Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@10:34:57 GMT

طنین تحول طبیعت

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۰۸۱۸

طنین تحول طبیعت

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در کنار همه‌ی این اتفاقات، دید و بازدید‌های هرساله، سر زدن به بزرگان فامیل و دورهمی‌هایی که نوید آرامش و خوشبختی می دهد، از رسومات بی نظیر نوروزی است.


آغاز دید و بازدید‌های عیدانه
نزدیک شب عید هرسال، بازار مملو میشه از مشتریانی که به استقبال فروردین و اغاز سال جدید میرن، چراغ میوه فروشی‌ها و اجیل فروشی‌ها شب‌ها تا صبح روشنه و پذیرای مشتریان برای شب عید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص هم سراغ رییس اتحادیه میوه و تره بار رفتیم تا از اوضاع این بازار در شب عید باخبر شیم.
حسین مصدق، رئیس اتحادیه میوه و تره بار مشهد گفت:میوه‌های شب عید به خصوص پرتقال و سیب که مورد مصرف عمده مردم قرار دارد به اندازه کافی در سردخانه‌ها موجود بوده و هیچ مشکلی برای شب عید نخواهیم داشت.
وی افزود:قول می‌دهیم قیمت میوه‌ها در شب عید ارزان‌تر شود.
حسین مصدق در خصوص واحد‌های غیر مجاز عرضه میوه گفت:به ۵۰۰ واحد غیرمجاز عرضه میوه در دو ماه گذشته اخطار داده شده است.
تعیین قیمت تعادلی اولویت اول مسوولین
  رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت:عرضه مستقیم میوه شب عید در استان از ۲۰ اسفند ماه آغاز و میوه‌هایی از جمله سیب و پرتقال با قیمت تعادلی به دست مردم می‌رسد.
وی درخصوص قیمت مواد غذایی دیگری که در عید بیشترین استفاده عمومی را دارند افزود:مرغ با قیمت ۶ هزار و ۲۰۰ در مشهد و تخم مرغ با قیمت ۵ هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار تومان برای شب عید به دست مصرف کننده می‌رسد.
رفتیم سراغ صنف آجیل و خشکبار مشهد، تا از قیمت‌ها و وضعیت این بازار هم مطلع شیم.
بازار داغ آجیل و سرگرمی‌های عیدانه
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت:متاسفانه در پایان سال جاری قیمت ارز افزایش داشته است و نرخ ارز نیز بر تمام قیمت‌ها اثر گذار بوده و قطعا نسبت به سال گذشته افزایش نرخ آجیل و خشکبار را داریم.

علیرضا ارزانی افزود: برای شب عید کمبود خاصی برای اقلام آجیل و خشکبار نداریم و فقط بادام هندی به دلیل ممنوعیت واردات به کشور هم کاهش موجودیت در بازار دارد و هم نسبت به سایر خشکبار قیمت بیش تری خواهد داشت.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با اشاره به اینکه بازار شب عید تاکنون آرام بوده است، گفت: البته اگرچه هنوز برای شروع خرید‌ها زود است؛ اما متاسفانه مردم توان خرید آجیل و خشکبار را ندارند و هنوز به بازار برای خرید مراجعه نکرده اند و در کل هنوز بازار اوضاع مناسبی ندارد، البته این روند کاهش قدرت خرید مردم هر سال در حال افزایش است.   گزارش از هلیا جنگی   انتهای پیام//ه.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رحیمی با اشاره به اینکه همزمان با فصل بهار برداشت محصول خوش‌طعم ورنگ توت فرنگی روانه منطق مختلف بازار شده است. گفت: پیش بینی تولید می‌شود تا پایان برداشت۳ هزار و ۲۲۰ تن توت فرنگی در این شهرستان روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه ۵۱۸ بهره بردار جویباری در زمینه کشت و کار توت فرنگی فعالیت دارند، افزود: توت فرنگی از اولین میوه‌هایی است که در بهار به بازار عرضه و تا اوایل تیرماه برداشت آن ادامه دارد.

رحیمی تصریح کرد: کشاورزان جویباری به روش سنتی و با استفاده از نایلون کشی نسبت به پیش رس کردن این محصول اقدام می‌کنند به طوری که زمان برداشت آن از ۲۰ اسفند ماه آغاز تا هزینه‌های مازاد آن با عرضه محصول نوبرانه، قابل جبران باشد.

وی خاطرنشان کرد: تا اواسط خرداد برداشت این محصول در این شهرستان ادامه دارد

دیگر خبرها

  • قیمت میوه های نوبرانه اعلام شد
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • آجیل فروشی های قدیمی و باکیفیت شهر مشهد
  • آجیل فروشی‌های معتبر و قدیمی شهر مشهد کدامند؟
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین میوه و تره‌بار اعلام شد
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت