Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به حادثه حمله به سفارت ایران در انگلیس، گفت: واکنش‌ مسئولان ایرانی به این حادثه قاطعانه نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه در آستانه ماه رجب قرار داریم، گفت: ماه رجب ماه استغفار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه استغفار امان‌نامه‌ای از سوی خدا است، گفت: مردم درحالی‌که استغفار کنند دچار عذاب نمی‌شوند. انسان با استغفار از خداوند طلب بخشش می‌کند و خداوند بسیار مهربان و رحیم است.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم، گفت: برای همه کم‌کاری‌ها از خداوند طلب بخشش و استغفارکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه نخستین روز از ماه رجب مصادف است با ولادت امام باقر (ع)، گفت: این امام بزرگوار به‌جز فعالیت‌های علمی به فعالیت‌های سیاسی هم می‌پرداخت.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه امام باقر (ع) فرمودند؛ «کسی که از ولایت اهل‌بیت منصرف شود از بهشت منصرف شده است»، این مهم نشان از سیره سیاسی امام دارد.

اولین قرارداد نفتی در زمان ناصرالدین‌شاه و در سال ۱۲۵۰ شمسی بسته شد. در این قرارداد امتیاز نفت ایران برای ۷۰ سال واگذار شدوی در بخش دیگری سالگشت وفات سید احمد خمینی فرزند امام راحل را گرامی داشت و گفت: وی شخصی با بصیرت بود که در قامتی مشاوری امین در کنار امام قرار داشت و خودش را وقف امام راحل و انقلاب کره بود.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه سید احمد خمینی پس از درگذشت امام راحل از رهبری تبعیت می‌کردند، گفت: واجب است همه ما و وابستگان به امام راحل از روش حاج احمد آقا پیروی کنند و نگذارند آسیبی به اصل نورانی ولایت‌فقیه برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به‌روز ۲۹ اسفند، روز ملی شدن صنعت نفت، گفت: این مهم منشأ آثار مهمی در تاریخ معاصر ایران شد. اولین قرارداد نفتی در زمان ناصرالدین‌شاه و در سال ۱۲۵۰ شمسی بسته شد. در این قرارداد امتیاز نفت ایران برای ۷۰ سال واگذار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه مظفرالدین شاه در سال ۱۲۸۱ شمسی امتیاز نفت کشور را برای ۶۰ سال به انگلیس بخشید، گفت: در طول تاریخی که انگلیس بر منابع نفتی کشور احاطه داشت هرگز سهمی به ایران پرداخت نشد.

وی تأکید کرد: استعمارگران  پس از جنگ جهانی برای حفظ و گسترده کردن سلطه خودشان بر نفت ایران شروع به مذاکره با مقامات ایرانی کردند و قراردادی تنظیم شد که مورد مخالفت افراد آگاه و نمایندگان مجلس به‌خصوص آیت‌الله کاشانی قرار گرفت.

امروزه متأسفانه برخی ضربان قلبشان با آمریکا و استکبار می‌تپد به غرب اعتماد کرده‌اندخطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه نهضت ملی شدن صنعت نفت مردمی بود، گفت: نهضتی مردمی به کمک برخی نمایندگان مجلس، علما و فدائیان اسلام شکل گرفت که برای ملی شدن صنعت نفت تلاش می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه قرارداد نفتی استعمارگران با ایران لغو شد، گفت: در روز ۲۹ اسفند سال ۱۳۲۹ پیشنهاد جایگزین به تصویب مجلس رسید و صنعت نفت در سراسر کشور ملی اعلام شد. در اردیبهشت سال ۱۳۳۰ مصدق به نخست‌وزیری رسید و اجرای قانون ملی شدن صنعت نفت به عهده دولت گذاشته شد، با تصویب این قانون شرکت سابق نفت ایران – انگلیس خلع ید و صنعت نفت ایران ملی اعلام شد، این مهم یک سال پس از حرکت مردمی انجام شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید به حرکت‌های تاریخی با دقت توجه شود، گفت: امروزه متأسفانه برخی ضربان قلبشان با آمریکا و استکبار می‌تپد به غرب اعتماد کرده‌اند ولی نباید از خاطر برد که مقدمات کودتا که فراهم شد برخی دستاوردهای مردم را به باد دادند و سردمدار این مسئله همان کسی است که امروز عده‌ای تلاش کردند و نام او را بر خیابان‌ها نهادند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل و رهبری بزرگوار فرموده‌اند که باید اقتصاد کشور بدون اتکا به منابع نفتی اداره شود، گفت: رهبری بارها و بارها فرمودند که باید نگاه‌ها به درون باشد. همان‌طور که می‌بینیم بسیاری از تجهیزات صنعت نفت توسط متخصصان ایرانی ساخته می‌شود.

مسئولان اجرایی گزارشی از عملکرد خود در خصوص تولید و اشتغال ارائه نکرده‌اندخطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه رهبری فرمودند باید کاری کنیم که وابستگی مالی کشور به نفت از بین برود، گفت: ایشان به صنعت جایگزین تأکیددارند و برای این مهم بهره‌برداری از معادن را پیشنهاد کرده و معتقد هستند که نباید خام فروشی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه اقتصاد کشور با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: سال تولید و اشتغال تمام شد و بسیاری از مسئولان فقط گفتند در دست اقدام است و خودشان را دل‌خوش به دید و بازدیدهای تجاری کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مسئولان اجرایی گزارشی از عملکرد خود در خصوص تولید و اشتغال ارائه نکرده‌اند، گفت: متأسفانه وجود مشکلات اقتصادی به اعتراض عمومی تبدیل شد.

وی تأکید کرد: ای‌کاش به‌جای لابی‌گری‌ها و وام دادن‌ها به مسئولان برای ایجاد اشتغال و توسعه تولید و از بین بردن  تورم و رکود اقتصادی تلاش می‌شد.

انگلیس در دشمنی با ایران کهنه‌کار است یا مستقیم یا غیرمستقیم و نیابتی به دشمنی می‌پردازدخطیب جمعه کرج در بخش دیگری با تأکید بر اینکه انگلیس دشمن قدیمی ایران است، گفت: انگلیس در دشمنی با ایران کهنه‌کار است یا مستقیم یا غیرمستقیم و نیابتی به دشمنی می‌پردازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه به حادثه سفارت ایران در انگلیس اشاره کرد و گفت: پلیس انگلیس در این حادثه جدی عمل نکرد اما متأسفانه و مثل همیشه واکنش محکم و قاطعی از مسئولان دیده نشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به مواضع خصمانه وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به ایران، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا برای تضعیف ایران و برجام که بنا بود دشمنی را کم کند برنامه دارد.

وی در بخش پایانی به دیدار رهبری با اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: در این دیدار به پیروزی جبهه حق اشاره‌شده است و اینکه به همت جوانان با بصیرت آینده کشور بسیار روشن است و مشکل غیرقابل‌حلی برای کشور وجود نخواهد داشت. همچنین در این دیدار تأکید شده است که دستگاه‌های متولی تربیت ایمانی مردم را جدی‌تر دنبال کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریم‌ خود از سوی ایران، ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما درباره نقش ایران در منطقه غرب آسیا را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، گرنت شپس جمعه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق)، ادعا کرد: ایران مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی گروه‌های نیابتی (شامل) حماس، حزب الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است.

وی در تداوم جوسازی‌های رسانه‌ای، مدعی شد: اگر ایران فکر می‌کند که تحریم‌های اخیر کسی را مرعوب می‌کند، کاملا در اشتباه است.

دولت انگلیس دو هفته پیش در تداوم حمایت تمام‌قد از رژیم صهیونیستی، وزیر دفاع و شماری از مستشاران نظامی ایران را تحریم کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» تعدادی از نهادها و اشخاص انگلیس از جمله وزیر دفاع این کشور را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌کند که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد است.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران دردمشق فردا برگزار می‌شود
  • آرسنال قاطعانه برد و فشار روی سیتی را افزایش داد
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس