Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@22:16:06 GMT

تخصیص ارز مبادله‌ای به فش فشه و ترقه قاچاق! +سند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۲۱۹۳۰

تخصیص ارز مبادله‌ای به فش فشه و ترقه قاچاق! +سند

وارد کننده متخلف از کارت بازرگانی یکبار مصرف، بدون اخذ مجوز وزارت دفاع از ارز مبادله‌ای ۳۶۵۰ تومانی برای واردات ترقه و فشفشه احتمالا برای توزیع مراسم چهارشنبه اخر سال استفاده کرده بود.

خبرگزاری تسنیم: در حالی که در ماه‌های اخیر افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت ارز را شاهد بوده ایم، تخصیص ارز مبادله‌ای به برخی کالا‌ها ابهاماتی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بررسی اظهارنامه زیر که مربوط به بهمن ماه امسال است نشان میدهد برای واردات لوازم جشن و شادی و فش فشه ارز مبادله‌ای تخصیص یافته است.

تخصیص ارز مبادله‌ای به کالا‌هایی که واردات آن‌ها ضرورتی ندارد، در شرایط تنگنای ارزی فعلی یکی از ابهاماتی است که باید دستگاه‌های مربوط به آن پاسخ دهند.

چندی پیش نیز گمرک ایران از توقیف ۱۶ تن لوازم آتش بازی غیر قانونی در گمرک شهید رجایی خبر داده بود. بر این اساس جزییات کالای اظهاری با کالای محتوی کانتینر تقاوت داشته است.

واردات لوازم آتش بازی مشمول اخذ مجوز وزارت دفاع است، اما برابر آنچه که در اظهارنامه آمده است صاحب کالا به دنبال دور زدن قانون و عدم ارائه مجوز بوده است. گفتنی است کارت بازرگانی استفاده شده برای اظهار این کالا نیز از نوع اجاره‌ای بوده است. این محموله شامل بیش از ۱۰۰ هزار عدد فشفشه با ترکیب نیتروگلیسیرین بوده است.

 این کالا در مسیر قرمز قرار داشته، اما در درب خروج گمرک توقیف شده است. در واقع وارد کننده متخلف از کارت بازرگانی یکبار مصرف، بدون اخذ مجوز وزارت دفاع از ارز مبادله‌ای ۳۶۵۰ تومانی برای واردات ترقه و فشفشه احتمالا برای توزیع مراسم چهارشنبه اخر سال استفاده کرده بود.


لینک کوتاه خبر: farda.fr/003KfU

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟