Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@23:26:42 GMT

رومانی؛ زنده‌ای که با گواهی فوت می‌چرخد (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۳۷۸۱

رومانی؛ زنده‌ای که با گواهی فوت می‌چرخد (+عکس)

یک دادگاه در رومانی دعوی یک مرد زنده برای باطل کردن گواهی فوتش را قبول نکرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت رادیو ملی آمریکا (NPR) در شهر "واسلوی" در شرق رومانی اتفاق جالبی روی داده و آن تصمیم دادگاه بر عدم پذیرش زنده بودن یک مرد 63 ساله است که خانواده او 19 سال پیش برای او گواهی فوت گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"کنستانتین رلیو" در سال 1999 برای کار به ترکیه رفته بود و همسرش به دلیل عدم اطلاع از او  با حضور در دادگاه با اشاره به اینکه از او بی خبر است برای او گواهی فوت گرفته است.

این مرد رومانیایی که 63 ساله است دو ماه پیش به دلیل نداشتن مجوز اقامت در ترکیه از سوی دولت ترکیه به رومانی "دیپورت" شد و وقتی به کشورش بازگشت نه خانواده اش را یافت و هم اینکه متوجه شد در رومانی وضعیت حقوقی او به صورت یک شهروند فوت شده ثبت شده است.

او برای لغو گو.اهی فوتش به دادگاهی در شهر زادگاهش – بارلاد- مراجعه کرد اما دادگاه به دلیل اینکه درخواست لغو گواهی فوت پس از انقضای مهلت قانونی ارایه شده، این درخواست را رد کرده است.

رلیو هم اینک با وجودی که زنده است یک فرد مرده حساب می شود و مادامی که جواز فوت او باطل نشود فاقد حق و حقوق قانونی یک شهروند رومانیایی است.

او روز جمعه (دیروز) در یک مصاحبه تلفنی با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت:" من قانونا مرده به حساب میایم در حالی که هنوز زنده ام.. چون به لحاظ قانونی مرده محسوب می شوم هیچ کاری نمی توانم بکنم و هیچ درآمدی ندارم."

او گفته که فعلا از طرف چند دوست و آشنا تامین مالی می‌شود. به گفته رلیو خنده‌دارترین بخش ماجرا هنگام ورود او به کشور و در اداره مهاجرت بوده و او در آنجا بیش از 6 سال معطل شده چون ماموران مرزبانی با جستجوی نام او در سیستم‌ رایانه ای  به او گفته‌اند "کنستانتین رلیو" سال‌ها پیش مرده است.

خانواده رلیو پس از سفر او به ترکیه از رومانی مهاجرت کرده و به مقصد نامعلومی رفته اند.

رلیو گفته با باطل کردن گواهی فوت و گرفتن پاسپورت جدید قصد دارد برای کار در یک شرکت به ترکیه بازگردد.

کنستانتین رلیو/عکس:خبرگزاری فرانسه

 

 

 

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مرتضی امینی‌فر با اشاره به برنامه کاهش زمان فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهرداری این کلان‌شهر گفت: برای تکریم، تسهیل و سرعت بخشیدن به امور مراجعین، از ابتدای امسال  صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهر شیراز با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.
مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز تصریح کرد: قبل از این پس از اتمام عملیات اجرایی پروژه و ارسال گزارش‌های مرحله‌ای ناظرین، ثبت پرونده و انتظار متقاضی برای تعیین زمان بازدید و پس از آن اصلاح و رفع مغایرت‌ها عملاً موجبات اتلاف زمان مراجعین را به همراه داشت که با تدابیر پیش‌بینی شده، اولویت‌بخشی و تسهیل‌گری به درخواست‌های صدور گواهی پایان کار رجوع شده به این حوزه تسریع شد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال همزمان با اجرای ساختمان، کنترل و ارزیابی مرحله‌ای، ناظر عالیه معماری معاونت شهرسازی در محل پروژه حاضر است و مغایرت‌های نقشه به موازات عملیات اجرایی کنترل و ارزیابی شده و رفع نقص و اصلاح می‌شود.

دیگر خبرها

  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • پاسور ایرانی و پایانی که تلخ‌تر از این نمی‌شد
  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت