Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،  اوپک در تازه ترین گزارش خود قیمت مورد انتظار نفت این سازمان در سال 2018 را که در گزارش ماه فوریه (دی-بهمن) 66 دلار و 85 سنت در هر بشکه پیش بینی شده بود، به 65 دلار و 25 سنت در هر بشکه کاهش داد.

بر پایه این گزارش، پیش بینی کاهش تقاضا، افت قیمت نفت این سازمان را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاضای جهانی نفت در سال 2018 میلادی 98 میلیون و 630 هزار بشکه در روز پیش بینی شده است که 59 میلیون و 630 هزار بشکه آن توسط غیراوپک، 6 میلیون و 490 هزار بشکه آن توسط نفت غیرمعمول اوپک و 32 میلیون و 610 هزار بشکه آن توسط نفت معمول اوپک تامین می شود.

بنا به اعلام اوپک، قیمت نفت این سازمان در ماه فوریه با پنج درصد کاهش نسبت به ماه پیش از آن به 63 دلار و 48 سنت در هر بشکه رسید.

مطابق آخرین گزارش اوپک، تولید نفت ایران در ماه فوریه به سه میلیون و 813 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه پیش از آن اندکی کم شد.

قیمت هر بشکه نفت سنگین کشورمان نیز در ماه فوریه به طور متوسط به 62 دلار و 27 سنت رسید که نسبت به ماه پیش از آن 5.4 درصد کاهش دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، افشین دادرس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره وضعیت تولید و قیمت دام زنده سبک، اظهار کرد: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک بین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود که امسال این نرخ به حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان درمیادین دام رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور شرایط مراتع کشور را خوب دانست و افزود: براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی میزان بارندگی که امسال داشتیم از سال گذشته بهتر بوده است و این نوید شرایط خوبی را در مراتع به تولید کنندگان می‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازرگانی و حمایت از تولید داخلی دارد، دورنمای خوبی برای تولیدکننده ایجاد شود که دلگرم به تولید شود و بتواند تولید را در بازار مصرف عرضه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت