Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آلمان که اخیرا از افزایش نظامیان این کشور در افغانستان خبر داده بود خواستار ادامه حضور نظامیان آلمانی در این کشور برای «مدتی طولانی» شد. ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ارزولا فون دیر لاین» وزیر دفاع آلمان از نمایندگان پارلمان این کشور خواست تا با حضور طولانی مدت نظامیان آلمانی در این کشور موافقت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که احزاب اپوریسیون آلمان در این نشست با اشاره به گزارش جدید چشم‌انداز پنتاگون درباره وضعیت افغانستان ماموریت آن را گزارش شکست نیروهای خارجی در افغانستان دانستند.

در این گزارش آمده است که به دلیل حملات مداوم مخالفان مسلح دولت افغانستان، وضعیت ناپایدار سیاسی-اقتصادی، عملکرد ناپایدار نیروهای امنیتی افغان و کمبود منابع مالی، امنیت افغانستان در سال جاری میلادی وخیم‌تر خواهد شد.

از سوی دیگر نیز دولت آلمان در گزارش خود وضعیت امنیتی افغانستان را بسیار تاریک توصیف کرده که در این شرایط آلمان تنها قادر به اجرای نیمی از برنامه‌های آموزشی خود برای نظامیان افغان خواهد شد، زیرا افسران آلمانی از بیم حملات نفوذی در هنگام آموزش چندین نظامی دیگر نیز به همراه خود دارند.

به گزارش «دویچه وله»، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان جدید آلمان نیز ضمن انتقاد از تعیین جدول زمانی برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان اظهار داشت این اقدامات پیامدهای پرهزینه‌ای در پی خواهند داشت.

گفتنی است که اخیرا آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز با افزایش شمار نیروهای این کشور در افغانستان از 980 به 1300 نظامی موافقت کرده است.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان که در پایان ریاست جمهوری‌اش حاضر به امضای توافق امنیتی کابل-واشنگتن نشد بر این باور است که با افزایش شمار نیروهای خارجی در افغانستان تلفات غیرنظامیان افغان نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو