Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:27:25 GMT

کشف حفره امنیتی در لوازم خانگی هوشمند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۰۶۲۰

کشف حفره امنیتی در لوازم خانگی هوشمند

این روزها تنها رایانه ها با خطر هک شدن مواجه نیستند و محققان پژوهشگاه نگرب موفق به شناسایی آسیب پذیری شده اند که امنیت بسیاری از لوازم خانگی هوشمند را زیر سوال می برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، این بررسی ها نشان می دهد که محصولاتی همچون ابزار کنترل و پایش نوزادان و اطفال، دوربین های امنیت خانگی، زنگ های هوشمند در، قفل های هوشمند و ترموستات های جدید همگی به علت وجود یک مشکل امنیتی توسط هکرها قابل سواستفاده بوده و نفوذ در آنها ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حفره امنیتی دسترسی به کلمات عبور درنظر گرفته شده برای این محصولات را ممکن می کند. در یک بررسی صورت گرفته بر روی ۱۶ مدل مختلف از لوازم خانگی هوشمند مشخص شد کلمه عبور ۱۴ وسیله از این دست قابل شناسایی است و برای این کار تنها به صرف ۳۰ دقیقه وقت نیاز است.

علاوه بر این بعد از هک کردن هر یک از این وسایل می توان آنها را به شبکه های بوت نت متصل کرد و از این وسایل برای طراحی حملات هکری بر علیه دیگر ابزار و وسایل بهره گرفت.

وجود چنین مشکلی در محصولات خانگی هوشمند می تواند روند استفاده کاربران از ابزار مبتنی بر اینترنت اشیا را کند کرده و علاقه به استفاده از محصولات پیشرفته قابل اتصال به اینترنت را کاهش دهد.

هکرها می توانند از همین آسیب پذیری برای پخش ناگهانی موسیقی بر روی ابزار کنترل نوزادان، خاموش کردن ترموستات، روشن و خاموش کردن دوربین های امنیتی و غیره سواستفاده کنند. البته سواستفاده از آسیب پذیری یادشده تنها در صورت دسترسی فیزیکی به دوربین ها و ترموستات ها و غیره ممکن است.

محققان می گویند تا زمان حل این مشکل توسط شرکت های سازنده کاربران باید محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا را تنها از شرکت های شناخته شده خریداری کنند و از استفاده از کلمات عبور ساده و مشترک میان چندین وسیله اجتناب کنند. کاربران همچنین باید نرم افزارهای این محصولات را به طور مرتب به روز کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه محصولات خانگی و دانش‌بنیان در فروشگاه‌های عراق و مسکو

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از امضای دو تفاهم‌نامه استانی با کشورهای روسیه و عراق با هدف عرضه تولیدات مشاغل خانگی و دانش‌بنیان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مسکو و کربلا خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد آذرپناه درباره اقدامات صورت‌گرفته در استان تهران به منظور حمایت از مشاغل خانگی و تولیدات دانش بنیان اظهار کرد: قوانینی که در حمایت از مشاغل خانگی در برنامه هفتم توسعه و سال ۱۴۰۳ تنظیم شده است تا حدودی نسبت به سالهای گذشته تفاوت دارد. به این معنی که در مشاغل خانگی چند گروه جامعه هدف داریم که از جمله آنها مشاغل خانگی مستقل هستند که روال کار آنها به این شکل است که با مراجعه به سامانه مذکور مجوز می‌گیرند و اگر نیاز به تسهیلات داشتند وام و تسهیلات لازم را دریافت می‌کنند و صفر تا صد کارشان را به طور مستقل پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه دوم پشتیبانان مشاغل خانگی هستند؛ یعنی یک شخصیت حقوقی که تعداد بیشتری از افرادی را که به طور متفرقه در منازل خود کار می‌کنند را پشتیبانی می‌کنند و تامین منابع، مواد اولیه و بحث آموزش و تنظیم بازار آنها را برعهده می‌گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در یک گفت‌وگوی رادیویی افزود: در سال جاری اولویت اساسی ما پرداختن به حوزه پشتیبانان مشاغل خانگی است که از این طریق پایداری کسب و کارها، سوق دادن مشاغل خانگی به سمت تکنولوژی بهتر و دانش بنیان‌تر و شناسایی بازارهای هدف را دنبال کنیم.

آذرپناه با بیان اینکه طی چند سال گذشته مصوبات بسیاری در حوزه اقتصاد دانش بنیان به تصویب رسیده است، افزود: بخش زیادی از اجرای این موضوع از مسیر مشاغل خانگی بوده‌ است. ما در استان تهران بستر جدیدی ایجاد کردیم و سال گذشته ایجاد ارتباط بین تشکل‌های تجاری و شناسایی ظرفیت‌های بازارهای هدف را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در همین راستا دو تفاهم‌نامه بین استانی بین استان تهران و استان کربلا و مسکو به امضا رسیده است تا محصولات دانش بنیان و مشاغل خانگی را در قالب غرفه‌های فروش در این کشورها عرضه کنیم و اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف در حال پیگیری و اجرای این موضوع هستند.

به گفته آذرپناه از طریق این تفاهم‌نامه زمینه ارائه بخشی از محصولات خانگی و دانش بنیان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازارهای هدف کشورهای دیگر فراهم می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در پایان برگزاری نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۴ را یادآور شد و گفت: نمایشگاه اکسپو ظرفیتی است که سالانه اتفاق می‌افتد و در معرفی دستاوردهای حوزه دانش بنیان و پشتیبانی از مشاغل خانگی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد تا بخش اعظمی از محصولات در معرض دید خریداران قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات پس از فروش لوازم خانگی و یدکی خودرو اجباری است
  • دوربین امنیتی جدید شیائومی رونمایی شد
  • عرضه محصولات خانگی و دانش‌بنیان در فروشگاه‌های عراق و مسکو
  • فروشندگان لوازم خانگی و اداری زیر ذره‌بین بازرسان قرار گرفتند
  • پاکشوما ۴۹ ساله شد
  • حراج لوازم خانگی اموال تملیکی در ۹ استان کشور
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟