Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستاندر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در خصوص پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی در استان گفت: علاوه بر برپایی سیاه چادر و نمایشگاه‌های صنایع دستی که هرساله در برنامه استقبال از مسافران نوروزی قرار دارد امسال ویژه برنامه‌هایی با سه طرح در استان شروع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طرح اول برگزاری شب‌های فرهنگی سیستان وبلوچستان در سطح استان است که از ۲۶ اسفند ماه جاری تا آستانه سال تحویل انجام خواهد شد، همچنین طرح دوم استقبال از مسافران نوروزی با همکاری اقوام و طوایف است که مهمترین بازخورد این اقدام القای حس امنیت به همه مسافران و گردشگران می‌باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان سومین طرح را ارائه کارت گردشگر عنوان کرد و گفت: کارتی طراحی شده در استان که به مسافران نوروزی در مبادی ورودی ارائه می‌شود، مسافران با در دست داشتن این کارت می‌توانند از تخفیف‌های ۱۰ تا ۴۰ درصدی در کلیه تاسیسات گردشگری، دستگاه‌های خدمات رسان، فروشگاه‌ها صنایع دستی و سوغات و ... برخوردار شوند و خاطره‌ای ماندگار در ذهنشان ثبت شود.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: از اولین مسافران در ورودی شهر‌ها با گل و صنایع دستی استقبال می‌شود؛ همچنین با مشارکت و تعامل دستگاه‌های مختلف اقلام تبلیغاتی، غذای محلی، جشنواره‌های نوروزی، سیاه چادرها، نوروزگاه‌ها برپا خواهند شد؛ علاوه بر این موارد نیز شاهد برپایی نمایشگاه و کارگاه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف استان در ایام نوروز خواهیم بود.

میر حسینی با بیان اینکه زیباسازی شهر‌ها و المان سازی در نقاط مختلف با همکاری شهرداری‌ها یکی دیگر از اقدامات برای استقبال از مسافران نوروزی است، گفت: آموزش تمامی عوامل خدمات رسان به مسافران نوروز از جمله راننده‌های تاکسی و اتوبوس‌ها از دیگر برنامه‌های در دست اجرا می‌باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان در پایان از آموزش ۵۰ راهنمای گردشگری در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: این افراد در مکان‌هایی که آثار و جاذبه‌های گردشگر بیشتری وجود دارد حضور می‌یابند تا توضیحاتی را به مسافران جهت آشنایی بیشتر ارائه دهند.

انتهای پیام/ع

از اولین مسافران نوروزی با گل و صنایع دستی استقبال می‌شود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از بازدید رایگان موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان همزمان با روز معلم خبر داد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه ها، پایگاه‌ها و اماکن تاریخی برای معلمان و اساتید دانشگاهی رایگان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر در استان ۶ موزه فعال است و محوطه‌ها و پایگاه های تاریخی نیز پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

وی افزود: موزه خاک در روستای کلپورگان به عنوان تنها موزه زنده دنیا که سفال به صورت کاملاً دستی، بدون چرخ سفالگری و توسط زنان بلوچ ساخته می‌شود نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان است.

به گفته طهرانی‌مقدم، موزه مردم‌شناسی سیستان نیز یکی از مهم‌ترین موزه‌های استان و اماکن دیدنی شهرستان زابل است که به معرفی فرهنگ و تمدن غنی اهالی استان به‌ خصوص مردمان شهر سوخته می‌پردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها و اساتید دانشگاهی می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن ‌تاریخی به صورت رایگان بازدید کنند.

وی تصریح کرد: موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق واقع در بولوار شهید مطهری زاهدان نیز در این روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ برای بازدید دایر خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان