Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-29@11:02:37 GMT

موزه لوور با دنیایی از رازهای کشف نشده در تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۲۵۳۸

در تهران در این روزها نمونه جدیدی از قدرت نرم یا به عبارت دیگر فرهنگ در خدمت دیپلماسی به روی صحنه می رود و پایتخت ایران میزبان نمایشگاهی شامل 50 اثر هنری نفیس از آثار باستانی و معاصر موزه لوور پاریس است. این درباره اخبار گردشگری، جدیدترین اخبار گردشگری، موزه لوور در تهران و اتحاد بین فرانسه و ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از ایرنا، نتیجه پیوند دوستانه دو موزه لوور فرانسه و ملی ایران، تقویت همزیستی و صلح پایدار است. نمایش مجموعه گرانسنگ آثار فرهنگی و تاریخی تمدن ها در ایران سبب می شود ایرانیان فرهنگ دوست و صاحب تمدن و تاریخ دیرین از این اقدام موزه لوور فرانسه استقبال دو چندان کنند. از ساخت موزه ایران باستان به دست گدار، معمار فرانسوی 80 سال می گذرد. به این معنی که همیشه آثار تاریخی ایران برای نمایش به لوور رفته است ولی امروز برای اولین بار آثار تاریخی فرهنگ های مصر، یونان، رم، بین النهرین و اروپا برای همنشینی با آثار ایران در یک فضای تمدنی و گفتمانی به اینجا آمده اند. اولین نمایش آثار در سال 1267 شمسی در فرانسه برگزار شد و این کشور با هفت نمایشگاه بیشترین تعداد برگزاری نمایشگاه با ماهیت آثار ایرانی را به خود اختصاص داده است. روابط فرهنگی ایران و فرانسه از قرن هفدهم میلادی و از دربار شاه عباس صفوی در ایران همزمان با زمامداری هانری چهارم آغاز می شود و در ادامه آن در قرن نوزدهم همزمان با آغاز جمهوری سوم فرانسه و دوره قاجار در ایران روابط دو کشور بالنده تر شده و در نهایت به انعقاد نخستین قراردادهای رسمی میان نهادها و موسسات علمی و فرهنگی دو کشور منجر می گردد. این حادثه از منظر میراث فرهنگی نقطه عطفی در فرایند همکاری های بین المللی است و نشان می دهد اعتماد متقابلی بین ایران و کشورهای دیگر بوجود آمده و یک رفتار نوین جهانی بر پایه فرهنگ در حال شکل گرفتن است. از جمله برجسته ترین آثاری که در تهران به نمایش گذاشته شده است می توان به مجسمه ابوالهول، تندیس امپراتور مارکوس اورلیوس، تابلوهایی از رمبراند، کامیل کورو و دلاکروا اشاره کرد. شعار موزه لوور: موزه زنده است و ارتباطش را با دنیای معاصر حفظ کرده است. نمایشگاه عباس کیارستمی در راستای همین شعار در یکی از گالری ها به نمایش درآمده است. این نمایشگاه نمایی از تصاویر ارتباط مردم امروز با هنر گذشته است و کیارستمی چنین نامی بر آن گذاشته: «به من نگاه کن». این گالری از مجموعه تصاویری شکل گرفته که از دهه 70 به بعد عکاسی شده و  ١٨ اثر انتخاب شده و این جا به نمایش درآمده است. براساس اعلام روابط عمومی موزه ملی ایران، این نمایشگاه از 14 اسفند امسال تا 18 خرداد 1397 در موزه ملی ایران دایر و برای بازدید عموم آزاد است. این مقاله پیرامون اخبار گردشگری، جدیدترین اخبار گردشگری و موزه لوور در تهران است.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز برای نمایش در نمایشگاه روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

احمد حمزه‌زاده روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به‌ مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان‌ از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌ شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌ شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

وی گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات