Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش مهر، مهدی زارع در خصوص زلزله شامگاه جمعه در «شریف آباد» گفت: زلزله «پاکدشت» احتمالا به دلیل فعالیت گسل «ایوانکی» بوده است.

وی گفت: این زلزله نشانگر فعال بودن گسل ایوانکی است، بر اساس این تک رخداد هیچ استنتاجی مبنی بر احتمال وقوع یا غیر محتمل بودن یک زلزله بزرگ در تهران نمی توان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد زلزله شناسی پژوهشگاه بین المللی زلزله اضافه کرد: این گسل در ۱۷ آبان ۸۸ و ۳ اسفند ۸۹ دو زلزله با بزرگای ٤ نشان داده است.

وی گفت: راه‌اندازی سامانه هشدار پیش هنگام زلزله به منظور افزایش امکانات زیرساختی پایش لرزه ای تهران می تواند به کاهش ریسک زلزله در تهران کمک کند.

بر اساس این گزارش، زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر راس ساعت ۲۱:۰۸ شامگاه جمعه «شریف آباد» از توابع پاکدشت در جنوب شرق استان تهران را تکان داد.

بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران عمق کانون این زمین لرزه در ۱۳ کیلومتری از سطح زمین ثبت شده است.

بنا به اعلام مسئولان، تاکنون این زمین لرزه خسارت جانی و مالی نداشته است.

کانون زلزله در ۱۵ کیلومتری شریف آباد، ۱۵ کیلومتری شهر پاکدشت و ۱۸ کیلومتری شهر پیشوا در جنوب شرق استان تهران قرار داشته است.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: دکتر محمدعلی مجتهدی، برای ساختن دانشگاه صنعتی شریف در پایتخت به دنبال زمین می‌گشت. چندین نقطه مختلف به او معرفی و پیشنهاد داده و در نهایت زمینی در محله طرشت برای راه‌اندازی این دانشگاه انتخاب شد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

دکتر مجتهدی این زمین را اینگونه توصیف می‌کند: «زمین در جاده مهرآباد روبه‌روی دبستان (محمد) عاصمی بین میدان شهیاد (آزادی) و مهرآباد (بود). روبه‌روی دبستان عاصمی، یک جایی بود که ساخته بودند تا هنرستان شود. ولی مدت‌ها می‌شد که این ساختمان همین‌طور افتاده بود بی‌ در و پنجره. عرض زمینش را یادم نیست. از دم جاده به نظر ۴۰ متر بود یا ۶۰‌متر. ولی عمق زمین خیلی زیاد بود و شرق و غربش هم زمین‌های بایری بود؛ می‌شد خرید.» در نهایت ۱۱ آبان ۱۳۴۴ با تصمیم شورای‌عالی آموزش، دانشگاه صنعتی شریف در این مکان راه‌اندازی شد.

دکتر محمدعلی مجتهدی در خاطراتی در برنامه تاریخ شفاهی هاروارد گفته: «می‌خواستم اثبات کنم در مملکت ما جوانان با استعدادمان در دانشگاه‌های خوب آدم حسابی خواهند شد و این جوانان فاضل و دارای اعتمادبه‌نفس قوی هستند که احتیاجات مملکت را مرتفع می‌کنند. تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنایع کشور، مخصوصا صنایع سنگین، و انجام پژوهش علمی و تکنولوژی در شمار دانشگاه‌های معتبر جهان به شرحی که در سالنامه‌های دانشگاه چاپ شده است هدف از این تاسیس بود».

در نهایت دانشگاه صنعتی شریف در مکان فعلی بنا شد. همچنین ساخت و معماری آن را حسین امانت، جوانی از فارغ‌التحصیلان کالج البرز، انجام داد که پیش از این برج آزادی را طراحی کرده بود.

برای دانشگاه شریف در ابتدا ۶ دانشکده مهندسی برق، مکانیک، شیمی، مهندسی متالورژی، علوم شامل رشته‌های ریاضی و فیزیک و در نهایت دانشکده مدیریت صنعتی و اقتصاد مهندسی برای دوره تکمیلی مهندسی تخصصی پیش‌بینی و برای سال تحصیلی ۱۳۴۴‌ـ ۱۳۴۵ مسابقه ورودی با شرکت ۵ هزار و ۳۲۱ داوطلب در روزهای چهارم و پنجم تیر ۱۳۴۵ برگزار می‌شود و از دروس ریاضیات، مکانیک، فیزیک، شیمی، رسم فنی امتحان می‌گیرند که در این میان ۴۱۲ دانشجو به‌ترتیب معدل نمرات پذیرفته می‌شوند.

این دانشگاه پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به نام یکی از دانشجویان شناخته‌شده خود، مجید شریف‌واقفی، به اسم دانشگاه صنعتی شریف تغییر نام داد. مجید شریف‌واقفی جزو نخستین دانشجویان راه یافته به این دانشگاه صنعتی بود که در رشته مهندسی برق تحصیل می‌کرد.

کد خبر 845754 برچسب‌ها هویت شهری تهران

دیگر خبرها

  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت