Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۷۳۵۰ ظرفیت جدید برای پذیرش معتادان متجاهر در مراکز نگهداری و ساماندهی سازمان بهزیستی همزمان با آغاز نوروز خبر داد.

ایران آنلاین / انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه پیش از این، ظرفیت ۶۳۰۰ نفری در کشور برای نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر وجود داشته است، گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با ستاد مبارزه با مواد مخدر ۳۰۰۰  ظرفیت جدید در استان تهران، ۷۰۰ ظرفیت جدید در استان البرز و بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ ظرفیت جدید در هر یک از استان‌های دیگر برای نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: بعد از پذیرش این معتادان، روند سم‌زدایی، توانمندسازی و حرفه‌آموزی آنان آغاز می‌شود. همچنین برخی از افراد جمع‌آوری شده که در خیابان به سر می‌برند اما معتاد نیستند نیز درصورت ابتلا به بیماری برای تشخیص مورد غربالگری قرار می‌گیرند. وزارت بهداشت باید بعد از انجام مرحله غربالگری نسبت به پذیرش آن‌ها در بیمارستان‌ها اقدام کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وضعیت برخی از سالمندان بدون سرپناه و رها شده تصریح کرد: سازمان بهزیستی مسئولیت نگهداری از این سالمندان را برعهده دارد و آنان را بعد از پذیرش، ساماندهی و نگهداری می‌کند.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از افراد بی سرپناه و رها شده که طی دو تا سه مرحله اخیر مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، معتاد نیستند، توضیح داد: تعدادی از افراد جمع‌آوری شده دارای بیماری‌های مزمن روانی، سالمندان رها شده و یا افراد دچار بیماری هستند که همزمان با اعلام سازمان بهزیستی طی چند روز گذشته ظرفیت جدید ۷۳۵۰ نفری برای پذیرش آنها فراهم شده است.

وی مدت زمان پیش بینی شده برای نگهداری و ساماندهی افراد جمع‌آوری شده را بین دو ماه و نیم ذکر کرد و گفت: این مدت زمان در صورت نیاز قابل تمدید نیز خواهد بود. این افراد در صورت وجود ظرفیت در مراکز ماده ۱۵ در برخی شهرستان‌ها، به این مراکز و یا مراکز ماده ۱۶ منتقل خواهند شد./ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۱۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد، اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد، این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور مؤثر پایش و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند؛ طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ها اظهار کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی افزود: اهدای این تجهیزات که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تأمین مالی شده است، تأکیدی بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر است.

گفتنی است، این پروژه در راستای مأموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام شده است، هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

کد خبر 746985

دیگر خبرها

  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • افزایش ۵ برابری اعتبارات بیمه خدمات درمانی معتادان در حین درمان در گلستان