Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > گیلان - فرماندار رودسر با اشاره به اینکه محلات محروم و کم برخوردار باید از اولویت‌های مسئولان باشد تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید ایجاد توسعه و عدالت اجتماعی است و ما باید بتوانیم در برنامه‌ریزی‌های خود این سیاست را لحاظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی وارسته بهدانی در نشست با اعضای شورای شهرستان؛شوراها را رابط بین مردم و حاکمیت خواند و اظهار کرد: نقش شوراها در حل مشکلات مردم بسیار حائز اهمیت بوده و به‌عنوان مجلس شهری و روستایی مطرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به اعضای شورای شهرستان رودسر که شما به‌عنوان نمایندگان مردم باید پیگیر مطالبات آنان باشید افزود: ما هر جا از این ظرفیت‌ها استفاده کردیم توانستیم به موفقیت نزدیک و رضایت مردم را جلب کنیم.

فرماندار رودسر اشرافیت به قانون را مورد تأکید اعضای شورای این شهرستان قرارداد و گفت: هرقدر آشنایی ما با قوانین و مقررات بیشتر شود اقتدار و قدرت ما برای حل مشکلات و کمک به امور زیادتر خواهد شد.

وی یکی از مشکلات جامعه را تعارفات متداول در جامعه خواند و تصریح کرد: مردم دارای حق‌وحقوقی هستند و ما نمی‌توانیم آن را معامله، مسامحه و یا ضایع کنیم یکی از وظایف ما مسئولان این است که بین مردم باشیم دغدغه‌ها و درد و دل آن‌ها را بشنویم و برای حلشان تلاش کنیم.

وارسته از پیشرفت ۶۰ درصدی سد پلرود خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه مشکلات آب شرب و کشاورزی مردم منطقه حل خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود این سد تا سال ۹۷ آبگیری و در سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

وی بر لزوم حساسیت بیشتر مسئولان در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای مدیریت بهتر مشکلات رودسر تأکید کرد و گفت: می‌توان برای حل مشکلات آموزشی، کشاورزی و غیره از کشورهای پیشرو الگوبرداری کرد.

فرماندار رودسر با اشاره به وضعیت کنونی کارخانه کمپوست این شهرستان و جوابگو نبودن مناسب به بحث زباله‌های منطقه افزود: برای حل مشکلات زباله شهرستان نیازمند راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز هستیم.

وی با اشاره به اینکه محلات محروم و کم برخوردار باید از اولویت‌های مسئولان باشد تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید ایجاد توسعه و عدالت اجتماعی است و ما باید بتوانیم در برنامه‌ریزی‌های خود این سیاست را لحاظ کنیم.

وارسته با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما و مشکلات کم‌آبی برای کشاورزان افزود: تاکنون کشاورزان رودسری توانسته‌اند با استفاده از نزولات جوی ۸۵ درصد از مزارع خود را زیر کشت زمستانه ببرند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان اسفندماه امسال این رقم به بیش از ۹۵ درصد برسد.

وی گفت: با کمک همه دستگاه‌های مرتبط تلاش می‌کنیم تا کشاورزان ما با کمترین مشکلات مواجه شوند.

فرماندار رودسر به ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری منطقه اشاره کرد و افزود: باید برای توسعه، عمران و آبادانی این شهرستان همه ید واحده شویم و کنار هم قرار گیریم تا این شهرستان به جایگاه واقعی خود برسد.

گفتنی است، در این نشست هرکدام از اعضا شورای شهرستان رودسر مشکلات مناطق مختلف شامل مشکلات آب، راه، برق، گاز، اشتغال، غیره را با فرماندار رودسر مطرح کرده و با اتخاذ تدابیر لازم خواستار حل این مشکلات شدند.

46

کلید واژه‌ها : برنامه ششم توسعه - دولت یازدهم - استان گیلان - دولت دوازدهم - دولت - گردشگری سلامت - توسعه پایدار - دولت الکترونیک - گردشگر فضایی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی در توسعه پایدار و پیشگیری از آسیب‌ها نقش دارند

بهادر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی نقش مهمی در توسعه جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی به همراه دارد.

وی افزود: با تشویق به مشارکت فعال مردم در فرآیندهای تصمیم‌گیری و توسعه، می‌توان به ایجاد جامعه‌ای پایدار و متحد دست پیدا کرد.

اسدی خاطر نشان کرد: با توجه به تأثیرات مثبت و گسترده‌ای که مشارکت‌های مردمی به عنوان یک ابزار قدرتمند در رونق تولید و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد، تقویت و حمایت از آن‌ها باید به عنوان اولویت‌های اصلی سیاست‌گذاران و دولت‌ها در نظر گرفته شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان یادآور شد: مشارکت‌های مردمی می‌توانند به شکل‌های مختلفی بر رونق تولید تأثیر بگذارند، از جمله این تأثیرات می‌توان به افزایش سرمایه اجتماعی، تقویت همبستگی و اعتماد متقابل و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی اشاره کرد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مشارکت‌های مردمی، تأثیر آن‌ها بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، بطوریکه این مشارکت‌ها با ایجاد احساس مسئولیت مشترک و تقویت نظام‌های حمایتی در جامعه، می‌توانند به کاهش میزان بزهکاری، اعتیاد و دیگر مشکلات اجتماعی کمک کنند.

اسدی افزود: علاوه بر این، فعالیت‌های مشارکتی می‌توانند به افراد کمک کنند تا مهارت‌های جدیدی کسب کرده و در نتیجه، از طریق اشتغال‌زایی، به بهبود وضعیت اقتصادی خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارند، افزود: مشارکت مردمی می‌تواند به ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، تقویت بخش‌های کشاورزی و صنعتی و ارتقا سطح زندگی عمومی کمک کند.

اسدی با بیان اینکه این مشارکت‌ها می‌توانند به ارتقا سطح آگاهی در جامعه منجر شوند، تصریح کرد: فعالیت‌های مردمی می‌توانند از طریق تشویق به خرید محصولات محلی و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک به تقویت اقتصاد محلی نیز کمک کنند که این امر می‌تواند در ایجاد شغل و کاهش مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها نقش مؤثری ایفا نماید.

کد خبر 6076396

دیگر خبرها

  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر
  • «جهش تولید» باطل السحر مشکلات اقتصادی است
  • اعلام نگرانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از سیاست‌های پولی و ارزی دولت/برخی مشکلات اقتصادی به آمریکا ربطی ندارد
  • هشدار علی ربیعی همزمان با احتمال جنگ با اسرائیل
  • تحول حوزه درمان تامین اجتماعی زنجان نتیجه رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم است
  • عقلانیت حکمرانی درمیانه بحران
  • مشارکت‌های مردمی در توسعه پایدار و پیشگیری از آسیب‌ها نقش دارند