Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:40:39 GMT

دل‌های خود را باید به سبزه‌زارهایی از امید تبدیل کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۲۰۷۹۷

دل‌های خود را باید به سبزه‌زارهایی از امید تبدیل کنیم

دل‌های خود را باید به سبزه‌زارهایی از امید تبدیل کنیم که زشت‌ترین روزهای نومیدی را نیز با امید از سربگذرانند.

به گزارش خبرنگار مهر، متن زیر یادداشتی از ناصرفکوهی در مورد نوروز است که در ادامه می خوانید؛

آبی که از این دیده چو خون می‌ریزد / خونیست بیا ببین که چون ‌می‌ریزد
پیداست که خون من چه برداشت کند /  دل می‌خورد و دیده برون می‌ریزد

نوروز امسال تا چند روز دیگر به سراغمان می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند، حال بسیاری‌مان چندان خوش نیست. خبرها خوب نیستند: از میان اخبار، زلزله کرمانشاه و حادثه دریای چین و سانحه هوایی... برخی از دلخراش‌ترین‌ها بودند. چشم‌ها نگرانند. دل‌ها شکسته‌اند. عزیزان زیادی دورند. و عزیزان دیگری برای همیشه ما را به حال خود رها کرده و رفته‌اند. حال جهان خوش نیست و حال جهان ِ ما، ناخوش‌تر. از جفای هستی و بی‌رحمی روزگار، افسردگی و سرافکندگی و خاموشی و اندوه بر دل‌هایمان سنگینی می‌کنند و گویی پایانی ندارند.

اما نوروز می‌آید. ما رابه خویش می‌خواند و می‌خواهد که همراهش بگوییم و بخندیم. می‌خواهد دل را از غم‌ها رها کنیم. نوروز می‌خواهد که برخیزیم و جامگان نو بپوشیم، بر سر سفره برویم و با عزیزانی که هنوز مانده‌اند بنشینیم. به کودکان بنگریم و آینده را در نگاه زیبا و معصوم و خالی از حرص و آز و کینه و خشم آنها بجوییم. آیا هنوز ممکن است که به خود آییم؟ آیا هنوز ممکن است نوروز را باور کنیم و  اندیشه‌ها و رفتارهای خود را بشوییم و خوشبختی و شادی و زیبایی را در خانه خود راه دهیم؟ بی‌شک چنین است: در زمین شور نومیدی هیچ گیاهی نمی‌روید و از سبزی و آب و زندگی خبری نیست.

دل‌های خود را باید به سبزه‌زارهایی از امید تبدیل کنیم که زشت‌ترین روزهای نومیدی را نیز با امید از سربگذرانند. دوستان بسیاری رفتند. دوستان و عزیزان بسیاری خواهند رفت. اما اگر ما نیز سر بزیر افکنیم و به جای شادی و امید، با نومیدی، شانه از بار سنگین هستی خالی کنیم، چگونه می‌توانیم فردا در چشمان فرزندانمان نگاه کنیم؟ چگونه آیندگان درباره ما داوری خواهند کرد؟  نوروز همیشه و هرسال اینجا است که همین را به یاد ما آورد. حتی اگر غمی هزارساله داشتیم. پس، بی‌آنکه هیچ‌چیز و هیچ‌کس را فراموش کنیم،  شادی و امید را  وظیفه خود بدانیم و به آن همچون رسالتی اجتماعی، برای زنده نگاه‌داشتن فرهنگ و آبرو و آینده خود و نسل‌های آتی نگاه کنیم. 

تن‌هایتان سالم
جان‌هایتان پاک 
نورزتان شاد و شادمان 
ناصر فکوهی / ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمس آذر لایق نگاه ویژه فوتبال ایران است

دریافت 88 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سعید دقیقی پس از پیروزی برابر پیکان اظهار کرد: حضور در این جایگاه کار ساده ای نیست و ای کاش فوتبال ایران به طور ویژه به تیم شمس آذر نگاه می کرد.

کد خبر 6093645

دیگر خبرها

  • شمس آذر لایق نگاه ویژه فوتبال ایران است
  • واکنش اوسمار به استوری امید نورافکن
  • تاثیر سامانه بارشی تا روز شنبه در خوزستان
  • پیرمغان را با صدای علیرضا عصار و با شعر حافظ بشنوید
  • ویدیو/ تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • صدور هشدار زرد وقوع گردوخاک در خوزستان
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن