Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@23:16:29 GMT

واکنش مرکل به اظهارات ضد اسلامی وزیرش

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۲۷۶۷۵

صراط: وزیر کشور جدید آلمان اخیرا اظهارات ضد اسلامی داشته است.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور جدید آلمان اظهارات "توماس دمایزیر"، سلف خود که گفته بود اسلام به آلمان تعلق دارد را رد کرده و آن را ایده غلطی دانست.

وی در مصاحبه با نشریه "بیلد" آلمان تاکید کرد که آلمان از طریق مسیحیت شکل گرفته است.

زیهوفر همچنین خواستار برگزاری مجدد کنفرانس های اسلامی برای بحث کردن با مسلمانان درباره مسائل ادغام و هماهنگی شده و گفت: ما باید با انجمن های اسلامی بر سر میز مذاکره بنشینیم و در صورت لزوم این مذاکرت را گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که پیام من این است که مسلمانان باید با ما زندگی کنند نه در کنار ما یا در برابر ما. برای تحقق این هدف ما نیاز به درک متقابل داریم. ما به این هدف دست پیدا می کنیم زمانی که با همدیگر صحبت کنیم.

 به نوشته روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"  آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان سریعا به این اظهارات وزیر کشور خود واکنش نشان داده و آن را رد کرده و از این اظهارات فاصله گرفته است.

وی در دیداری با نخست وزیر سوئد در برلین اظهار داشت که آلمان البته به شدت توسط مسیحیت نمایان شده است، اما در عین حال 4 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند. این مسلمانان طبیعتا به آلمان تعلق دارند و طبیعتا مذهب آن ها هم به آلمان متعلق است ، پس اسلام هم به آلمان تعلق دارد.

اظهارات وزیر کشور جدید آلمان مورد استقبال شدیدی از طرف حزب افراطی جایگزینی برای آلمان قرار گرفته و خشم و ناراحتی انجمن های اسلامی و بسیاری از منتقدان را برانگیخته است.

 "هورست زیهوفر"، وزیر کشور جدید آلمان از حزب سوسیال مسیحی رویکردهای افراطی تری نسبت به سلف خود در قبال مسئله پناهندگان نیز دارد.

وی از مخالفان سرسخت سیاست پناهندگان مرکل و پذیرش نامحدود پناهجویان در دولت ائتلافی قبلی بود و خواستار تعیین سقف و اعمال محدودیت برای پذیرش پناهندگان بود.

منبع: تسنیم

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

رئیس اداره سیاسی حماس در خارج سامی ابوزهری امروز چهارشنبه، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را تلاشی برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر دانست.

به گزارش مشرق، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج، اظهارات وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه «حماس مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا است» را تکذیب کرد.

سامی ابوزهری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که «چنین اظهاراتی از بلینکن بعید نیست زیرا معروف است که وی بیشتر وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا». این اظهارات برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر طرح می‌شود.

وی تاکید کرد که حماس هنوز در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده در باره آتش‌بس است و این نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بنیامین نتانیاهو است که مانع دستیابی به توافق می‌شود.

این در حالی است که یک منبع بلندپایه مصری در گفت‌وگو با شبکه خبری «القاهره» از تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در فضایی مثبت و تداوم رایزنی‌های دولت مصر با طرف‌های مختلف برای رفع اختلافات میان طرفین خبر می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اولین واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • حالا وقت توافق است
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان