Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فراهانی» یکی از جوانان روستای شیرین آباد از توابع شهرستان فراهان است که با ایجاد کارگاه تولید کفش در زادگاهش رونقی دوباره به اقتصاد روستا بخشیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر، در روزگاری که اغلب جوانان تحصیل کرده بیکار و در جستجوی شغل اداری هستند، جوانانی بلند همت با توجه به منویات رهبری بر اقتصاد مقاومتی برای خود و جوانان دیگر نیز اشتغالزایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم نیستند در این میان افرادی که به ایفای نقش خود پرداخته‌ و علاوه بر گرداندن چرخ اقتصادی خانواده، به اقتصاد کشور نیز کمک کرده و جمله «ما می‌توانیم» را در عمل به اثبات رسانده‌اند.

تلاش و مجاهدت در عرصه کارآفرینی همت این جوانان شده که با کمترین امکانات زحمات خود را در عرصه اقتصاد مقاومتی، آن هم در دورترین نقاط کشور به بار می‌نشانند.

اشتغالزایی برای ۱۰ نفر به همت جوانان فراهانی

«فراهانی» یکی از جوانان روستای شیرین آباد از توابع شهرستان فراهان است که با ایجاد کارگاه تولید کفش در این روستا، رونقی دوباره به اقتصاد روستا داده است.

فراهانی با راه‌اندازی این کارگاه‌های کوچک تولیدی برای ده نفر اشتغالزایی کرده است؛ این جوان فراهانی با سرمایه اندک، با تکیه بر توانایی‌های خود و بدون دریافت هیچ وامی توانسته به اقتصاد مقاومتی معنا ببخشد.

فراهانی جوان خوش رو و کم حرف روستایی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر، گفت: در سن نوجوانی برای کار و کمک به اقتصاد خانواده به تهران رفته و در کارگاه کفش مشغول به کار شدم، پس از ۷ سال کار در کارگاه تولید کفش، تصمیم به راه اندازی کارگاه تولید کفش گرفتم.

وی افزود: برای راه‌اندازی کارگاه، زادگاه خودم روستای شیرین آباد را انتخاب کردم و با سرمایه اندکی که داشتم کارگاه کوچکی به راه انداختم.

فراهانی اظهار کرد: با سرمایه ۳۰ میلیون تومانی کارگاه به راه افتاد و تعدادی از جوانان روستا نیز برای کار جذب این کارگاه شدند که پس از آموزش کار با چرخ و دستگاه‌های تولید کفش، کار تولید را آغاز کردیم.

تولید روزانه ۱۰۰ جفت کفش با سرمایه اندک

این کارآفرین فراهانی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ جفت کفش در این کارگاه تولید و برای فروش در بازار شهرهای تهران، قم، اراک، شیراز و غیره عرضه می‌شود.

وی افزود: تاکنون حمایتی از سوی مسئولان صورت نگرفته است، و من به دنبال توسعه کارگاه هستم، اما سرمایه اولیه کفایت نمی‌کند، چراکه اغلب تولیدات را هم به صورت چکی به مشتری می‌فروشیم که همین مسئله سبب شده تا نقدینگی و سرمایه در گردش ما پایین باشد.

فراهانی تصریح کرد: اتاق اصناف شهرستان وعده پرداخت تسهیلات به این کارگاه را برای سال آینده داده است که اگر این وعده عملی شود، کارگاه را توسعه داده و اشتغالزایی بیشتری در این کارگاه خواهیم داشت.

 

حمایت از کارگاه های روستایی سبب رونق اقتصاد روستا می شود

این کارآفرین فراهانی افزود: این روزها همه به دنبال آرامش هستند که این آرامش را در محیط پاک روستاها می‌توان یافت، اما نبود اشتغال پایدار در روستاها، معضلات خشکسالی و کم آبی و بیمارهای دامی این روزها به مشکلات اقتصادی روستائیان افزوده است، که اگر حمایتی از این کارگاه و دیگر سرمایه‌گذاران شود، روستائیان زندگی و زادگاه خود را برای کار رها نکرده و به شهرها مهاجرت نمی‌کنند.

حمایت مسئولان و خذف قوانین دست و پاگیر اداری؛ مهمترین پیش نیازهای حمایت از تولید داخلی

وی اظهار کرد: نگاه ما به حمایت مسئولان دوخته شده است، چراکه فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای حمایت از تولیدات داخلی، بهبود فضای کسب‌وکار و حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری از مهم‌ترین پیش‌نیازهای حمایت از تولید داخلی است.

این کارآفرین فراهانی گفت: به جوانان هم‌سن و سال خود توصیه می‌کنم به جای منتظر ماندن برای کار اداری و دولتی،  آستین همت را بالا زده و با توکل به خدا و پشتکار، چرخ اقتصاد کشور را به گردش درآورند. ایجاد و راه اندازی کارگاه‌های کوچک به سرمایه زیادی نیاز ندارد بلکه همت و اراده می‌طلبد.

واردات کفش چینی بلای جان تولید کنندگان داخلی

وی با اشاره به مشکلات صنعت کفش اظهار کرد: تولید در هر بخشی مشکلاتی به همراه دارد، که صنعت کفش نیز از این مشکلات بی‌نصیب نبوده و واردات کفش چینی بلای جان تولیدکنندگان داخلی است.

فراهانی افزود: واردات بی‌رویه به ویژه از کشور چین سبب شده تا برخی از واحد‌های تولیدی تعطیل شود. در این رابطه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید مورد توجه همگان قرار گیرد تا از این طریق شرایط برای اشتغال پایدار برای مردم مهیا شود.

این کارآفرین فراهانی خاطرنشان کرد: این روزها شعارهایی از سوی مسئولان برای رونق صنعت کفش در شهرستان به گوش می‌رسد، اما این شعارها تا زمانی که عملی نشده و اقدامی برای توسعه این صنعت برداشته نشود، تاثیری در توسعه صنعت کفش  شهرستان ندارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، رئیس اداره صمت شهرستان سامان گفت:کارگاه غیرمجازتولید چیپس سیب زمینی در شهرستان سامان با هوشیاری بازرسان صمت شناسایی و پلمپ شد.
علیرضا نیکوفر افزود: این کارگاه تولید غیر مجاز مواد غذائی واقع در ناحیه صنعتی شهرستان سامان در شرایط غیر بهداشتی و بدون هر گونه مجوز تولید، سیب سلامت و نشان استاندارد، چیپس سیب زمینی تولید و روانه بازار مصرف کرده است.
وی گفت: با پیگیری و رصد بازرسان اداره صمت شهرستان سامان با همراهی بازرسان شبکه بهداشت در بازدید سرزده این کارگاه شناسایی و پلمپ شد.
نیکوفر گفت: در بازرسی از این کارگاه غیر مجاز ۲۰۰ کیلوگرم چیپس غیربهداشتی توقیف و امحا شد.
وی افزود: مالکان این کارگاه غیرمجاز با جعل برند، محصول غیربهداشتی تولیدی را در سطح بازار توزیع کرده اند.

دیگر خبرها

  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • رهایی یک بانوی لرستانی با همکاری ستاد دیه و خیران از زندان
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • تردید‌های تداوم رشد
  • تصاویری تماشایی از کارگاه ساخت سیم شارژ!
  • تصویری از پوشش متفاوت شقایق فراهانی در کانادا