Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان در سفر غیر رسمی خود به واشنگتن، با معاون رئیس جمهوری آمریکا و دو تن از اعضای کنگره این کشور دیدار و در باره مسائل افغانستان با آنان گفت و گو کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رسانه های رسمی پاکستان، شاهد خاقان عباسی در واشنگتن با مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا دیدار و درخصوص فرآیند صلح افغانستان رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرفین بر استفاده از روش مذاکرات و سیاسی کاری برای حل تنش ها در افغانستان تاکید کردند.
پایگاه خبری 'داون 'پاکستان به نقل از منابع رسمی این کشور گزارش داد:ملاقات 30 دقیقه ای 'عباسی' و 'مایک پنس' به درخواست طرف پاکستانی انجام شد که در آن دیدار، دو طرف درباره مواضع کشورهای یکدیگر در بحث افغانستان گفت و گو و تبادل نظر کردند.
این منابع خبری افزودند: نخست وزیر پاکستان با یادآوری فداکاری های این کشور در جنگ علیه تروریسم، به طرف آمریکایی تاکید کرد که اسلام آباد برای کمک به حل مسئله افغانستان تلاش های صادقانه انجام می دهد زیرا امنیت در افغانستان برای پاکستان مهم بوده و هیچ کشوری مانند پاکستان خواهان صلح و ثبات افغانستان نیست.
شاهد خاقان عباسی همچنین با 'تد یوهو' عضو کنگره آمریکا و رئیس کمیته امور آسیا و اقیانوس آرام، 'براد شرمن' و نماینده دموکرات کنگره نیز دیدار کرد که این ملاقات 40 دقیقه به طول انجامید.
به گفته منابع آگاه، نمایندگان کنگره نیز با بررسی اوضاع افغانستان، نسبت به افزایش نفوذ چین در پاکستان نظرات خود را ابراز کردند.
نخست وزیر پاکستان در واکنش به اظهارات این دو نماینده کنگره آمریکا گفت که روابط نزدیک چین با پاکستان هرگز علیه آمریکا نیست و ما خواستار روابط خوب با هر دو کشور هستیم.
به گزارش ایرنا، خانم «تهمینه جنجوعه» معاون وزیر امور خارجه پاکستان نیز پیش از این، هفدهم اسفندماه سال جاری در سفر به واشنگتن، در جمع خبرنگاران رسانه ها با تاکید بر احیای مجدد روابط اسلام آباد- واشنگتن گفت که احیای این روابط بیش از آنکه برای پاکستان ضروری باشد، برای آمریکا حیاتی و ضروری است.
وی ادامه داد:روابط 70 ساله و تمامی گفت گوها و اقداماتی که برای پیشبرد روابط پاکستان و آمریکا طی سال های پیش انجام شده را باید مجددا احیا کنیم.
معاون وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سخنانش بر لزوم آغاز گفت و گوهای راهبردی اسلام آباد و واشنگتن تاکید کرد.
این دیپلمات ادامه داد: اسلام آباد و واشنگتن شریک یکدیگر در زمینه مبارزه با تروریسم هستند و این دو با کمک هم توانستند به فعالیت های شبکه تروریستی «القاعده» پایان دهند.
آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ راهبرد سختی را نسبت به پاکستان اتخاذ کرده و انجام اقدامات بیشتر از سوی اسلام آباد را خواستار شده است.
رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش در هنگام اعلام استراتژی خود در قبال کشورهای آسیای جنوبی و افغانستان، با انتقاد شدید از پاکستان و متهم کردن این کشور به حمایت از تروریسم از اسلام آباد خواست تا هر چه سریع تر پایگاه های امن گروه های تروریستی در خاک خود را نابود کند.
آساق*274*6125**1577

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در ادامه‌ی تنش‌های لفظی میان کابل و اسلام‌آباد بخاطر مسایل امنیتی پاکستان و افزایش حملات تروریستی در این کشور گفته است که مقامات پاکستان با متهم کردن افغانستان، ناکامی‌های خود را توجیه می‌کنند.

مجاهد امروز پنج‌شنبه، نهم حمل به اظهارت وزیر دفاع پاکستان مبنی بر حضور پناهگاه‌های تروریسم در افغانستان واکنش نشان داده و گفته است که او با متهم کردن افغانستان از مسئولیت خود در راستای تامین امنیت فرار می‌کند.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان روز چهارشنبه، هشتم حمل (یک روز پس از حمله‌ی خونین بر مهندسان چینی در این کشور) در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: منبع تروریسم در پاکستان، در افغانستان است.

طبق ادعای او، مقامات طالبان از آنچه که مخفی‌گاه‌های تروریسم در افغانستان خوانده می‌شود آگاه هستند و این گروه‌ها از افغانستان به‌منظور سکویی برای سازمان‌دهی حملات تروریستی در پاکستان استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل: پاکستان با اتهام‌زنی ناکامی‌های خود را توجیه می‌کند
  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم
  • پاکستان بار دیگر افغانستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد
  • پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل