Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز ارتقای سطح آگاهی مردم را در کاهش جرائم و تخلفات مهم برشمرد و گفت: در تحقق این مهم نقش رسانه‌ها انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جوهری در نشستی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر شنبه در دادگستری استان البرز برگزار شد، بابیان اینکه ارتقای سطح آگاهی مردم نقش بسزایی در کاهش بروز جرائم و تخلفات را به همراه دارد، اظهار کرد: بدون شک مقوله مهم دانش و سطح اطلاع و آگاهی مردم در راستای کاهش جرائم در بخش‌های مختلف اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ و ۹۵ سیاستی مبنی بر ارتقای سطح آگاهی مردم پیش‌گرفته شد که با مساعدت اصحاب رسانه با سرعت بیشتری به این مهم جامه عمل پوشانده شد، افزود: بسترسازی فرهنگ‌سازی در این حوزه بدون مشارکت همگانی حاصل نمی‌شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان البرز ارتقای سطح فرهنگ در حوزه‌های یادشده را منوط بر همکاری همگانی دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای آگاهی عمومی شهروندان کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد، بخش عمده فعالیت این معاونت به این مهم اختصاص دارد.

جوهری با اشاره به اطلاع‌رسانی صورت گرفته در خصوص سرقت‌های اینترنتی و شرکت‌های سوری اینترنتی که منجر به کاهش این جرائم شد، تصریح کرد: هراندازه که میزان آگاهی مخاطبان بیشتر باشد با کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی مواجه خواهیم شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران