Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛برای تهیه گزارش از یک اراده مصمم راهی روستای احمد کندی واقع در شهرستان ایجرود می شویم به منزلی می رویم که در آن جوانی معلول ولی با اراده پولادین در کنار پدر و مادر پیر خود زندگی می کند وارد اتاق که می شوی می بینی در کنار دار قالی دراز کشیده و مشغول گره زدن بر تار قالیست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با دیدن این صحنه بر اراده اش آفرین می گویی و وقتی کنارش می شینی می بینی او کسی است که توانسته توانستن را معنا کند و بر فعل خواستن مفهوم و معنی دهد 15 سال از اتفاق تلخی که در زندگیش افتاد می گذرد اتفاقی که شاید خیلی ها را به کنج عزلت بکشاند و ذوق زندگی را از او بگیرد ولی حکایت جوان قصه ما حکایت امید و اراده است گویا در تقویم زندگیش دوبار متولد شده و تن رنجور و به ظاهر شکسته اش کوهی از اراده شده و فرش بافی این هنر به ارث رسیده از نیاکانش را پلی برای رسیدن به آرزوهایش قرار داده به عشق تار می زند و به امید پود می بافد و با کمک پدر و مادر پیرش بر روی دوپای رنجورش ایستاده تا صلابت را به همه کسانی که احساس نا امیدی دارند بیاموزد .

مسعود محمودی متولد 67 است در سال 73 بر اثر تصادف با موتور در تهران دچار ضایع نخاعی شدو قدرت راه رفتن وبینایی یک چشم خود را از دست داد.


او می گوید:در بیمارستان فکر می کردم فقط بینایی یک چشم خود را از دست دادم ولی بعد از مدتی متوجه شدم که دچار ضایع نخاعی شدم و قدرت راه رفتنم را از دست دادم از این مسئله بسیارناراحت بودم و امید خود را از دست داده بودم .

وی می گوید : اتفاق تلخی که در زندگی ام رخ داد مرا محدود کرد ولی پس از روزها اندیشیدن و با خود کلنجار رفتن به این نتیجه رسیدم سرنوشت هر کسی در دست خود اوست و من فهمیدم که باید آینده ام را با  قبول این واقعیت بسازم.

این جوان می افزاید :با گذر زمان توانستم با خودم کنار بیایم وبه طور اتفاقی با گروهی در فضای مجازی آشنا شدم که در گروه قالی بافی را به دوستداران این هنر آموزش می دادند.

 محمودی می گوید : حالا پس از یادگیری این هنر یک قالیچه بافته ام و آنرا هرچند با قیمت کم فروختم ولی سبب شد تا مصمم به ادامه راه شوم  و در حال حاضر هم مشغول بافت قالیچه ای ابریشمی هستم.


وی ادامه می دهد : من با قالی بافی آرامش می گیرم و تصمیم دارم این کار را ادامه دهم چون تنها کاری است که می توانم در خانه انجام دهم.

 محمودی می گوید: متاسفانه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم وعدم مناسب سازی فضای شهری برای افراد معلول برای رفتن به بیرون از منزل با مشکل مواجه هستم و چون پدر و مادرم پیر هستند نمی توانند مرا هر روز همراهی کنند .


وی می گوید : هزینه زندگی بسیار است و متاسفانه بخاطر هزینه های زیاد نتوانستم فیزیوتراپی کنم و وضعیت جسمانی ام وخیم تر شده است با این همه امیدم را از دست ندادم و چون کار فرش بافی را خوب یاد گرفتم می توانم این هنر را به کسانی که علاقمند این هنر هستند آموزش دهم و از مسئولین نیز می خوام که مرا در این کار یاری دهند.

وی  ادامه می دهد: من با کامپیوتر آشنایی دارم و به خاطر اراده محکمی که دارم قادر به انجام خیلی از کارها هستم و من از مسئولین انتظار دارم که از وجود امثال من  در مشاغلی که توانایی انجام آنرا داریم استفاده کنند.

وی می افزاید :من می دانم که هیچ کار خدا بی حکمت نیست و با وجود ضایع نخاعی ، دستان پر قدرتی دارم که توانستم روی پای خود با یستم و اگربتوانم شغلی به دست بیارم و هزینه های فیزیوتراپیم را پرداخت کنم آنوقت شرایطم بهتر خواهد شد وشاید هم بتوانم روزی تشکیل خانواده دهم.


این جوان می گوید : قدردان پدر و مادرم هستم که در روزهای سختی تنهایم نگذاشتند و وجود این دو عزیز پستی و بلندی زندگی ام را هموار کرد.

مهدیون رئیس بهزیستی ایجرود در گفتگو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از زنجان گفت:از 800 نفر معلول در شهرستان ایجرود 50 درصد بر اثر حادثه دچار معلولیت شده اند در شهرستان ایجرود 6 نفر دچار ضایع نخاعی هستند که از خدمات بهزیستی برخوردارهستند.

مهدیون گفت: تلاش کردیم تا با مناسب سازی محل زندگی و خودروی معلولین وضعیت مناسبی را برای معمولین فراهم کنیم.
وی ادامه داد:گفتگویی با فنی و حرفه ای شهرستان صورت گرفته تا از افرادی نظیر آقای محمودی در کارگاه ها برای اموزش افراد استفاده کنند.
رئیس بهزیستی ایجرود با بیان اینکه معلولین توانایی های خاص خود را دارند گفت: درجهت حمایت از اشتغال معلولین و جذب این افراد در محیط های کار تسهیلات 20 میلیونی با سود 4 درصد برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است.

مهدیون ادامه داد: انتظار داریم خیرین و نیکوکاران همانطوری که از سال ها قبل پشتیبان بهزیستی بودند باز هم از معلولین حمایت کنند.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در بحث معلولین مورد تاکید است مناسب سازی معابر ،سکونت گاه ها،محیط کار و اجتماع برای استفاده این افراد است.


وی افزود:در قانون جدید شهرداری ها که صدور پایان کار ساخت را بر عهده دارند مکلف هستند بحث مناسب سازی معابر را رعایت کنند.
 انوشیروان محسنی بندپی گفت :سال گذشته نیز از عملکرد دستگاههای اجرای در رابطه با مناسب سازی فضای شهری برای معلولین گزارشی تهیه و به هیئت دولت ارائه شد.

گزارشی از زهرا نصیری

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صالحی گفت: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندساز، از رویکرد‌ها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است. در همین راستا سال گذشته ۱۰۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات، افزود: این نهاد به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات موثری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • محسن محمدسیفی طلایی شد
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه