Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:26:45 GMT

آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در خارج از این کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۲۴۵۸۹

آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در خارج از این کشور

شهروندان مصری مقیم خارج، صبح امروز به منظور انتخاب رئیس‌جمهور خود در تعدادی از کشورهای عربی و غیر عربی، به پای صندوق‌های رأی رفتند. ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ بین الملل آفریقا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در خارج از این کشور صبح امروز جمعه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، شهروندان مصری مقیم خارج کشور صبح امروز به منظور انتخاب رئیس‌جمهور خود در تعدادی از کشورهای عربی و غیر عربی، به پای صندوق‌های رأی رفتند.

انتخابات در خارج از مصر سه روز به طول خواهد انجامید و انتخابات در داخل نیز  طی روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم مارس (ششم الی هفتم فروردین 97) برگزار می‌شود.

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور کنونی مصر برای باقی ماندن در منصب ریاست‌جمهوری برای یک دوره دیگر تلاش می‌کند و تنها رقیب او در این انتخابات، "موسی مصطفی موسی" رئیس حزب "الغد" است و با توجه به اینکه رقیب السیسی رهبر حزبی است که از السیسی حمایت می‌کند، شانس او برای پیروزی بسیار زیاد است.

السیسی روز پنجشنبه از مردم مصر خواست که به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند.

خالد علی حقوقدان مصری، احمد شفیق آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک، سامی عنان رئیس سابق ستاد ارتش مصر، «سید بدوی» رئیس حزب الوفد، محمد انور سادات رئیس حزب اصلاح و توسعه، سرهنگ احمد قنصوه افسر ارتش مصر از جمله رقبای السیسی بودند که از گردونه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خارج شدند.

 چندین نهاد حقوق بشری یک ماه قبل اعلام کردند: انتخابات ریاست جمهوری مصر فاقد ساده‌ترین معیارها برای رأی‌گیری شفاف و آزاد است.

این در حالی است که چندین شخصیت برجسته مصری نیز انتخابات را تحریم کرده‌اند.

نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری مصر پس از سرنگونی حسنی مبارک خردادماه  1391 در مصر برگزار شد و در نهایت محمد مرسی نامزد اسلامگرای حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان‌المسلمین به پیروزی رسید. 

در پی برکناری محمد مرسی، دومین انتخابات مصر طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد 1393 در داخل و خارج از این کشور برگزار شد و در این انتخابات عبدالفتاح السیسی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مصر با به دست آوردن  23٬780٬104 رأی به پیروزی رسید.

انتهای پیام/

R36348/P36447/S8,88,90/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 12 ولادیمیر پوتین، این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد. مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین در کرملین برگزار شد. مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس