Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@12:43:52 GMT

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهر‌های جهان

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۳۵۳۷

گران‌ترین شهر‌های جهان در اروپا و آسیا قرار دارند، تهران یکی از ارزان‌ترین شهر‌های خاورمیانه و جهان است.

به گزارش ایسنا، اکونومیست در گزارش خود با عنوان " شهر‌های آسیایی و اروپایی برای کسب عنوان گران‌ترین شهر جهان با هم رقابت می‌کنند"، ۱۳۳ شهر جهان را از نظر هزینه‌ها در ۱۵۰ بخش مختلف با یکدیگر مقایسه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش شهر نیویورک آمریکا به عنوان شهر معیار در نظر گرفته شده است و شاخص هزینه‌های آن برابر ۱۰۰ در نظر گرفته شده است.

شهر سنگاپور با شاخص ۱۱۶، گران‌ترین شهر جهان است و هزینه‌های زندگی در آن ۱۶ درصد بیش از نیویورک است. به گفته اکونومیست، علت حضور نداشتن لندن و نیویورک در بین ۱۰ شهر گران قیمت جهان، تضعیف واحد پول ملی آمریکا و انگلیس بوده است.

پاریس و زوریخ، گران‌ترین شهر‌های اروپایی و دومین شهر‌های گران قیمت جهان با شاخص ۱۱۲ هستند و پس از آن این دو شهر، هنگ کنگ با شاخص ۱۱۱ و اسلو با شاخص ۱۰۷ قرار دارند. شهر‌های ژنو و سئول به طور مشترک با شاخص ۱۰۶ و کپنهاگن با شاخص ۱۰۵، ششمین و هشتمین شهر‌های گران قیمت جهان هستند و پس از آن، سیدنی با شاخص ۱۰۲ در رده دهم قرار دارد.

از سوی مقابل، به دلیل آن که واحد پول ملی ازبکستان به دنبال سقوط قیمت خود در سپتامبر سال گذشته حدود نیمی از ارزش خود را از دست داد، شهر تاشکند بیشترین رکورد کاهش هزینه‌های زندگی را به ثبت رساند و از رتبه ۳۵ سال گذشته به صد و دوازدهمین شهر گران قیمت جهان تبدیل شد.

همچنین تا پایان سپتامبر ۲۰۱۷، از منطقه خاورمیانه شهر امان در رده ۲۸، دوبی در رده ۶۶، دوحه در رده ۱۰۱، جده در رده ۱۰۷ و ریاض در رده ۱۱۷ گران‌ترین شهر‌های جهان قرار دارند.

تهران و قاهره هر دو مشترکا در رده ۱۲۱ قرار دارند و تنها شهر‌های الجزایر و دمشق، هزینه‌های زندگی پایین تری از تهران دارند. دمشق ارزان‌ترین شهر دنیا نیز به شمار می‌رود. طبق آمار‌های اکونومیست، هزینه زندگی در تهران تقریبا نصف هزینه زندگی در شهر نیویورک است.

در اروپای شرقی، پراگ گران‌ترین شهر است و پس از آن مسکو و ورشو قرار دارند. ارزان‌ترین شهر‌ها هم آلماتی و بخارست هستند. در اروپای غربی، پاریس و زوریخ گران‌ترین شهر‌ها و لیسبون و آتن ارزان‌ترین شهر‌ها هستند.

اما در آمریکای شمالی، نیویورک گران‌ترین شهر منطقه و سیزدهمین شهر گران جهان است و پس از آن لس آنجلس قرار دارد. ارزان‌ترین شهر‌ها هم به ترتیب تورنتو، آتلانتا و کلیولند هستند.

ارزان‌ترین شهر جهان دمشق است و پس از آن کاراکاس و آلماتی در رده‌های ۱۳۲ و ۱۳۱ قرار دارند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلمانی با اشاره به لزوم اعلام مواضع وزارت آموزش و پرورش در خصوص صندوق ذخیره و ضمن تبریک حماسه‌سازی ایران مقتدر در مقابله با صهیونیسم اظهار داشت: فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان حمایت و کمک به تأمین مالی فرهنگیان به‌عنوان اصلی‌ترین رکن آموزشی کشور بوده و معطوف به بازنشستگی است.

وی ادامه داد: این مجموعه‌سازمانی اقتصادی با برخورداری از اعتماد روزافزون فرهنگیان کشور و مورد حمایت دولت است که با فعالیت اقتصادی نظیر اداره شرکت‌ها، بر سرمایه‌گذاری و سهام‌داری شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله نفت، پتروشیمی و معادن و ارائه خدمات به فرهنگیان در جهت ارتقا سطح فرهنگیان است.

سلمانی با اشاره به اینکه تقویت معیشت فرهنگیان از طریق صندوق ذخیره قابل‌تحقق است، تصریح کرد: خلق ثروت برای اعضا و سهام‌داران به‌ویژه برای فرهنگیان به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی صورت می‌پذیرد و اعتماد آفرینی باید در دستور کار باشد.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان بیان داشت: اهتمام به افزایش بهره‌وری وظیفه صندوق ذخیره است و این صندوق در تلاش است تا به نحوی عمل کند که امور آموزش و پرورش نظیر بیمه، لیزینگ و خدمات مختلف و… له صندوق ذخیره محول شود.

وی اذعان داشت: هنرستان‌ها می‌توانند واحدهای تولیدی خوبی برای صندوق ذخیره باشند که این امر رویکردی بسیار مهم در صندوق ذخیره و می‌تواند نقش مهمی در راستای شعار جهش تولید ایفا کند.

سلمانی خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های صندوق ذخیره است و این ظرفیت مهم و قابل‌دسترسی است.

کد خبر 6091198

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور