Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@11:41:41 GMT

تولید بدون نفت-۹

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۲۹۲۵۹

تولید بدون نفت-۹

حسین بنایی با حمایت و راهنمایی های بسیج سازندگی به همراه برادران خود چند سالی است که اقدام به راه اندازی گلخانه ای با عنوان مجتمع گل و گیاه ارکیده در پاکدشت کرده اند.در این گلخانه نشاء کشت و بافت که تولید داخل است خریداری می شود و بصورت استکانی و شبکه های ۲۰۰ تایی داخل شیشه کشت می شود.تا دو سال پیش این گلها به اوکراین،تاجیکستان،قزاقستان و عراق صادر می شد که متاسفانه به دلیل هزینه های بالای گمرکی و عدم حمایت دولت این صادرات متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحدود۶۰ درصد ارز آوری از صادرات گل کشور متضرر شده است.

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۲۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۲ هکتار واحد گلخانه‌ در سال ۱۴۰۲ اصلاح و نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام فتاحی‌فر، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی با بیان اینکه ۵۳۲ هکتار واحد گلخانه‌ای در کشور در سال ۱۴۰۲ اصلاح و نوسازی شد، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه و برنامه اقتصاد مقاومتی، برای سال ۱۴۰۲، اصلاح و نوسازی ۴۵۴ هکتار گلخانه پیش‌بینی شده بود.

وی افزود: در راستای افزایش بهره‌وری از منابع آب و انرژی، افزایش عملکرد تولید، افزایش صادرات محصولات و تثبیت اشتغال ایجاد شده، برنامه اصلاح و بازسازی گلخانه‌های قدیمی و فرسوده و تبدیل گلخانه‌های چوبی به مدرن و نیمه‌مدرن، از سال ۱۳۹۵ در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

خوداتکایی در تولید بذور هیبرید

وی افزایش خوداتکایی در تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی در داخل را از دیگر برنامه‌های این دفتر نام برد و اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد تا پایان سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۶۰ میلیون عدد بذور هیبرید سبزی و صیفی در داخل کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی ادامه داد: در راستای خوداتکایی در تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و متقاضی برای تولید بذور هیبرید، معرفی شرکت‌های مذکور به معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات و همچنین اجرای دوره‌های ترویجی توسعه مصرف بذور تولید داخل برای گلخانه‌داران را انجام داده‌ایم.

وی یادآور شد: در شرایط حاضر بیش از ۹۰ درصد از بذور هیبرید سبزی و صیفی مورد نیاز کشور با واردات تأمین می‌شود و بررسی آمار واردات بذور هیبرید سبزی و صیفی در چند سال اخیر حاکی از آن است که سالانه به طور میانگین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو ارز برای تأمین بذور مذکور از کشور خارج می‌شود.

فتاحی‌فر از تدوین دستورالعمل اجرایی تولید و نظارت بر واحدهای نشا محصولات گلخانه‌ای خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ضرورت شناسایی و لزوم سازماندهی واحدهای موجود و جدیدالاحداث تولید نشا در کشور با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، سازمان حفظ نباتات کشور، مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، رؤسای مناطق ۱ و ۲ مدیران باغبانی سازمان‌های جهاد کشاورزی و دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی، دستورالعمل اجرایی تولید و نظارت بر واحدهای نشا محصولات گلخانه‌ای تدوین شده است که در سال جاری برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی درباره افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای گلخانه‌ای و قارچ خوراکی در کشور در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: در سال گذشته از جمله گلخانه مدرن سبزی و صیفی گلخانه‌ای در استان زنجان - شهرستان ابهر توسط رئیس‌جمهوری در سطح ۳۰ هکتار با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری آن آورده شخصی و ۲۰ درصد تسهیلات بانکی بوده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی همچنین به تکمیل دو طرح نیمه‌تمام پرورش قارچ خوراکی در استان تهران و کردستان مربوط به مصوبات دور نخست سفر رئیس‌جمهوری در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و اعطای تسهیلات مورد نیاز در سال ۱۴۰۲، این واحد تولیدی در حال تکمیل و بهره‌برداری کامل می‌باشد.

وی در همین حال تأمین منابع انسانی ماهر در زمینه تولیدات گلخانه‌ای را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر خواند و تاکید کرد: بر اساس برآوردها تا پایان برنامه هفتم توسعه به بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیروی کار ماهر گلخانه‌ای نیاز است و از این رو برنامه اجرایی تربیت نیروی کار ماهر گلخانه‌ای و قارچ خوراکی با همکاری دفتر آموزش بهره‌برداران کشاورزی، ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش‌ها در سال گذشته، ۷۹۴۲ نفر نیروی کار در زمینه محصولات گلخانه‌ای و قارچ خوراکی آموزش دیده‌اند.

فتاحی‌فر ابراز کرد: با توجه به رویکرد دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با هدف افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک کشاورزی و افزایش سطح گلخانه‌ها، یکی از مهمترین الزامات افزایش تولیدات گلخانه‌ای، تأمین نیروی کار ماهر گلخانه‌ای است.

کد خبر 6083548

دیگر خبرها

  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی
  • استخر گلخانه باز هم جان گرفت
  • ۵۳۲ هکتار واحد گلخانه‌ در سال ۱۴۰۲ اصلاح و نوسازی شد