Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این نامه که روز شنبه در اختیار ایرنا مرکز خرم آباد قرار گرفت، آمده است: در روزگاری که دشمن قسم خورده ملت ایران اسلامی از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به این آب و خاک چشم پوشی نمی کند و در شرایطی که دشمنان انقلاب با ایجاد جوهای متشنج هدف شوم رخنه در دل مردم را دارند، همبستگی اهمیت ویژه ای پیدا می کند.
در این نامه با بیان اینکه قوم لر یکی از اقوام قدیمی و پرافتخار تاریخ کهن ایران است، آمده است: قوم لر همواره حافظ این آب و خاک بوده اند که گواه آن شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نامه می افزاید: در روایتی آمده است که یک مرد شامی هنگام رسیدن به امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت شروع به دشمنام می کند و این امام بزرگوار می فرمایند ای پیرمرد گمان دارم که غریب این شهر هستی و شاید اشتباه کرده ای، پس اگر درصدد جلب رضایت ما هستی از تو راضی شویم! و اگر چیزی از ما بخواهی به تو می دهیم و اگر راهنمایی و ارشاد خواهی، ارشادت کنیم و اگر برای برداشتن بارت از ما کمک خواهی بارت را برداریم و اگر گرسنه ای سیرت کنیم و اگر برهنه ای بپوشانیمت و اگر نیازمندی بی نیازت گردانیم و اگر آواره ای در پناه خویشت گیریم و اگر خواسته ای داری انجامش دهیم و اگر مرکب و بار و بنه ای را به خانه ما انتقال دهی و تا وقتی که قصد رفتن داری مهمان ما باشی؛ برای ما آسانتر و محبوبتر است که ما را جایگاهی وسیع و مقامی منیع و مالی بسیار است.
در این بیانیه با اشاره به اینکه همه ما مسلمانیم و شیعه و آموزه های دینی ما آکنده از این دست کرامات است، آمده است: من نیز مسلمانم و شیعه و از جنس همین مردم؛ سال های جوانی عمرم را در میان همین مردم و فرهنگ غنی شان زندگی کرده ام و دوستان لر زبان بسیار خوبی دارم.
در این نامه آمده است: افتخار شاگردی اساتید بزرگ این استان را داشته و دارم و ایشان هم با من به مهربانی برخورد کرده اند و مهمان نواز بوده اند همانطور که به آن شهره هستند.
این دانشجو در نامه خود می افزاید: اتفاقی تلخ برایم افتاد و مبلغی از من مورد سرقت قرار گرفت که تحملش سخت بود و فشار روانی و عصبی زیادی به من وارد کرد و از روی عصبانیت و نه منطق و عقلانی، حرفی زدم که نه شایسته این مردم بود و نه زبان من! و در همان ساعات اول چندبار عذر تقصیر خواستم اما متاسفانه بدست همه عزیزان نرسید. حاضر نیستم لحظه ای درد و رنجش هموطنانم را در هیچ جای این سرزمین ببینم.
در این نامه آمده است: از ملت شریف ایران و مردم غیور لر که ناخواسته و بدون غرض ورزی و سوء نیت از روی نادانی باعث آزردگی ایشان شده ام صمیمانه عذرخواهی می کنم. مطمئنا هرگز چنین اشتباهی تکرار نخواهد شد؛ از خداوند رحمان طلب مغفرت می کنم و از درگاه عزیز مطلق خواستار سلامتی و طول عمر با عزت برای همه هموطنانم هستم.
در پایان این نامه آمده است: امیدوارم به رسم غریب نوازی و مهمان نوازیتان و با تکیه بر سیره ائمه معصوم و آموزه های غنی فرهنگی و اسلامی مان بنده سراپا تقصیر را مورد عفو و عنایت خود قرار دهید.
به گزارش ایرنا این دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان چندی پیش در صفحه اینستاگرام خود به مردم خرم آباد و قوم لر توهین کرد که این اقدام بازتاب گسترده ای داشت.
در پی واکنش مردم لرستان نسبت به این اهانت و احضار این دانشجو از سوی حراست دانشگاه، وی توضیح داد که وضعیت مالی مناسبی ندارد و اخیرا گوشی تلفن همراه او به سرقت رفته است.
دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در واکنش به این موضوع بیانیه ای صادر کرد و مردم لرستان را به آرامش دعوت کرد.
در این بیانیه همچنین عنوان شده بود اقدام لازم در خصوص برخورد با این دانشجو صورت گرفته است.
3022
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل صدا و سیمای لرستان در مراسم تجلیل از قاریان و عوامل برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در بروجرد، رضایت رهبر انقلاب اسلامی از برنامه‌های قرانی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان و در روز عید سعید فطر را بزرگترین مدال افتخار برای کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانست و افزود: پخش زنده مراسم جمع خوانی قران از بروجرد در راستای سیاست‌های صدا و سیما در تمرکز زدایی از مراکز است.
علیرضا شیروی به ضرورت تلاش مستمر برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: همکاری همه جانبه با فعالان قرآنی و تولید و پخش برنامه‌های متنوعی قرآن از رسالت‌های اصلی صدا و سیما است.
 حجت الاسلام حسینی امام جمعه بروجرد و مرادی فرماندار بروجرد نیز در این مراسم از تلاش مجدانه صدا و سیمای لرستان برای پوشش بر نامه‌های قرآنی و دیگر بر نامه و مناسبت‌ها به خصوص پوشش با شکوه مراسم روز جهانی قدس و تشییع شهید راه قدس شهید سید عباس صالحی روزبهانی تجلیل کردند.

دیگر خبرها

  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم