Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقام‌های شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده اند الگوریتم یادگیری این موتور جستجوی پیشرفته برای تهیه فیلم به وسیله هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است.   فناوری گوگل به برنامه هواپیما‌های بدون سرنشین کمک می‌کند و پنتاگون با استفاده از این فناوری به تجزیه و تحلیل فیلم‌های گرفته شده به وسیله هواپیما‌های بدون سرنشین می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این برنامه با نام Project Maven از فناوری تجزیه و تحلیل خودکار اشیا در تصاویر بزرگ گرفته شده به وسیله هواپیما‌های بدون سرنشین (UAVs) مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بسیاری از کارکنان گوگل از این مسئله بی اطلاع بوده اند و ازاینکه گوگل به مراکز نظامی کمک کرده است خشمگین هستند. از زمان مداخله آمریکا در سال ۲۰۱۴ در سوریه و عراق، بسیاری از اطلاعات به دست آمده به وسیله هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکایی با استفاده از فناوری شرکت گوگل بوده است.

گوگل تایید کرده است نرم افزاری به نام TensorFlow به وسیله پنتاگون مورد استفاده قرار گرفته است و این شرکت مخفیانه سال‌ها است که با ارتش آمریکا برای توسعه استفاده از فناوری‌های مختلف همکاری می‌کرده است.


نرم افزار TensorFlow، یک نرم افزار منبع باز است که به شکل گسترده‌ای در برنامه‌های کاربردی یادگیری ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد و به این ترتیب قابلیت شناسایی اشیا را در فیلم‌های ویدیویی امکان پذیر می‌کند.

مقام‌های ارتش آمریکا اعلام کرده‌اند که نیروی نظامی این کشور به استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید برای پیشبرد هدف‌های خود نیازدارد.

منبع:news.sky
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی با شرکت یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ ازجمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه است دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیرماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب می‌شوند.

پیش از این تیم جهانی رباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده و همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

به گزارش آنا،‌ مراسم اختتامیه این مسابقات در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد