌مهابا به این غول آتشین تاختیم و پس از دقایقی، نفس‌زنان آتش را از نفس انداختیم.

حریق که مهار شد، عملیات تجسس آغاز شد اما هیچ اثری از این دو کودک نبود. برای ما که خیلی از این موارد دیده بودیم فقدان جسد پذیرفتنی نبود.

جست‌وجوها را در لابه‌لای وسایل سوخته و نیم‌سوز ادامه دادیم تا اینکه صدای ضعیفی به گوشم خورد. اول فکر کردم اشتباه کرده‌ام اما صدا دوباره تکرار شد. پی صدا را گرفتم و به آشپزخانه رسیدم. صدا از درون یک کابینت بود. در را که باز کردم، دو جفت چشم سیاه هراسان به من زل زده بودند. خیلی تعجب کردم. موقعیت را که بررسی کردم، دیدم نقطه راهبردی این منزل همان کابینت بوده است که کودکان آنجا مخفی شده بودند. این کودکان را در میان سلام، صلوات همسایه‌ها و اشک‌های لبریز از محبت خدا به آغوش گرم مادرشان سپردیم.

وقتی که داشتم آن‌ها را بیرون می‌آوردم، از پسربچه بزرگ‌تر پرسیدم: چه شد که توی کابینت رفتید؟ او با همان زبان کودکانه‌اش برایم کمی چلچلی کرد و گفت: من و داداشم داشتیم قایم‌باشک بازی می‌کردیم. من توی کابینت قایم شده بودم که داداشم پیدایم کرد و یکدفعه خانه آتش گرفت. اگر توی قصه‌ها هم بگویند هنر Art بازی قایم‌باشک جان دو کودک را از مرگ حتمی نجات داده است من باورم نمی‌شود اما باز هم دست خداوند را که برای کمک به ما دراز شده بود مثل بسیاری از مواقع دیگر در این حادثه Incident دیدیم.

روایتگر این خاطره حسن معین قربانی،سرپرست شیفت فرماندهی یکی از ایستگاه های سازمان آتش‌نشانی مشهد، است که پس از سال‌ها خدمت و امدادرسانی به شهروندان، لباس مقدس آتش‌نشانی را از تن درآورد و بازنشسته شد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»

در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077459 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
  • نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • آتش‌سوزی وحشتناک در بازار بندرعباس (فیلم)
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟