Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@07:41:23 GMT

کمربند جنوبی مشهد پیوست زیست محیطی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۲۵۹۷۰

کمربند جنوبی مشهد پیوست زیست محیطی ندارد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز جمعه در جمع اعضای سمن های زیست محیطی مشهد در محدوده ارتفاعات جنوبی و پروژه آزادراه جنوبی این شهر افزود: براساس برنامه ششم توسعه همه طرح ها باید دارای پیوست زیست محیطی باشند و اجرای پروژه آزادراه جنوبی مشهد به دلیل نداشتن این پیوست، خلاف قانون است.
وی اظهار کرد: مخالف توسعه و پیشرفت نیستیم اما هر اقدام و طرحی براساس قانون باید پیوست فرهنگی و زیست محیطی داشته باشد در غیر این صورت خلاف قانون است و اجرای ان باید متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید فقط خیابانها و جاده ها را توسعه دهیم بلکه باید به سوی توسعه قطارشهری و ناوگان حمل و نقل عمومی حرک کنیم زیرا افزایش جاده ها تمایل به خرید خودرو و میل به مصرف را افزایش می دهد.
وی گفت: ساخت و سازهای ارتفاعات جنوبی مشهد دارای شیب بیش از 30 درجه و خلاف قانون است.
پروژه آزادراه و کمربند جنوبی مشهد از انتهای بولوار شهید برونسی تا اتوبان مشهد - باغچه 27 کیلومتر طول دارد و در 2 مرحله انجام می شود که بخش نخست آن به طول 12 کیلومتر از انتهای بولوار شهید برونسی تا انتهای بولوار طالقانی به بزرگراه شهید کلانتری متصل می گردد.
3221 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه با تاکید بر اهمیت ترافیکی این آزادراه در هدایت ترافیک ترانزیتی به معابر برون شهری، به روند تسریع در انجام توافقات و تملک معارضین این پروژه اشاره کرد و گفت: با تلاش همکارانم و نیز حمایت‌های سازمان املاک و معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خوشبختانه این روند تسریع یافت.

به گفته وی؛ به همین سبب از ابتدای سال۱۴۰۲ تعداد ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر آزادراه شهید شوشتری در ناحیه ۶ منطقه ۱۵تملک و آزادسازی شد. 

شیری در ادامه به تملک و آزادسازی آخرین املاک معارض این پروژه اشاره کرد و گفت: یک ملک با عرصه ۱۳۲ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تملک و آزادسازی شد، همچنین برای آخرین معارض مسکونی این پروژه مجوز اعمال ماده ۹ از شورای شهر اخذ و پس از ارجاع به دادستانی و طی مراحل قانونی نظر کارشناسی دریافت و ابلاغ و در انتظار اجرای رای است، که به محض ابلاغ دستور، پرونده معارضین پروژه شهید شوشتری در منطقه ۱۵ بسته خواهد شد. 

شهردار منطقه ۱۵ با تأکید بر اهمیت کلان‌پروژه‌های عمرانی در شهرتهران خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت بهره‌برداری هرچه سریعتر، آزادراه شهید شوشتری رفع معارضین این پروژه با همت مضاعف و پیگیری ویژه مدیریت شهری منطقه در دستور کار قرار گرفت.

شیری همچنین به تاثیرگذاری این پروژه در منطقه، اشاره کرد و گفت: آزادراه شهید شوشتری، بزرگراه امام رضا (ع)، آزادگان و شهید نجفی رستگار را به بزرگراه شهید یاسینی وصل می‌کند که با بهره برداری آن، بار ترافیکی بسیج و سه راه افسیریه کاهش محسوسی خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • آزادراه تهران - کرج - قزوین روکش آسفالت می شود
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی