Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: نمره متوسطی به وضعیت و خدمات رفاهی معلمان می‌دهم ولی انتظار می رود حتما بودجه و منابع پایداری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، گودرز کریمی فر در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع اسکان نوروزی به روی آنتن شبکه آموزش‌رفت اظهار کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان خودباور و خداباور و تقویت و تربیت معلمانی است که بتوانند دانش آموزان را خلاق و پرسشگر تربیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: معتقدیم به علت فراوانی مسافرت های نوروزی فرهنگیان، باید از تمام امکانات موجود برای افزایش رفاه استفاده و بستر مناسب خدمات سفر را مهیا کنیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۵هزار عوامل اجرایی مامور ساماندهی مسافران فرهنگی هستند گفت: تعداد ۳۴۵ مرکز رفاهی خانه معلم با ۱۴هزار و ۴۶۵ تختخواب در تراز مراکز اقامتی سه تا پنج ستاره، ۳۰۰ اردوگاه با سوئیت های مناسب و ۱۲ هزار مدرسه و چندین پردیس دانشگاهی برای اقامت موقت در ایام نوروز درنظر گرفته شده است.

کریمی فر ادامه داد: پیش بینی ما حدود ۴.۵ میلیون مسافر فرهنگی در ایام نوروز است و ماندگاری سفر دو شب و نیم تعریف شده است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تقسیم بندی مدارس به سه گروه «الف» و «ب» و « ج» در گذشته گفت: امسال به سمت کیفیت بخشی رفته ایم و مدارس گروه «ج» را حذف کرده ایم و امکانات مناسب چون یخچال و تلویزیون در کلاس ها قرار داده ایم. هرچند باید سوال کرد آیا امکانات گردشگری در سایر بخش ها با ارایه تسهیلات رفاهی برای مسافرت ارزان از سوی آموزش و پرورش قابل مقایسه است؟

وی افزود: علیرغم اینکه مشارکت و مساعدت جدی سایر بخش‌ها از جمله مطالبات جدی ماست، اما اگر آموزش و پرورش به کمک نیاید بسیاری افراد در نوروز در خیابان و در چادر اسکان می‌یابند و ما تلاش کردیم منزلت فرهنگیان را حفظ کنیم. اگر چه منکر نقایص نیستیم.

به گفته کریمی فر معلمان ما بیشتر از اینها شایسته رفاهیات هستند؛ ما واقعا از خدمات رفاهی رضایت نداریم و این امر توجه ویژه ای می طلبد. هرچند وزیر و معاون وی شب و روز تلاش می‌کنند تا به دور از شعار زدگی معیشت و کرامت معلمان را ارتقا دهند.

وی با اشاره به ارائه خدمات بیمه تکمیلی یک و میلیون و ۶۰۰ هزار فرهنگی گفت: باید خدمات رفاهی بیش از این باشد. مراکز اقامتی چون خانه معلم نیز یکی دیگر از خدمات رفاهی آموزش و پرورش است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نمره متوسطی به این وضعیت می‌دهم ولی انتظار می رود سایر دستگاه های ذیربط به لحاظ تخصیص اعتبارات کمک کنند تا خدمات رفاهی و معیشتی معلمان را تقویت کنیم و حتما بودجه و منابع پایداری داشته باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ارزش گذاری جایگاه معلمان در جامعه را در واقع ارج نهادن به مقام بالای علم، آگاهی، بصیرت و معرفت دانست و مردمی سازی و مشارکت پررنگ مردم در برنامه‌های هفته معلم را مساوی با نهادینه کردن ارزش علم و دانش در وجود دانش آموزان عنوان کرد.

وی ادامه داد: اگر مردم پای کار باشند و دانش آموزان مشارکت کنند، برنامه‌ها جلوه زیباتری پیدا می‌کنند و این کار به آنها احساس هویت می‌دهد بنابراین باید سعی شود در برگزاری برنامه‌ها از شکل رسمی و اداری که مردم و دانش آموزان فقط در آنها تماشاگرند، پرهیز شود.

صحرایی از رسانه‌های استان خواست یک موج رسانه ایی در سطح جامعه نسبت به گرامی داشت جایگاه واقعی و مقام معلم راه اندازی کنند؛ مانند پویش اگر بخواهید از معلم خود تشکر کنید چطور این کار انجام می‌دهید یا چه چیزی به او می‌گویید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به چارچوب برگزاری امتحانات نهایی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست در برگزاری هر چه بهتر و راحتر و بدون دغدغه این آزمون برای دانش آموزان تلاش کنند.

صحرایی با اشاره به برخی از مشکلات مدارس شهر کرمانشاه مانند فرسودگی مدارس، کمبود فضای آموزشی در برخی از شهرک‌های تازه ساز؛ ایجاد فضای آموزشی به اندازی کافی قبل از ایجاد شهرک‌ها را مورد تاکید قرار داد و همچنین از شهرداری، فرمانداری و آموزش و پرورش استان خواست گام به گام مسائل و کمبود فضای آموزشی در برخی محلات رفع کنند.

تجلیل از معلمان از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه به تشریح برنامه‌های هفته معلم استان پرداخت گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته تجلیل از معلمان نمونه در سطح منطقه، شهرستان، استان و کشوری در قالب برنامه مختلف با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها است.

سلمان محمدی ادامه داد: در این هفته از معلمان نمونه، پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار، بازنشسته، خانواده شهدای فرهنگی تجلیل و همچنین از معلم بیماران صعب العلاج عیادت می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف قرآنی، ورزشی، هنری، آموزشی در سطح تمام شهرستان‌ها و استان و دیدار ۴۰ معلم و فرهنگی نمونه، بازنشسته، خانواده شهید استان با مقام معظم رهبری خبرداد و گفت: همچنین معلمان در این هفته به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها می‌روند و طی مراسمی با غبار روبی عطر افشانی و گلباران مزار شهدا با شهیدان انقلاب اسلامی تجدید پیمان می‌کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج آزمون استخدامی معلمان؛ شاید هفته آینده
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • این افراد معلم می‌شوند
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان