Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@06:55:32 GMT

طرح جهادگران سلامت در مناطق محروم اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۲۷۸۲۷

طرح جهادگران سلامت در مناطق محروم اجرا می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نادر ارسلانی افزود: این طرح هر ماه یک جلسه با حضور تیم های پزشکی در محله یوسف آباد و شمس آباد تبریز اجرا می شود که در هر تیم یک پزشک، یک پرستار، کارشناس بهداشت محیط، روانشناس و ... به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در مناطق محروم می پردازند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح بسیج جامعه پزشکی همکاری دارند که تاکنون در دو نوبت به بیش از 500 نفر خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلانی ایجاد طرح صندوق قرض الحسنه را در محلات از دیگر اقدامات اخیر این ناحیه خواند و اظهارداشت: برای این منظور هشت نقطه شهر به عنوان جامعه هدف مشخص شده است که هدف از اجرای آن مردمی کردن اقتصاد و حرکت دادن مردم به سمت توسعه پایدار است.

وی رویکرد بسیج را شناخت آسیب های اجتماعی عنوان و بیان کرد: بر اساس این رویکرد تلاش داریم برنامه های تدوین شده این ناحیه در این راستا با محور کنترل آسیب های اجتماعی(اعتیاد، بیکاری و طلاق) در قالب طرح های کرامت اجرا شود تا بتوانیم با اجرای برنامه های پیشگیری و فرهنگی در زودن محرومیت از مناطق محروم گام هایی برداریم.

ارسلانی در ادامه از اجرای طرح شهید حججی برای ارتباط جوانان با مساجد و طرح بهنام محمدی برای ارتباط دانش آموزان با مساجد نام برد و یادآور شد: با توجه به اینکه محور برنامه های بسیج مسجد محوری است اجرای این طرح ها در این راستا اجرا می شود.

فرمانده سپاه ولایت تبریز از برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی با عنوان یاقوت نیز در این خصوص خبر داد و افزود: این جشنواره در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد که در آن سه هزار و 950 نفر در رشته های مختلف شرکت و با یکدیگر رقابت پرداختند.

ارسلانی ابراز امیدواری کرد مشابه این جشنواره یا ادامه آن نیز با همکاری دیگر نهادی فرهنگی و ورزشی در فصل های دیگر سال و اوقات فراغت جوانان برای غنی سای اوقات و ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی برگزار شود.

در پایان این نشست فرماده سپاه ولایت تبریز از زحمات خبرنگاران رسانه ها در طول سال 96  قدردانی کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵ وانت دو کابین به شبکه‌های بهداشت و درمان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای خرید این وانت‌های دوکابین بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت هزینه شده است.

غلامعلی جاودان افزود: توزیع این وانت‌ها بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت برای توسعه عدالت در حوزه سلامت و ارائه خدمات باکیفیت به مردم ساکن در مناطق محروم و سخت گذر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید؛ بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس به بهره برداری رسید

وی گفت: ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و سخت گذر، نوسازی ناوگان حمل و نقل شبکه‌های بهداشت و درمان و تسهیل دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی از مهمترین اهداف توسعه ناوگان حمل و نقل بهداشت و درمان استان است.

دیگر خبرها

  • ۷ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب در مناطق محروم آذربایجان‌غربی توزیع شد
  • توزیع هفت‌هزار و ۲۰۰ جلد کتاب در مناطق محروم آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۱۵ وانت دو کابین به شبکه‌های بهداشت و درمان هرمزگان
  • بیش از ۵۰۰ مبلغ دینی به مناطق محروم خوزستان اعزام شدند
  • اعزام بیش از ۵۰۰ مبلغ دینی به مناطق محروم خوزستان
  • آبرسانی به ۷۰ روستای لرستان
  • آبرسانی به ۷۰ روستای لرستان انجام شد
  • خدمات سلامت روان در مناطق سیل‌زده | یک بیماری جدی در جنوب شرق کشور داریم
  • توجه به مناطق محروم توسط آستان قدس رضوی 
  • آخرین مهلت انتخاب محل آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی اعلام شد