Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با خانواده‌های معلول تحت پوشش بهزیستی گفت:لایحه حمایت از حقوق معلولان در ۳ سال گذشته و با همکاری NGOهای فعال در حوزه معلولان تهیه و تدوین شده و در نهایت در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی در این دوره مرکززدایی است، ادامه داد: ما اعتقاد داریم معلولان نباید در مراکز نگهداری شوند و باید شرایطی فراهم شود که این افراد در بین خانواده و در جامعه حضور مثمرثمری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی بندپی افزود:تعهداتی نیز در قانون برنامه ششم پیش‌بینی شده است که در راستای توانمندسازی معلولان بوده و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در بین این افراد خواهیم بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:خوشبختانه با حمایت دولت و البته پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستمری پرداختی به مددجویان از ابتدای سال ۹۶ افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه افزایش حداقل حقوق دستمزد در سال ۹۷ برای خانواده‌های تحت پوشش و امداد پیش‌بینی شده و مستمری این افراد ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: این افزایش از ابتدای فروردین 97 اعمال خواهد شد.

محسنی بندپی گفت: برنامه‌ای پیش‌بینی شده است که یارانه ۳ دهک بالای جامعه قطع و درآمد آن صرف افراد پشت نوبت دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد شود.

وی بیان کرد:پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی و افراد نیازمند در ۶ ماهه اول سال ۹۷ انجام می شود.

محسنی بندپی گفت:موضوع اشتغال، حمایت‌های بیمه‌ای، افزایش مستمری، توانمندسازی، مناسب‌سازی و... از مهمترین بندهای قانون حمایت از حقوق معلولان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی در 6 ماهه ابتدای سال

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ناصر مرادی پویانی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار  خانواده  در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش  داشته است، گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار های یک نفره یک میلیون تومان ، دونفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ، سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

مرادی‌پویانی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۶۱هزار و ۸۰۸  نفر در قالب ۲۷ هزار و ۵۲۰  خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید