Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به آنچه در برجام در حوزه تحقیق و توسعه دیده شده و اقدامات تداوم یافته جمهوری اسلامی برای توسعه توان هسته ای خود در حوزه صلح آمیز، اگر آمریکا اشتباه خروج از برجام را مرتکب شود، حتما اشتباه دردناکی برای آمریکایی ها خواهد بود.  محمد جواد ظریف در مسیر بازگشت از آستانه به تهران در جمع خبرنگاران افزود: آقای ترامپ از روزی که سرکار آمده و از قبل از آنکه سرکار بیاید تلاش خودش را برای از بین بردن برجام انجام داده و در همه این دوران، ایالات متحده در اجرای برجام دارای نقض های گسترده ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همین امروز ما در وین جلسه کمیسیون مشترک را در سطح معاونان وزارت خارجه داریم و جمهوری اسلامی بر ضرورت اجرای کامل برجام و توقف نقض های برجام توسط آمریکا تاکید خواهد کرد.
وزیرامور خارجه کشورمان تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران خودش را برای شرایط مختلف، در زمان مذاکرات برجام هم آماده کرده بود.
ظریف گفت: در برجام کاملا پیش بینی شده که اگر جمهوری اسلامی ایران نتواند از منافع اقتصادی اش بهره مند شود چه اقداماتی را انجام خواهد داد .
وی خاطرنشان کرد: در٢ سفر به آذربایجان و قزاقستان، حرکت های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران را پیگیری کردیم و در آذربایجان برای اولین بار جلسه چهار جانبه ای با حضور ایران و آذربایجان و ترکیه و گرجستان داشتیم.
وزیر امور خارجه گفت: ما با آذربایجان و ترکیه همکاری های سه جانبه زیادی داریم اما این همکاری چهارجانبه کار جدیدی بود برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که ما می توانیم از طریق این سه کشور، خلیج فارس را به دریای سیاه و دریای مدیترانه ارتباط دهیم و از این طریق راه ترانزیتی بسیار مهم ایجاد کنیم.
ظریف افزود: ما برای کریدور شمال جنوب از طریق آذربایجان، بحث های بسیار خوبی داشتیم و در هفته های آینده توافق تکمیل راه آهن رشت آستارا به آذربایجان امضا خواهد شد و ان شاالله خواهیم توانست کل مسیر بندرعباس تا آستارا و از آنجا از یک طرف تا سن پترزبورگ و از طرف دیگر تا بنادر گرجستان در دریای سیاه را از طریق ریل به هم مرتبط کنیم که کار بسیار عظیمی در تسهیل ارتباطات اقیانوس هند تا اروپا خواهد بود و می تواند آثار بسیار خوبی داشته باشد.
ظریف ادامه داد: در اجلاس باکو، سایر زمینه های همکاری مثل انرژی، گردشگری و سایر همکاری ها را به صورت چهار جانبه بررسی کردیم.
وی گفت: فرصتی هم در باکو بود تا هم با رییس جمهوری آذربایجان و هم با وزیر خارجه گرجستان گفتگو کنیم و زمینه همکاری های دو جانبه را پیگیری کنیم.
وزیر امورخارجه یادآور شد: در آستانه برای اولین بار بعد از ١٤ ماه که از ابتکار آن می گذرد، جلسه وزرای خارجه سه کشور ضامن آتش بس در سوریه یعنی ایران و روسیه و ترکیه را داشتیم؛ همکاران ما ٨ دور مذاکره در ١٤ ماه گذشته داشته اند و امروز هم مذاکرات مقدماتی خوبی بین نماینده های ویژه کشورها صورت گرفت.
ظریف گفت: روند آستانه روندی بوده که تاکنون توانسته هم به کاهش تنش در سوریه و هم به کمک های انسانی کمک کند و هم از طریق اجلاس سران سوچی و کنگره همه گروه های سوری در سوچی، توانسته یک قدم بسیار مهم در مسیر راه حل سیاسی در سوریه بردارد.
وی اضافه کرد:در آینده نزدیک ما اجلاس سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه را در ترکیه خواهیم داشت که ادامه اجلاس سران سوچی خواهد بود برای اینکه اطمینان حاصل کنند می توانیم از طریق گفتگوی سیاسی به راه حل برسیم.
وزیر امور خارجه گفت: متاسفانه تعدادی از کشورهای غربی همواره تلاش کرده اند که روند آستانه را با مشکل مواجه کنند و از طرق مختلف اقداماتی کرده اند.
ظریف افزود: در هفته های گذشته به دلیل سیاستهای غلط آمریکا شاهد درگیری های بیشتری در سوریه بودیم که امیدواریم از طریق روند آستانه بتوانیم با وضعیت جدیدی که پیدا شده مقابله کنیم و به سمت آرامش بیشتر در سوریه و ان شاالله تداوم روند سیاسی حرکت کنیم.

 

 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900114

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا