Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@04:02:25 GMT

تخم مرغ ارزان شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۲۱۱۷۹

تخم مرغ ارزان شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از ایبنا، براساس اعلام بانک مرکزی قیمت خُرده فروشی گروه‌های برنج، حبوب، گوشت قرمز، قند و شکر، چای و روغن نباتی در هفته منتهی به هجدهم اسفندماه نسبت به هفته قبل از آن ثابت بود. همچنین قیمت خُرده فروشی گروه‌های لبنیات ۰.۲ درصد، تخم مرغ ۱۰.۵ درصد، سبزی‌های تازه ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد و گوشت مرغ ۰.۵ درصد در مدت مشابه کاهش و قیمت گروه میوه‌های تازه ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات بهای پنیر پاستوریزه نسبت بـه هفتـه قبل معادل ۰.۸ درصـد کاهش یافت و قیمت سایر اقلام بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل ۱۰.۵ درصـد کاهش داشت و شـانه‌ای ۱۲۶ هزار تا ۱۸۰ هزار ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه‌های برنج و حبوب قیمت تمام اقلام ثابت بود.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انار عرضه نمی‌شد و انگور و هندوانه عرضـه کمـی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفـاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد. میوه‌فروشی‌های سطح شـهر اقـلام میـوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای پرتقال درجه یـک معـادل ۴.۵ درصـد، نـارنگی ۹.۲ درصد، انار ۰.۸ درصد، موز ۰.۳ درصد و کیوی ۰.۷ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین۰.۱ درصد تا ۳ درصد کاهش یافت. در گروه سبزی‌های تازه بهای تمام اقلام بین ۰.۲ درصد تا ۳.۹ درصـد کاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمـت گوشـت گوسـفند بدون تغییر بود. بهای گوشت تازه گاو وگوساله معادل ۰.۱ درصد افزایش ولی قیمت گوشت مرغ ۵ درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن‌نباتی

در این هفته بهای قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن‌نباتی ثابت بود.

تغییرات یکساله

طبق اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت خُرده فروشی لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل ۶.۲ درصد، تخم مرغ ۲۵.۷ درصد، برنج ۰.۳ درصد، حبوب ۰.۸ درصد، میوه های تازه ۱۴ درصد، سبزی های تازه ۷.۲ درصد، گوشت قرمز ۱۱.۵ درصد، گوشت مرغ ۳.۳ درصد، چای ۱۲.۸ درصد و روغن نباتی ۱.۳ درصد افزایش داشته است. همچنین قیمت خُرده فروشی گروه قند و شکر نیز در دوره مورد بررسی، ۱۰.۶ درصد کاهش یافت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکز‌ها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۷۳ درصدی به ۲۳۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

طلا در آستانه یک افزایش قیمت ۵ درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد نگه دارد.

تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا بیش از ۱۳ درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.

ضعف دلار آمریکا طی روز‌های اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۵ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۷ درصدی ۹۴۹ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول