Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: بارگاه نورانی بی بی حکیمه (س) که قطب اول گردشگری مذهبی جنوب کشور محسوب می شود، آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه (س) در 80 کیلومتری جنوب شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرزین بهمنی آزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) با امکانات اسکان و خدمات رفاهی مناسب آماده پذیرایی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
در یک سال گذشته بیش از یک میلیون زائر داخلی از سراسر ایران اسلامی و کشورهای خارجی به زیارت حضرت بی بی حکیمه (س) مشرف شدند.
وی بیان کرد: برپایی طرح آرامش بهاری شامل مسابقات فرهنگی، مشاوره های دینی و مشاوره درباره وقف و برپایی سفره هفت سین نوروزی همزمان با تحویل سال نو از برنامه های نوروزی در این بارگاه نورانی است .
بهمنی آزاد گفت: این طرح از 28 اسفند سال 1397 آغاز می شود و تا 15 فروردین ادامه دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، همچنین از اعزام هفت روحانی کارشناس و مبلغ دینی در ایام تعطیلات نوروز به حرم بی بی حکیمه (س) خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد.
بهمنی آزاد افزود: نظارت بازرسان تعزیرات بر رقبه های تجاری در حرم بی‌بی حکیمه (س)، ایجاد یک باب نانوایی ثابت، استقرار قصابی، مستقر شدن تانکر آب‌رسانی سیار، مرمت منابع ذخیره آب در کاکامبارک و بی‌بی حکیمه (س)، لکه‌گیری و نصب علایم راهنما و رانندگی در راه‌های منتهی به حرم بی‌بی حکیمه (س) از سایر اقدامات انجام‌شده برای رفاه زائران است.
چشمه دارالشفا از دیگر جاذبه های گردشگری حرم بی بی حکیمه (س) است.
این چشمه از شکاف سنگ‌های آهکی مارنی متعلق به دوران سوم زمین شناسی بیرون می‌آید و آب آن در ردیف آب‌های کلرورسدیم و سولفات کلسیم است که مقدار زیادی گاز سولفور دارد.
آب گرم بی‌بی حکیمه(س) از دو چِشمه تشکیل می‌شود که به نام‌های بی‌بی حکیمه 1و 2شناخته می‌شوند.
هر دو چِشمِه در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح آب‌های آزاد قرار دارند و دمای آب یکی ۳۳ و دیگری ۳۵ درجه سانتیگراد است.
شهرستان گچساران با بیش از 120هزار نفر جمعیت از مناطق گردشگر پذیر در جنوب کهگیلویه و بویراحمد است.
8143/1662

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان خادمیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۳۸ فقره سرقت احشام در سطح شهرستان اعتراف کردند.

وی بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و مأموران با هماهنگی مقام قضائی و با تلاش شبانه روزی و تحقیقات و رصد اطلاعاتی، موفق به شناسایی دو سارق حرفه‌ای و سابقه دار شدند.

خادمیان افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۵۲ رأس احشام مسروقه را کشف و ضبط کردند و این سارقان حرفه‌ای در عملیاتی از سوی پلیس آگاهی شهرستان دستگیر و به یگان انتظامی انتقال داده شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در این راستا یک دستگاه خودروی پژ و۴۰۵ و یک دستگاه خودروی پژو پارس متعلق به سارقان نیز توقیف و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6097099

دیگر خبرها

  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • دستگیری سارقان احشام در گچساران
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی به علت تیراندازی عروسی در خرم‌آباد
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر