Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- کاروان 260 نفری راهیان‌نور دریایی استان بوشهر روز جمعه در آیینی از محل اسکله شهید محلاتی این بندر راهی جزیره خارگ شدند.

به گزارش ایرنا، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران در این آیین گفت: این کاروان متشکل از 150 مرد و 110 زن از استادان دانشگاه‌ها، کارکنان دادگستری، شرکت های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان بوشهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار رمضان زیراهی افزود: کاروان‌های راهیان‌نور دریایی در سفر یک روزه به خارگ از مناطق عملیاتی، یادمان شهدا و بیمارستان زیر‌زمینی این جزیره بازدید و 2 روز دیگر از موزه شهید رئیسعلی دلواری و مرکز اطلاعات نیروگاه اتمی بوشهر دیدن می‌کنند.
زیراهی ادامه داد: برای آشنایی مردم از نقش جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس برنامه کاروان نور دریایی از بوشهر به خارگ هر ساله انجام می‌شود که امروز نخستین کاروان راهیان نور دریایی از اسکله شهید محلاتی بوشهر راهی جزیره خارگ شد.
وی بیان کرد: اعزام کاروان‌ها راهیان نور دریایی خارگ از 25 اسفند آغاز و تا 12 فروردین ادامه دارد.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه 2 فروند شناور برای اعزام کاروان نور دریایی فراهم شده است افزود: روزانه 300 نفر و در مجموع پنج هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور دریایی به جزیره خارگ اعزام می‌شوند.
زیراهی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جوان و نوجوان از اهداف برپایی این اردوهاست اظهار داشت: راهیان نور یکی از روش‌های مهم در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.
جزیره خارگ با 20 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بوشهر، بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در دوران جنگ تحمیلی 2880 بار مورد حمله موشکی و بمباران هواپیماهای رژیم بعث صدام حسین قرار گرفت اما حتی برای یک روز صادرات نفت از این جزیره متوقف نشد.
خارگ در فاصله 67 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است که بیش از 95 درصد بارگیری صادرات نفت کشور از پایانه های این جزیره انجام می گیرد.
7212/6043**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ قدرت الله چتری مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: سهمیه ۲ کاروان به ظرفیت ۱۷۰ نفر به استان سمنان اختصاص داده شده است که یک کاروان ۸۵ نفره برای شرق استان (شاهرود) و کاروان دیگر برای غرب استان (سمنان) در نظر گرفته شد.
چتری با بیان اینکه کاروان دوم روز ۱۱ اردیبهشت ماه از سمنان عازم خواهد شد، اظهار داشت: براساس تصمیم‌گیری مسئولان سازمان حج و زیارت، مدیر و یک روحانی این کاروان‌ها را همراهی می‌کنند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • اعزام نخستین کاروان عمره استان سمنان به سرزمین وحی
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا