Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از بلگراد؛ معاون کنسولي وزارت امور خارجه صربستان گفت ما آماده ميزباني از تجار و گردشگران ايراني هستيم و درصدد افزايش مدت اقامت بدون ويزاي اتباع ايراني از يک ماه به شش ماه در سال هستيم.
دومين نشست کنسولي ايران و صربستان با حضور هيات کنسولي کشورمان به رياست چگيني مشاور وزير و مدير کل کنسولي وزارت امور خارجه کشورمان و هيات همراه در محل وزارت امور خارجه صربستان به ميزباني آتسا يووانوويچ معاون کنسولي وزارت امور خارجه اين کشور و ساير مسئولين برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرفين در اين نشست با تاکيد بر توسعه بيش از پيش روابط دوستانه دو کشور که در شش ماه گذشته شاهد دو دستاورد بزرگ لغو رواديد و برقراري پروازهاي مستقيم بوده است، بر ايجاد و هموار سازي بسترهاي حقوقي حفاظت از حقوق قانوني اتباع خود در کشور مقابل تاکيد کردند.
در اين نشست طرفين موافقت خود را با امضاي موافقتنامه هاي چهارگانه قضايي بر همکاري نهادهاي دو کشور در مقابله با باندهاي جعل اسناد، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و جنايات سازمان يافته تاکيد کردند.
چگيني مديرکل کنسولي وزارت امور خارجه کشورمان، روابط تاريخي دو کشور ايران و صربستان را مبتني بر دوستي و احترام متقابل خواند و اعلام کرد مناسبات دو کشور در سال جاري، رشد چشمگيري داشته و اين رشد در حوزه همکاري هاي گردشگري بسيار قابل توجه بوده است.
آتسا يووانوويچ معاون کنسولي وزارت امور خارجه صربستان نيز با تشکر از موضع اصولي کشورمان در قبال کوزوو، اعلام کرد با اجرايي شدن مصوبه لغو رواديد و برقراري پرواز مستقيم، صربستان آماده ميزباني از تجار و گردشگران ايراني شده است و همه ارکان دولت موظف به ارائه بهترين خدمات ممکن به شهروندان ايراني شده اند.
وي ادامه داد دولت صربستان درصدد افزايش مدت اقامت بدون ويزاي اتباع ايراني از يک ماه به شش ماه در سال است.
اولين کميسيون مشترک کنسولي دو کشور، مهرماه 1396 در تهران برگزار شد و طرفين توافق کردند سالانه حداقل دو نشست مشترک برگزار کنند.
به تازگي شرکت هواپيمايي ايران اير پروازهاي مستقيم خود بين تهران و بلگراد را پس از 27 سال وقفه از سر گرفته و قشم اير نيز به زودي پروازهاي خود را در اين مسير آغاز خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است