Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان:

سعید حقیقی: امسال پنج راس آهو و بز کوهی توسط شکارچیان غیرمجاز در زنجان شکار شدندزنجان .

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار راس آهو و یک راس بز کوهی توسط شکارچیان خاطی شکار شدند.

وی افزود: این شکارچیان خاطی چهار راس آهو را در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و شکار ممنوع فیله خاصه و یک راس بز کوهی را که 2 قلو آبستن بود در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، شکار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقیقی با بیان اینکه هنوز شکارچیان بز کوهی مادر ، دستگیر نشده اند و تلاش برای دستگیری آنان ادامه داد افزود: یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، 2 قلاده گرگ در منطقه حفاظت شده شهرستان طارم و مناطق آزاد شهرستان سلطانیه، 14سر خرگوش در مناطق مختلف این استان از سوی شکارچیان متخلف شکار شدند.
 در حال حاضر 2 هزار و 40 راس کل و بز، آهو و قوچ و میش ارمنی در طبیعت زنجان زیست می کند و زیستگاه اصلی کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و قسمت هایی از منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در شهرستان ماهنشان و قوچ و میش ارمنی نیز در منطقه حفاظت شده انگوران است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد

ابراهیم کاویانی مدیر جهاد کشاورزی عباس آباد گفت: به منظور حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، امسال ۴۴ قطعه تفکیک و تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت حدود ۳۵ هزار مترمربع در روستا‌های نارنج بندبن، تیلاکنار، سی سرا، سجادیه و حریم شهر عباس آباد (بورایش و گل کوه) و همچنین در راستای اجرای حکم ماده ۳ یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ مترمربع در روستای تیلاکنار با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی، مدیر و کارشناسان امور اراضی جهاد کشاورزی عباس آباد قلع و قمع و به چرخه تولید بازگشت.

او افزود: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۱ و یا به صورت حضوری در مدیریت جهاد کشاورزی هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی را گزارش داده تا از سودجویی برخی افراد و تخریب اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد گفت: از دیگر اقدامات انجام شده این مدیریت در حفظ اراضی کشاورزی برگزاری ۷ جلسه کمیسیون تقویم و قیمت گذاری اراضی بر اساس ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور مدیر، کارشناس امور اراضی، نماینده فرماندار و اداره اقتصاد و دارایی در محل مدیریت جهاد کشاورزی بوده است.

او افزود: در این جلسات پس از بحث و بررسی تعداد ۱۴۱ فقره پرونده مورد ارزیابی قرار گرفت و سپس قیمت گذاری بر اراضی مورد نظر انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۵هزار مترمربع از اراضی زراعی در لرستان
  • کشف و ضبط ۱۷۳ قبضه اسلحه از شکارچیان غیر مجاز
  • قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد
  • با پاک‌سازی طبیعت و کاشت بذر بادام کوهی به استقال بهار می‌رویم
  • دستگیری شکارچی منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با ۱۸ قطعه لاشه
  • جلوگیری از چرای غیر مجاز بیش از ۱۷ هزار راس دام در قزوین
  • دستگیری سه شکارچی متخلف در قزوین
  • دستگیری چهار گروه شکارچی در گرین کوه لرستان
  • ۷۰ درصد حوادث سفرهای دریایی از مبادی غیرمجاز است
  • دستگیری ۳۰ متخلف شکار و صید در مازندران