Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:10:22 GMT

۱۰۰ چالش حوزه سلامت در مازندران شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۱۸۸۳

۱۰۰ چالش حوزه سلامت در مازندران شناسایی شد

ساری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی ۱۰۰ چالش اول در حوزه سلامت استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی صبح شنبه در چهارمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که در سالن قلم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان این مطلب که  اجرایی کردن ایده های مصوب شده توسط کارشناسان دستگاه های اجرایی در این کارگروه سخت و تخصصی است گفت: باید به سمت تقویت حوزه هایی پیش برویم که بیشترین مداخلات اجتماعی را در راستای تقویت  و اجرایی شدن مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این مطلب که  در سال ۹۶ نیم رخ و دورنمای سلامت استان برای ۵ سال آینده تدوین شد ، افزود : در این راستا بیش از ۱۰۰ چالش اول در حوزه سلامت مازندران شناسایی گردید .

احمد حسین زادگان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیزگفت: باید سهم مشارکت  سازمان های فرهنگی در حوزه های اجتماعیی افزایش یابد  و ضمانت اجرایی مصوبات کارگروه نیز برای دستگاه های اجرایی تبیین شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه برای اجرای بهتر برنامه های تدوین شده در کارگروه سلامت امنیت غذایی استان باید تفاهعم نامه های لازم با دستگاه های مربوطه منعقد گردد ، اظهار کرد :  کاهش بیماری های روانی، ارتقای سطح سلامت جامعه و پیشگیری از بار بیماری ها و مشکلات این حوزه  در استان فقط از طریق همکاری های بین بخشی ارائه می شود.

حسین زادگان به نقش مهم سازمان های مردم نهاد و فضای مجازی  در کمک به آگاهی جامعه و پیشگیری از بیماری ها اشاره کرد و بیان داشت : مشارکت همگانی برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت اصلی حیاتی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: تکریم از معلم باید به عنوان یک فرهنگ و روش در جامعه نهادینه شود.

وی از معلم به عنوان یک فرد تاثیرگذار و اثربخش در جامعه یاد کرد و گفت: رعایت معلم و اهمیت کار وی را به جامعه معرفی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه آحاد جامعه است تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازمند مشارکت نهادها دولت و مجموعه دستگاه‌ها دارد.

وی با اظهار اینکه طبق فرمایش رئیس جمهور ایران قوی در گرو مدرسه قوی است به ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت هفته معلم در استان مازندران اشاره و اضافه کرد: تکریم معلم مختص مدرسه نیست همه آحاد مردم و جامعه در این زمینه نقش دارند.

کمالی با بیان اینکه آزمون نهایی همانند کنکور است، درباره آزمون‌های استخدامی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز افزود: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی ورت گرفت و ردیف استخدامی‌هایی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

وی با عنوان اینکه موضوع نیروی انسانی در آموزش و پرورش در حال رفع و جبران است گفت: اکنون با چالش و کمبود نیروی انسانی روبرو نیستیم و امسال کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان را نداریم.

تراز نیروی انسانی با کلاس ها برابر است

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به عنوان اینکه تراز نیروی انسانی با کلاس‌های استان برابر است گفت: امسال با مسئله کمبود معلم روبرو نیستیم.

وی از جذب نهایی دو هزار و ۴۰۰ نفر خبر داد و گفت: ۶۰۰ نفر سهمیه مازندران برای جذب نیروهای خدماتی است ه با برگزاری آزمون نسبت به جذب آنان اقدام می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران کیفیت بخشی به مسئله آموزش را مسئله مهم بیان کرد و گفت: باید تلاش شود تا میانگین نمرات دروس مختلف در استان ارتقا بخشیده شود.

وی با اظهار اینکه فضای مجازی بر کیفیت آموزش تاثیر منفی گذاشته است گفت: در حال حاضر به سمت رشد کیفیت آموزشی با ارتقای میانگین نمرات در حرکت هستیم و مازندران جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه کیفیت آموزشی است و در رده سبز میانه یا استان مناسب قرار داریم.

کمالی با اظهار اینکه مازندران در زمینه پذیرش در دانشگاه‌ها رتبه دوم را در کشور دارد تصریح کرد: این نشانه تمایل مازندرانی‌ها به ادامه تحصیل است و این مسئله نوعی فرصت تهدید محسوب می‌شود از این رو برای کاهش تهدید به دنبال گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان هستیم.

وی با عنوان اینکه ۴۵ درصد از دانش آموزان مازندران رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، ادامه داد: این رقم تا پایان برنامه هفتم باید به ۵۶ درصد افزایش یابد دانش آموزان فنی و حرفه‌ای افزایش یابد یزان بیکاری کاهش می‌یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد طی دو سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان رای تجهیز هنرستان‌های استان از سوی دولت تخصیص داده شده است.

کد خبر 6093400

دیگر خبرها

  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست