Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛یونس عالی پور،معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم،عصر جمعه در حاشیه افتتاح طرح نوروزی راه آهن قم، ظرفیت اسکان هتل ها و مسافرخانه های قم را 12 هزار تن اعلام کرد وگفت: با توجه به تجربه سال های گذشته و جایگاه ویژه قم، در برخی ایام تعطیلات نوروز تا 100 هزار تن در قم نیاز به اسکان دارد که تمام تمهیدات لازم از جمله تجهیز 250 مدرسه در این زمینه صورت گرفته و در صورت نیاز برنامه ریزی برای اسکان مسافران در مساجد، حسینیه ها، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، مصلا و نمایشگاه قم نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات زائران استان قم، درطول سال فعال است،ادامه داد: 80 دستگاه اجرایی استان در قالب 12 کارگروه در این ستاد فعالیت می کنند که با توجه به تجربیات سال های گذشته، فعالیت این ستاد برای نوروز از سه ماه گذشته جدی تر آغاز شده است.

عالی پور با بیان اینکه مشکلی برای اسکان مسافران و مهمانان نوروزی در قم وجود ندارد افزود: اولویت، اسکان مسافران نوروزی در هتل ها و مسافرخانه ها است ولی اگر شرایط ایجاب کند، اسکان در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه ها نیز صورت می گیرد.

عالی پور، بازآفرینی، توسعه و رفع اشکالات مربوط به خدمت رسانی به مسافران نوروزی در سال های گذشته را از جمله اقدام های ستاد تسهیلات زائران استان قم برشمرد و ادامه داد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در سال های گذشته، ترافیک و پارکینگ در صدر مهمترین مشکل های مطرح شده توسط مسافران نوروزی بوده است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل ترافیک و پارکینگ به ویژه در هسته مرکزی شهر برنامه ریزی هایی صورت گرفته ولی رفع کامل این مشکل ها زمان بر است افزود: ستاد تسهیلات زائران وضعیت ترافیکی را رصد کرده و نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام های لازم را انجام خواهد داد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم بیان کرد: ساخت پارکینگ فرآیندی زمانبر است ولی تلاش شده با جایگزینی مسیرهای جدید بار ترافیکی محورهای مواصلاتی و معابر شهری را مدیریت کرد.

انتهای پیام /ح

آماده اسکان روزانه 100 هزار مسافر نوروزی درقم هستیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر که با حضور مسعود اسماعیل بیگی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلای معلی تعیین شده بود به طور کامل محقق شد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدا… سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش《دعوت به بهشت》صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم.

وی افزود: امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

کد خبر 6088700

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود