Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-06@23:22:21 GMT

قوانین طلایی تغذیه نوروزی کودکان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۲۷۰۹۲

قوانین طلایی تغذیه نوروزی کودکان

در صورت دید و بازدید در صبح به کودکان صبحانه کامل مانند تخم‌مرغ، عدسی، نان و پنیر و گردو و عسل بدهید تا از مصرف تنقلات جلوگیری شود.به گزارش بلاغ، تعطیلات نوروز زمان مناسبی برای استراحت، گرفتن نیرو و انرژی تازه، لذت بردن از طبیعت و غذا‌های متنوع و دلپذیر می‌باشد.به نقل از زندگی آنلاین نکات تغذیه‌ای برای کودکان در دید و بازدید‌های عید و در ایام مسافرت بسیار حائز اهمیت است؛ نکات زیر برای داشتن تعطیلات لذت‌بخش با تغذیه سالم و مقوی برای حفظ بشاشیت و رشد کافی در کودکان می‌باشد:

 

 

در هنگام دید و بازدید با پوست‌گیری و خرد کردن میوه‌جات برای کودکان از مصرف شیرینی‌ها در آن‌ها جلوگیری کنید تا سرگرم باشند و مواد مغذی مفید به جای قند و شکر و چربی مضر مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف انواع آجیل در دید و بازدید‌ها مفید می‌باشد؛ بادام حاوی کلسیم و روی بالا است که سبب قد کشیدن در کودکان می‌شود، پسته حاوی آهن بسیار زیاد است که به خونسازی و تقویت حافظه کمک می‌کند، گردو حاوی فسفر و امگا ۳ برای بهبود فعالیت مغزی است. پس مصرف آجیل به کودکان توصیه می‌گردد.

در صورت دید و بازدید در صبح به کودکان صبحانه کامل مانند تخم‌مرغ، عدسی، نان و پنیر و گردو و عسل بدهید تا از مصرف تنقلات جلوگیری شود.

برای اجرای رفتار صحیح از منع کودکان در مقابل اقوام و دوستان بپرهیزید و در منزل طریقه صحیح مصرف تنقلات خوب مانند انواع آجیل را برای آن‌ها توضیح دهید.

در صورت مصرف غذا در جاده‌ها حتما دست‌های کودکان را قبل و بعد از غذا تمیز و با صابون بشویید.

در صورت مصرف تنقلات در مسیر راه‌ها از مصرف چیپس، پفک، شکلات و بستنی بپرهیزید و به جای آن انواع میوه، آبمیوه، میوه خشک و آجیل به کودکان دلبندتان بدهید. انواع مواد رنگی بکار رفته در پوست شکلات و یا آبنبات و پفک سبب بیش‌فعالی و عدم تمرکز در فرزندان عزیزتان می‌گردد. یکی از بهترین تنقلات گردو و کشمش می‌باشد که به بالا بردن حافظه کودکان عزیز کمک می‌کند.

در صورت صرف غذا در خارج از منزل کلیه غذا‌ها را بدون سس و نوشابه به کودکان خود بدهید؛ از مصرف سوسیس و کالباس جداً بپرهیزید، سعی در مصرف انواع مواد گوشتی برای قد کشیدن بهتر کودکان و تقویت سیستم ایمنی برای جلوگیری از سرماخوردگی و بیماری در تعطیلات کنید؛ نمونه‌ای از انواع مواد گوشتی؛ جوجه کباب و کباب، ماهی و یا ساندویچ مرغ می‌باشد. سالم بخورید تا تعطیلات مفرحی را با کودکان سپری کنید.

از بردن مواد غذایی فاسد شدنی مانند ساندویچ با انواع سس یا نان خامه‌ای در مسیر و راه‌ها در تعطیلات بپرهیزید تا از اسهال و استفراغ جلوگیری کنید و مواد غذایی را در نور آفتاب و جا‌های گرم وسایل نقلیه قرار ندهید.

در صورت بروز اسهال یا استفراغ، آب کافی برای جلوگیری از خشک شدن آب بدن به کودکان داده و تا قطع آن از دادن جامدات جلوگیری کنید.

انواع فعالیت، تحرک و بازی‌های فیزیکی را در برنامه تفریحی خود بگنجانید تا از احتمال افزایش وزن کودکان در طول تعطیلات بکاهید و در هر ۱ – ۲ ساعت برای پیاده‌روی کوتاه‌مدت در جاده توقف نمایید.

در مسافرت‌ها حتما به کودکان خود صبحانه کامل مانند تخم‌مرغ و عدسی بدهید تا از مصرف تنقلات در طول روز بکاهید؛ بعنوان میان‌وعده استفاده از انواع آجیل و میوه، ماست و میوه، نان و پنیر و گردو که حاوی مواد مغذی و مفید می‌باشد توصیه می‌گردد.
امید است با رعایت نکات بهداشتی و تغذیه‌ای تعطیلات نوروز مفرح، انرژی‌بخش و سالمی با کودکان عزیز داشته باشید.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی

امید صادقی در ارتباط با طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی ارتباط بین مصرف گوجه و مصرف لای کوپن که ماده مؤثر آن است و سطح خونی لای کوپن با ریسک و خطر ابتلاء به سرطان» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اثرات ضد سرطان گوجه به خاطر لای کوپن است که رنگدانه گوجه محسوب می‌شود و جزو آنتی اکسیدان‌ها است.

وی به اثر پیشگیری و درمان کننده گوجه بر انواع سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: دریافت بالای لای کوپن در مصرف کنندگان نسبت به کسانی که مصرف پایین گوجه دارند، خطر ابتلاء به سرطان را کمتر می‌کند و هر ۱۰ واحد افزایش لای کوپن در بدن (در قالب مصرف گوجه) می‌تواند ۵ درصد خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اثرپیشگیری گوجه بر ابتلاء به انواع سرطان، مورد بررسی قرار گرفت که مصرف آن، خطر سرطان ریه و پروستات را بهتر کاهش می‌دهد و جنبه پیشگیری از این دو سرطان را دارد.

وی اثر ضد سرطانی گوجه پخته را بیشتر از خام آن دانست و ادامه داد: مصرف گوجه عامل کاهش ابتلاء و مرگ و میر ناشی از سرطان می‌شود.

صادقی گفت: دراین مطالعه صرفاً اثر ضد سرطانی گوجه مورد بررسی قرار گرفت که در فاز بعدی مطالعه می‌شود که آیا اشکال مختلف گوجه مثل سس گوجه، رب گوجه یا سس کچاب و انواع مختلف محصولات حاصل از گوجه نیز اثر ضد سرطانی دارد؟

وی افزود: اثر بخشی مصرف یک تا دو گوجه در روز بر پیشگیری از سرطان در این مطالعه بدست آمده است، ضمناً مصرف زیاد گوجه عوارض خاصی بدنبال ندارد و تنها مصرف بیش از حد آن برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص مثل رفلاکس معده هستند و عامل ترش کردن معده می‌شود، توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر حاضر با بروز بالای سرطان مواجهیم بنابراین ارتباط بین دریافت‌های غذایی و بروز سرطان باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6097137

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید