Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
در حالی که برخی مسئولان کره جنوبی صبح روز جمعه از تحرک در نیروگاه اتمی 'یانگ بیون' کره شمالی خبر دادند یکی از رسانه‌های پیونگ یانگ آزمایش راکتور هسته‌ای جدید این کشور را تایید کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا تارنمای 'رودونگ سینمون' روزنامه حزب حاکم بر کره شمالی اعلام کرد آزمایش جدیدترین رآکتور هسته ای کره شمالی با موفقیت به پایان رسیده است اما اشاره ای به اینکه این آزمایش در چه موردی بوده است نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان معتقدند راکتورهای 'یانگ بیون' هم دارای کارکرد تولید برق و هم برنامه تسلیحاتی است.

برخی رسانه های غربی و همچنین کره جنوبی امروز گزارش کردند تصاویر ماهواره‌ای جدید که مورد بررسی کارشناسان غربی قرار گرفته‌ است حاکی است کره شمالی آزمایش‌های مقدماتی مربوط به یکی از راکتورهای هسته‌ای خود را در تاسیسات 'یانگ بیون' آغاز کرده است.

نیروگاه 'یانگ بیون' یکی از فعال ترین نیروگاه های اتمی کره شمالی در سال های اخیر بوده است آمریکا بر این باور است کره شمالی برای ساخت بمب اتمی در این راکتور مواد، تولید و غنی سازی می‌کند.

رویترز نیز در گزارشی آورده است برخی از کشورهای غربی تصاویری بدست آورده اند که نشان می دهد برخی از فعالیت ها در راکتورهای اتمی این نیروگاه انجام شده است.

پیشتر نیز رسانه موسوم به 38 آمریکا که اخبار مربوط به کره شمالی را پوشش می دهد در گزارشی مدعی شده بود کره شمالی در حال تولید پلوتونیوم برای ساخت بمب های اتمی بیشتر است.

گزارش رسانه های غربی در این باره دقیقا در شرایطی منتشر می شود که سران دو کره خود را برای یک دیدار تاریخی در اواخر ماه آوریل امسال آماده می کنند و تا دو ماه دیگر پیش بینی شده است دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی ملاقات و گفت و گو کند.

اکنون تحلیلگران در حال بررسی این تصاویر هستند که گفته می شود شاید فعالیت های مذکور مربوط به تولید برق باشد و یا ممکن است به ساخت تسلیحات هسته ای ارتباط پیدا کند.

در همین حال به دلیل آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی از سال 2009 میلادی به این طرف بازرسی‌هایی از راکتورهای اتمی کره شمالی انجام نداده است، غربی‌ها اطلاعات دقیقی در باره فعالیت‌های هسته‌ای این کشور ندارند.

با این وصف رسانه های غربی می گویند کره شمالی دستکم 20 تا 60 سلاح اتمی دارد و تصاویر اخیر را هم اواخر ماه گذشته میلادی بدست آورده‌اند.

در همین زمینه: آبه هم مذاکره با رهبر کره‌شمالی را بررسی می‌کند ​​​​​​​پیشنهاد وساطت سوئد و سوئیس میان آمریکا و کره شمالی پیونگ‌یانگ کشتار بردگان جنسی به دست ژاپنی‌ها را محکوم کرد ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی شرط تعیین کرد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد

به گزارش جماران؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید می‌کند که هیچ خسارتی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. 

مدیر کل، رافائل گروسی همچنان خواستار خویشتنداری حداکثری از همه است و تأکید می‌کند که تأسیسات هسته‌ای هرگز نباید در درگیری‌های نظامی هدف قرار گیرند. 

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوضاع را از نزدیک رصد می‌کند.

دیگر خبرها

  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس به شایعات درباره آسیب به تأسیسات ایران پایان داد
  • گزارش آژانس از میزان آسیب وارد شده به تأسیسات ایران
  • اطلاع‌رسانی آژانس درباره وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران بعد از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود