Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@23:44:45 GMT

زمان رسیدگی به معافیت ها کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۳۷۵۰

زمان رسیدگی به معافیت ها کاهش یافته است

سردار بهرام نوروزی، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اصلاح فرآیندها و به کارگیری تکنولوژی و امکانات نوین، کاهش زمان رسیدگی به معافیت ها را در برداشته است.

ایران آنلاین / سردار "بهرام نوروزی" اظهار داشت: سازمان وظیفه عمومی ناجا با توجه به مسئولیت و ماموریت محوله، ارتباط بسیار گسترده با بدنه جامعه و جوانان دارد به گونه ای که به صورت مستقیم با جوانان و غیر مستقیم با خانواده های آنان در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: این سازمان با به کارگیری و گسترش بستر اینترنتی در ارائه خدمات بهتر به مشمولان و خانواده های آنان توانسته است حجم مراجعات غیر ضروری را کاهش و رضایت مندی مشمولان و خانواده های آنان را حاصل کند.

سردار نوروزی بیان کرد: تلاش شده تا در زمینه های مختلف، خدمات به نحوی ارائه شود که مشمولان بدون نیاز به مراجعه حضوری به وظیفه عمومی و از طریق سامانه اینترنتی بتوانند درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: ثبت اینترنتی درخواست های خروج  از کشور برای دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه در سراسر کشور، تحول قابل توجهی در شیوه ارائه خدمات این سازمان بوده که کاهش حجم مراجعات، تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به مشمولان را به همراه داشته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات چشمگیر در ارائه مشاوره به مشمولان و خانواده های آنان در زمینه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، گسترش بستر اینترنتی بخش خدمات مشاوره ای پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانیwww.vazifeh.police.ir بوده که موجب رفع ابهامات مشمولان و خانواده های آنان در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری شده  است.

وی افزود: همچنین مشمولان سراسر کشور می توانند از طریق سامانه تلفن گویا به شماره 096480 به صورت شبانه روزی از قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی مطلع شوند و درصورت نیاز به مشاوره تخصصی می توانند از طریق سامانه مذکور در ساعات اداری با کارشناسان وظیفه عمومی تماس حاصل کنند.

سردار نوروزی تصریح کرد: سامانه پیامک سازمان به شماره 110206010 نیز برای اخذ استعلام آخرین وضعیت درخواست های اعزام به خدمت و یا معافیت ها و ... آماده ارائه خدمات است.

وی در خصوص اصلاح فرایندها در معافیت پزشکی، عنوان کرد: ایجاد ارتباط سیستمی سازمان وظیفه عمومی با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و پزشکان معاین اولیه، تاثیر بسزایی در غربالگری صحیح مشمولان داشته که این امر موجب شده سایر مراحل پزشکی نیز با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه در سال 96 کاهش چشمگیری در زمان رسیدگی به معافیت های پزشکی و کفالت را داشته ایم، افزود: اقداماتی از جمله ارتباط سیستمی سازمان وظیفه عمومی ناجا با دفاتر پلیس+10، افزایش پزشکان معاین اولیه، شورای پزشکی و انجام نظارت های سیستمی موجب تسریع در فرایند رسیدگی به معافیت های پزشکی و کفالت شده است./ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان کرد: پرونده کثیرالشاکی الماس مال شهر کرمان با عنوان اتهامی و ارتکاب بزه مشارکت در معرفی مال غیر به عوض مال خود در پروژه احداث چندین طبقه ساختمان و تعداد زیادی واحد با شکایت بیش از ۶۵ نفر شکات پرونده به شعبه بازپرسی کرمان ارجاع شد.  

وی افزود: با پایان تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، شعبه کیفری دو وارد رسیدگی شده و متهمان را از جنبه عمومی به ٣ سال حبس و جزای نقدی به میزان ٧٠ میلیارد ریال محکوم کرد که با اعتراض محکومان، پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مطرح و پس از رسیدگی حکم محکومیت قطعی متهم اصلی مشارکتاً با محکوم دیگر صادر شد.

این مقام عالی قضائی در استان کرمان با تأکید بر اینکه جبران خسارت و استیفای حقوق مالباختگان اولویت دستگاه قضائی استان است، ابراز داشت: شکات می‌توانند از جنبه خصوصی همانگونه که در دادنامه ذکر شده جهت مطالبه مال خود مبادرت به طرح دادخواست حقوقی کنند. همچنین مردم هوشیار باشند با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌هایشان نشوند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳ اصفهان
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • دانشگاه شاهد نیروی حفاظت فیزیکی جذب می‌کند
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • اعلام فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است