Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از عملکرد فراکسیون امید در حفظ انسجام تشکیلاتی در جریان استیضاح سه وزیر کابینه دوازدهم گفت که قرار نیست در میدان اصولگرایان بازی کنیم.

محمدرضا تابش اظهار کرد: خوشبختانه دوستان ما در فراکسیون امید همگی عضو یک یا چند رکن از ارکان فراکسیون یعنی هیات رئیسه، شورای مرکزی یا مجمع عمومی هستند و در مورد استیضاح کار شایسته و خوبی انجام شد که انسجام فراکسیون و پایبندی به کار تشکیلاتی را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظرم همه فرآیندها هم طی شد یعنی ما هم به تکلیف شرعی و قانونی و سوگندی که یاد کردیم عمل کردیم و هم نتیجه را به مشورت گذاشتیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هیات رئیسه شورای مرکزی و مجمع عمومی فراکسیون امید با وزرای رفاه، راه و کشاورزی افزود: نهایتا آنچه رای اکثریت و خرد جمعی بود مبنای تصمیم قرار گرفت و دوستان استیضاح کننده هم به رای فراکسیون تمکین کردند و انسجام تشکیلاتی هم حفظ شد که اقدامی قابل تقدیر است.

تابش درباره اینکه چرا در زمان امضای استیضاح هماهنگی بین استیضاح کنندگان و فراکسیون وجود نداشته یادآور شد: این نقصی است که در آئین‌نامه وجود دارد و در واقع کسی موظف نیست برای استیضاح با فراکسیون هماهنگی کند بلکه هر کس بر اساس تکلیف شرعی و قانونی‌اش اقدام به استیضاح می‌کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: متاسفانه سه استیضاح اخیر در یک فرجه زمانی کوتاه و بعد از خستگی مفرط به دلیل طولانی‌ شدن بررسی بودجه مطرح شد و هیات رئیسه بنا به اصرار برخی نمایندگان استیضاح را اعلام وصول کرد. البته در همین فرجه زمانی کوتاه ما کمیته‌های تخصصی تشکیل دادیم و در شورای مرکزی، هیات رئیسه و مجمع عمومی بررسی‌هایمان را انجام دادیم و به نتیجه رسیدیم.

نایب رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه نتیجه استیضاح سه وزیر اسنجام تشکیلاتی فراکسیون امید را نشان داد، افزود: البته ممکن است آقایان پارسایی، رجبی، صادقی، حسین زاده و وکیلی که مصر بودند استیضاح را انجام دهند از نظر شخصی در افکار عمومی متضرر شده باشند یا هجمه‌ای به آنها صورت گرفته باشد. ولی آنها جوانمردی کردند و به کار تشکیلاتی پایبند ماندند.

تابش با بیان اینکه استیضاح اخیر وزرا ترکیبی از نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب بود، گفت: البته اصولگرایان ترکیب غالب استیضاح بودند به عنوان مثال در استیضاح آقای آخوندی از ۳۳ نفر ۱۱ نفر از ما و ۲۲ نفر از اصولگرایان امضا کننده استیضاح بودند. در واقع ما در (کلید خوردن) استیضاح‌ها فراکسیونی وارد نشدیم. اگرچه ما نسبت به دولت نقد بسیاری داریم اما به هر حال عده‌ای می‌خواستند سه وزیر با عیار اصلاح طلبی خیلی بالا، بالا و متوسط کابینه را ترک کنند اما قرار نیست ما در زمین اصولگرایان بازی کنیم.

وی در پایان گفت: ما منافع و مصالح خودمان، اتحاد با دولت در عین انتقاد به آن و مسائل راهبردی خود را ادامه می‌دهیم و قرار نیست جاده صاف کن باشیم تا دولتی مثل دولت‌های نهم و دهم سر کار بیاید که مطلوب اصولگرایان باشد.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی محسنی‌ بندپی، نماینده نوشهر و چالوس در مجلس، در خصوص اینکه چرا اقتصاد و معیشت مردم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند به «منیبان» گفت: مولفه‌های زیادی باعث شده تا حال و روز اقتصاد ایران و به تبع آن معیشت مردم نامساعد شود. اگر از نقش تحریم که خیلی هم مهم است بگذریم مولفه روی کار آوردن افراد متعهد که تخصص‌شان نیاز کشور است آن‌طور که باید و شاید عملی نشده است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: باید سیاسی‌ کاری را در کشور کنار گذاشت. معنی ندارد فردی که متخصص است و دلش برای ایران می‌سوزد را به خاطر اینکه افکارش با افکار دولت در زاویه است کاملاً از خدمتگزاری محروم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: ما باید در گزینش مدیران یک اصل را رعایت کنیم و آن هم اعتقاد فرد به نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر در برخی مباحث فکری، فرد با مدیران ارشد و تصمیم‌ گیر دولت اختلافاتی داشت نباید کنار گذاشته شود چون همه ایرانی هستیم و رشد و شکوفایی کشور و بهبود سطح زندگی مردم را می‌خواهیم. در دست داشتن قدرت نباید ابزاری برای خودی و غیرخودی کردن افراد در پست‌های مدیریتی شود.

محسنی‌بندپی اظهار کرد: ایران کشور پر منابعی است اما مدیریت بر منابع یکی از مولفه‌های هنرنمایی مدیر است. مدیریت منابع کار ساده ای نیست اتفاقاً حالا که اقتصاد ما مشکل دارد باید مدیران هنرمند، توانا و با افکار مختلف بر سر کار بیایند.

نماینده نوشهر در مجلس گفت: من در شکل‌گیری وضع موجود مجلس یازدهم را مقصر می‌دانم و یکی از انتقادات من به این مجموعه که خودم یکی از آن افراد هستم تمرکز زیادی بر تصویب قوانین و غفلت از نظارت است. ما در مجلس با دولت رودربایسی‌هایی داشتیم که حقیقتاً قابل قبول نبود.

او افزود: در مجلس یازدهم جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می‌شدند و هنوز هم این ضرورت حس می‌شود. در دولت وزرایی روی کار هستند که واقعاً کارآمدی آن‌چنانی برای کشور و مردم ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم از ابتدای کارش موضوعات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد و واقعاً رفتیم به سمتی که بی‌عدالتی‌ها را شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم ولی اولویت‌بندی‌های دولت توام با اشکال بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902952

دیگر خبرها

  • مرگ و زندگی ما به دست میدان مغناطیسی زمین است!
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • حجازی: از هواداران انتظار حمایت داریم
  • آبروی اصفهان را برده، برخورد قضایی کنید |‌ به عنوان یک سپاهانی خود من شاکی‌ام
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • «پویش مدار امید» برگزار می شود
  • نفرین محمد پنجعلی پشت سر دو کاپیتان پرسپولیس!