Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@14:24:02 GMT

راکتور هسته‌ای کره‌شمالی تکمیل شده‌است؟ +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۲۲۰۴۱

به گزارش میزان تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد ساخت راکتور هسته‌ای کره‌‍ شمالی به اتمام رسیده‌ است.

وب‌سایت «میرور» با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از تاسیسات هسته‌ای کره‌شمالی مدعی شد ساختمان راکتور هسته‌ای پیونگ‌یانگ تکمیل شده که به راحتی می‌تواند در تولید سلاحهای مرگبار به کار گرفته شود.

به نوشته «میرور» پیونگ‌یانگ از سالها پیش در حال توسعه راکتور تحقیقاتی آب سبک و تاسیسات هسته‌ای خود در منطقه یونگ‌بیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کارشناسان با استناد به تصاویر ماهواره‌ای می‌گویند طی ماه‌های اخیر فعالیتهای کره‌شمالی منطقه یونگ‌یان  افزایش یافته و هم‌اکنون ساختمان راکتور هسته‌ای در این منطقه کامل شده‌است.

«میرور» اما می‌افزاید در حال حاضر هیچ گونه شواهدی مبنی بر آزمایش این راکتور هسته‌ای وجود ندارد.

براساس این گزارش، کره‌شمالی هدف خود از ساخت این راکتور را تولید برق اعلام کرده اما چینین راکتوری «استفاده دوگانه» دارد و به راحتی می‌توان از آن برای تولید سلاحهای هسته‌ای استفاده کرد.

به ادعای «میرور» تصاویر ماهواره‌ای همچنین انتشار موادی را نشان می‌دهد که ظاهرا کره‌شمالی در حال آزمایش ماشین‌آلاتی در این مرکز هسته‌ای است.

ادعای پایگاه «میرور» در حال مطرح می‌شود که کره‌شمالی سرانجام موافقت خود را برای گفتگو با آمریکا درباره برنامه هسته‌ای اعلام کرد و قرار است طی ماه‌های آینده کیم جونگ اون و دونالد ترامپ با هم دیدار و گفتو کنند.

به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، پیونگ‌یانگ همچنین پذیرفته  تمام آزمایشهای موشکی و هسته‌ای خود را در جریان گفتگوها متوقف کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اهمیت احداث سایت پرتودهی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در این حوزه گفت: باید با اقدامات جهادی و مدنظر قراردادن زمان تحقق این مهم در استان انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در ادامه افزود: با پرتودهی محصولات کشاورزی و زراعت باغی ضمن افزایش مدت ماندگاری محصولات در انبار و سردخانه از هدر رفت محصولات جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل تولید غلات، حبوبات و زراعت باغی در خراسان شمالی بسیار بالا است و احداث و راه‌اندازی چنین سایتی خدمتی بزرگ به جامعه دامپرور، کشاورز و باغدار می‌کند.

وی بیان کرد: کوتاهی در مسیر راه‌اندازی مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی از ناحیه هیچ کسی پذیرفتنی نیست و هر گونه سنگ اندازی در تحقق آن خسارت جبران ناپذیر به همراه دارد.

کد خبر 6085981

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد