Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ حمیدعلی صمیمی  با تشریح عملکرد این فدراسیون در سال 96، افزود: موفقیت این فدراسیون حاصل سه دهه فعالیت «محمود خسروی وفا» و همکاران است و تلاش می کنیم با هماهنگی دستگاه های همکار و بخش خصوصی تحقق اهداف تعریف شده را تسریع کنیم.
وی با بیان اینکه در سال 95 تعداد معلولان جذب شده به ورزش همگانی 52 هزار نفر بود و سال 96 به 72 هزار نفر رسیده است، گفت: بر اساس برنامه قصد داریم تعداد افراد جذب شده به ورزش همگانی را در سال 97 به 50 درصد افزایش داده و به بیش از یکصد هزار نفر برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، ورزش قهرمانی و همگانی را متاثر از هم دانست و ادامه داد: ورزش فرد منفعل معلول را به انسانی فعال و اثرگذار در جامعه تبدیل می کند و این افراد در بعد قهرمانی علاوه بر موفقیت های فردی و خانوادگی به شخصیتی ملی و بین المللی تبدیل می شوند و در حل مشکلات اجتماع نقش آفرین هستند.
صمیمی جامعه جانباز و معلول کشور را حدود سه تا چهار میلیون نفر دانست و ادامه داد: توسعه ورزش همگانی این جامعه علاوه بر ایجاد نشاط و کاستن از مشکلات حرکتی در کاهش هزینه های درمان نیز موثر است و زمینه حضور و حرکت افراد در بعد قهرمانی را ایجاد می کند.
وی با اشاره به جایگاه شخصیتی قهرمانان زن و مرد کشور در عرصه ملی و جهانی، گفت: جای بخش خصوصی در فعالیت های ورزشی جانبازان و معلولان خالی است، مشارکت آنان علاوه بر درآمد زایی به گسترش ورزش این قشر کمک می کند و در کنار دستگاه های همکار همچون کمیته ملی پارالمپیک، وزارت ورزش و جوانان، آموزش و پرورش استثنایی، بهزیستی و بنیاد شهید می توانند به حل مشکلات ورزشکاران کمک کنند.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای تیم های اعزامی به مسابقات بین المللی در عین کسری بودجه و نداشتن منابع مالی و درآمدی ، افزود: با مساعدت کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان تا حد زیادی مشکلات حل شده و اردوهای آمادگی تیم های اعزامی به مسابقات بین المللی در حال برگزاری است.
رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین سال 97 را سالی پرکار برای این فدراسیون دانست و گفت: برگزاری مسابقات نخستین دوره لیگ جهانی 2018 به میزبانی شهر تبریز و حضور قدرتمند در مسابقات بسکتبال با ویلچر جهانی، مسابقات پارا وزنه برداری جهانی، مسابقات پارا تیراندازی و بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا در مهر ماه سال 97 بخشی از برنامه های این فدراسیون است و تیم ها برای حضور موفق باید در 6 تا 12 اردو شرکت کنند تا بتوانیم علاوه بر حفظ جایگاه چهارمی اینچئون کره جنوبی 2014 آن را ارتقا دهیم. و بعد از آن خود را برای مسابقات پارالمپیک2020 توکیو آماده کنیم.
صمیمی ورزش بانوان معلول را دارای ظرفیتی بالا دانست و اظهار کرد: در صدد هستیم با تعریف انجمن های جدید بانوان بیشتری را وارد ورزش قهرمانی کنیم، زیرا در برخی از رشته ها زنان توانمندی بیشتری از خود نشان داده اند و در سال های اخیر در میادین بین المللی نقش مهمی در اهتزار پرچم جمهوری اسلامی داشته اند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد

تیم بوکس نونهالان میاندوآب در مسابقات قهرمانی آذربایجان‌غربی در سکوی نخست ایستاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مسابقات بوکس قهرمانی نونهالان آذربایجان‌غربی با شرکت ۵۹ بوکسور در ۱۴ وزن به میزبانی بوکان برگزار شد.

در این مسابقات تیم میاندوآب با کسب ۱۶ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های بوکان و مهاباد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

نفرات برتر تیم میاندوآب به ترتیب ابوالفضل قاسمی مدال طلا، مبین اطهر مدال طلا، امیررضا محمد پور مدال نقره و برهان خدادادی مدال برنز بوده و مربیگری تیم نیز برعهده اسکندر عبدی و فرشاد عبدلی و سرپرست تیم بهمن عزیزی بود.

همچنین پس از اتمام مسابقات طی مراسمی از مدال‌آوران شهرستان میاندوآب توسط رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 750219

دیگر خبرها

  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید
  • درخشش تیم شنای هیئت جانبازان و توان یابان قم
  • مسابقات بین المللی دوومیدانی دبی| اسماعیل نژاد برنزی شد/ قهرمانی امیریان در رقابت ۸۰۰متر
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد