Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس اداره مهاجران هرات گفت: دولت افغانستان هیچ بودجه‌ای را برای کمک به آوارگان داخلی اختصاص نداده و کمک های سازمان ملل نیز کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، احمد جاوید نادم رئیس اداره مهاجران هرات با اشاره به افزایش آمار آوارگان داخلی که نسبت به مشکلات مختلف به هرات پناه آوردند، گفت: نبود بودجه کافی دولتی برای کمک به آورگان داخلی به این ولایت این اداره را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دولت افغانستان یک بودجه را در سال جدید برای کمک به خانواده های آورگان اختصاص نداده که این موضوع روند کمک رسانی را با مشکل روبرو کرده است.

نادم افزود: کمک‌ها با آوارگان در افغانستان از سوی سازمان ملل صورت میگرفت اما از آغاز سال جدید میلادی کمک ها از 100 درصد به 70 درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره مهاجران هرات تصریح کرد: کاهش 70 درصدی این کمک ها تاثیرات منفی را در روند کمک رسانی به خانواده های آورگان خواهد داشت.

از سوی دیگر «جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات نیز در این مورد گفت: دولت افغانستان برنامه مشخصی را برای مهاجران در نظر گرفته و اداره محلی هرات نیز میکوشد تا بستر مناسبی را برای رسیدگی به مشکلات فراروی این خانواده ها محیا سازد.

کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات نیز تاکید کرد که حکومت افغانستان باید در برنامه های خود برای کمک با خانواده های آوارگان در افغانستان بودجه خاصی را درنظر بگیرد و نسبت به این چالش بی توجهی نکند.

در حال حاضر بیش از 90 هزار خانواده آواره داخلی بر اثر خشکسالی ، نبود امکانات رفاهی و جنگ از ولایت های مختلف به هرات پناه اورده اند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت افغانی افغانستان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۶۹ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ تومان (۱.۱۴ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۸۷۹ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۹ تومانی به ۸۷۹ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ تومانی (۱.۱۵ درصد) به ۸۶۹ رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷۶ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۶۹ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۴.۰۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۲.۷۴ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • گرمای طاقت فرسا در نوار غزه
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳