Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد: با تمهیداتی که به عمل آمده و در حال انجام است، ان‌شاء‌الله به‌زودی زود شاهد تحولی عظیم در خصوص نجات فضای مجازی کشور از سلطه و نفوذ برخی از شبکه‌های اجتماعی بیگانه و مهاجرت مردم از شبکه‌های خارجی به شبکه‌های داخلی خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، عبدالصمد خرم‌آبادی با انتشار مطلبی در کانال شخص خود در پیام‌رسان سروش، گفت: این روزها خبرنگاران محترم مکررا سئوال می‌کنند، آیا قرار است موضوع رفع فیلتر توئیتر و یوتیوب به تازگی در کارگروه تعیین مصادیق و یا شورای عالی فضای مجازی مطرح شود؟ پاسخ این است که توئیتر و یوتیوب در اجرای دستور مراجع قضایی فیلتر شده‌اند و مراجع دیگر نمی‌توانند در اموری که توسط مراجع قضایی تعیین‌تکلیف شده‌اند، دخالت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علت فیلتر توئیتر و یوتیوب عدم تبعیت آن‌ها از قوانین کشور و جلوگیری از انتشار میلیون‌ها محتوای مجرمانه و سدکردن راه جاسوسی، نفوذ و تسلط بیگانگان بر فضای مجازی کشور بوده است. نه تنها توئیتر و یوتیوب رفع فیلتر نخواهند شد، بلکه در آستانه‌ی ورود به سال ۹۷، اتفاق نظر بی‌نظیری بین مسئولین برای قطع تسلط و نفوذ دشمن بر فضای مجازی کشور ایجاد شده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: با تمهیداتی که به عمل آمده و در حال انجام است، ان‌شاء‌الله به‌زودی زود شاهد تحولی عظیم در خصوص نجات فضای مجازی کشور از سلطه و نفوذ برخی از شبکه‌های اجتماعی بیگانه و مهاجرت مردم از شبکه‌های خارجی به شبکه‌های داخلی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: البته باید هشیار بود چرا که اندک اشخاصی که این اتفاق‌نظر مبارک منافع آن‌ها را به خطر انداخته، با مطرح کردن موضوع انحرافی رفع فیلتر توئیتر، می‌خواهند فضای مجازی کشور را از چاله‌ی نفوذ برخی از شبکه‌ها خارجی به چاه ویل توئیتر و سایر شبکه‌های صهیونیستی هدایت نمایند.

خرم‌آبادی تاکید کرد: قطعا مسئولین ذی‌ربط و اعضای انقلابی و بابصیرت شورای عالی فضای مجازی، از دخالت  غیرقانونی در اموری که تکلیف آن‌ها توسط مراجع قضایی تعیین شده است، خودداری خواهند کرد و در این موقعیت حساس اجازه نخواهند داد بحث انحرافی رفع فیلتر توئیتر و یوتیوب به عنوان دستور جلسات آن شوراء مطرح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی، طی روزهای اخیر در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفت: «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

در همین راستا، علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، با اشاره به بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

وی گفت: «افرادی مانند آقای رشیدی کوچی که در این زمینه بسیار کج فهم هستند، بیشترین ظلم را به خود فضای مجازی کردند. امروز مشاهده می کنیم که فضای مجازی بدون مصوبه مجلس فیلتر است و مردم به سختی از سکوهای خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می کنند و آسیب های به شدت بدی برای مسائل فرهنگی ایجاد کرده است.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

وی افزود: «صرفا این اتفاقات را در کشور به دلیل کارهای پوپولیستی انجام دادند. فضای مجازی باید قانون‌مند و ضابطه‌مند شود و این موضوع را همه عقلا در دنیا می پذیرند. مجلس به دنبال فیلترینگ نبود بلکه به دنبال ضابطه‌مند بود دستگاه هایی که به مجلس مرتبط نبودند آن را فیلتر کردند.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901304

دیگر خبرها

  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • پیش بینی بارش رگبار باران در استان یزد
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد