Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر ایرج حریرچی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران کاشان بیان کرد: طرح ساخت بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) آغاز شده و دولت نیز متعهد به تکمیل آن است اما محدودیت هایی در تامین منابع مالی وجود دارد.
وی افزود: اعتبارها به طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا اختصاص می یابد اما اگر مردم نیکوکار این شهرستان در تامین 50 درصد منابع مورد نیاز گام بردارند، دولت نیز در این زمینه اهتمام داشته و امید می رود تا سه سال آینده بیمارستان تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام وزیر بهداشت گفت: انتظار می رود خیرین و بخش های غیردولتی برای ساخت و مشارکت در ساخت بیمارستان ها ورود کنند و هر طرحی که 50 درصد منابعش تامین شود، وزارت بهداشت به طور قطع 50 درصد دیگر را متعهد خواهد شد.
او اضافه کرد: 39 هزار و 700 تخت بیمارستانی هم اکنون در دست ساخت است و نزدیک به 100 هزار تخت تا سال 1404 نیاز داریم.
حریرچی عنوان کرد: پیش از طرح تحول سالانه یک هزار و 700 تخت ساخته شده بود که پس از طرح تحول به بیش از 6 هزار و 500 تخت ارتقا یافته اما ظرفیت تا 10 هزار تخت هم وجود دارد که فراخوانی نیز در این زمینه برای جلب مشارکت نیکوکاران و بخش های غیردولتی صادر شده است.
وی همچنین از صادرات سالانه نزدیک به 120 میلیون دلار دارو، ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی به سایر کشورها خبر داد.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: هم اکنون بیشتر صادرات در زمینه ملزومات مصرفی و تجهیزاتی مانند نمایشگر (مانیتور) است که به کشورهای بسیاری صادر می شود اما از نظر ارزی زیاد نیست.
او افزود: شرایط رضایت بخش نیست و باید این رقم به سطح بیش از یک میلیارد دلار در سال برسد تا با واردات همتراز و در نهایت مثبت شود.
حریرچی عنوان کرد: مکلف به توسعه صادرات هستیم چرا که رونق این بخش برای حفظ ظرفیت موجود، توسعه صنعت داروسازی و استفاده از ظرفیت های کشور ضرورت است.
وی به تلاش های دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: واردات دارو پس از اجرای طرح تحول سلامت و برخی اقدام ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت و بر اساس مصوبه مجلس حمایت بیمه تنها به داروهای ژنریک اختصاص می یابد که بیش از 98 درصد آنها تولید داخل هستند.

** سونامی سرطان در کشور وجود ندارد
حریرچی در ادامه با اشاره به طرح مسائلی مانند سونامی سرطان در کشور گفت: میزان شیوع و ابتلا به بیماری سرطان در کشور در مقایسه با کشورهای همتراز و همجوار بالا نیست، بلکه متوسط و متوسط به پائین محسوب می شود.
وی اضافه کرد: سرطان نسبت به گذشته در کشور زیاد شده اما این بیماری در همه جای دنیا سخت و پر هزینه است و به کار بردن واژه هایی مانند سونامی برای این شرایط درست نیست.
قائم مقام وزیر بهداشت بیان کرد: جراحی های پیچیده، پرتو درمانی و داروهای شیمی درمانی موجب بالا بودن هزینه های درمان این بیماری می باشد اما در مواردی درمان هایی تجویز و یا درخواست می شود که تاثیر چندانی ندارد و یا اثبات نشده است.
او تاکید کرد: این مسائل می تواند منجر به بروز عارضه ها یا حتی کاهش طول عمر مبتلایان شود و از این رو بیماران سرطانی حتما باید درمان هایی را دریافت و یا درخواست کنند که منجر به افزایش طول عمر یا ارتقای کیفیت زندگی شود.
به گزارش ایرنا، طرح ساخت مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد علی مهرپرور (مسکن مهر)، توسعه بخش فوریت های پزشکی و راه اندازی مرکز ام آر آی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در مجموع با اعتبار 91 میلیارد ریال روز جمعه در آئین هایی با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری اصفهان واقع می باشد.
8123
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند

سرپرست فرمانداری کاشان ضمن اهمیت برپایی محافل شهدایی گفت: همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه امیدواریم مسئولیت و وظیفه محوله را به بهترین صورت انجام دهیم، اظهار داشت: در سال جاری ماموریت بزرگ و ارزشمندی داریم و آن ماموریت کنگره ملی شهدای کاشان است.

وی برگزاری انتخابات و سایر دلایل را از به تعویق افتادن کنگره ملی شهدای کاشان عنوان کرد و افزود: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب تذکرات رهبر برای پاسداشت مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس را شاهد هستیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان ضمن اشاره به جنگ ترکیبی دشمن ابراز داشت: این جنگ باعث شده که بازخوانی مکتب شهدا بیش از پیش اهمیت پیدا کند و این موضوع برای جوانان اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند و وقوع حوادث در سال‌های گذشته گواه بر این مطلب است.

وی ضمن اشاره به فاصله گرفتن از فرهنگ شهدایی گفت: این موضوع برای دستگاه‌های تربیتی یک نوع هشدار محسوب می‌شود و از این رو وظیفه سنگینی از حیث فرهنگی بر دوش ما مسئولان است و از طرفی کاشان با سابقه فرهنگی و مذهبی با سایر شهرستان‌ها متفاوت است.

محمدی فشارکی با بیان اینکه کنگره ملی شهدای کاشان باید در حد و اندازه یک کنگره استانی برگزار شود، تصریح کرد: برگزاری این کنگره‌ها و یادواره‌ها متفاوت‌تر از گذشته است و از این رو یادواره‌ها پیوست‌های متفاوتی دارد و از این رو همه باید در برگزاری یادواره‌ها دخالت کرده و ورود کنند.

وی تصریح کرد: آنچه از امامین انقلاب فرا گرفتیم مشارکت تمامی اقشار در امور مختلف کشور است و ما نیز برای برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان در یک ساختار هدفمند همه دستگاه‌ها دخیل باشد و همه در بخش‌های مختلف دخیل باشند به نحوی که با برگزاری آن همه احساس کنند در برگزاری این کنگره سهیم هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان افزود: ما در این کنگره با مردم تمرین می‌کنیم کاری را با یکدیگر انجام دهیم و از این رو همه باید پیگیر امور کنگره ملی شهدای کاشان باشند تا این رویداد مهم و ارزشمند به بهترین صورت برگزار شود.

پیش‌بینی 300 عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان

وی ضمن اشاره به تاثیر بسزای محافل شهدایی و اقدامات فرهنگی ابراز داشت: کار برای شهدا را یک توفیق بدانیم و در کار میدانی تمام توان خود را به کار بگیریم و امیدواریم با توسل به شهدا و کار مسئولان مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد