Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه مقاومت و مقاومت فارس، متن حاضر به قلم شهید «مهدی باکری» نگارش شده است و توسط آقای «مصطفی مولوی» در اختیار «نگین ایران» قرارداده شد و پس از حدود 10 سال، هم زمان با سال گرد شهادت «مهدی باکری»، توسط خبرگزاری فارس، باز نشر می شود:

 

*1- داشتن اخلاق اسلامی و کنترل خود در شرایطی که حین کار پیش می‌آید و الگو قرار دادن آیه شریفه «رحماء بینهم» در برخورد با برادران رزمنده

*2- پرهیز از عصبانی‌شدن و استفاده نمودن از جملاتی که در شأن مسئول نیست که منجر به سبک نمودن و پایین آوردن ارزش خویش در بین نیروها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*3- درک محتوی عمیق اسلامی مسئولیت - مسئول پدر و بزرگ کلیه افرادی هست که زیر دست او کار می کنند و مسئول صاحب (امانتدار) و نگهدار کلیه اموالی است که در اختیار محدوده فعالیت او قرار گرفته است.

بنابراین مسئول بایستی درک قلبی از این مطلب بسیار مهم و اساسی داشته باشد که او پدر و برادر بزرگ نیروهایش بوده و امانت‌دار اموال در نگه‌داری و دقت و مراقبت از استفاده آن‌ها در راه اسلام، پس دل‌سوز بودن - دقیق و ریزبین بودن - کنترل و نظارت دقیق موردهای مصرف کنترل اسراف - جلوگیری از فرسودگی اموال در اثر عدم نگهداری - مریض شدن نیروها در اثر نرسیدن - زخمی یا صدمه دیدن نیروها در اثر عدم کنترل صحیح و به موقع - مصر و شدت عمل به خرج دادن در اجرای موارد احتیاط - و در کل خود را در موقعی که یک قطره خون بناحق و در اثر بی توجهی از دماغ یک نفر از نیروهایش بیاید یا یک قاشق از اموالش در اثر عدم کنترل تلف شود؟ عذاب آخرت ببیند و همواره نظارت دقیق خداوند و حساب‌رسی او را بر اعمالش بداند.

*4- اعمال صحیح مدیریت، تقسیم کار بین مسئولین جزء واحد که بی‌کار نمانده، رشد نموده، دل گرمی و احساس مسئولیت در رده های پایین نیز به وجود آید.[س.ر.ا.ف.ی.ر.ا.ز.گ.ر.ب.خ]

*5- ارزش قائل شدن به کار آن‌ها، مشورت کردن، تذکر دادن به اصلاح اشتباه هایشان چکشی و سرکوب نکردن کارهای‌شان حتی اگر اشتباه باشد و فرد تذکر پذیر و قابل اصلاح شود.

*6- نظارت دقیق و ارزیابی کار مسئولین قسمت‌ها

*7- به طور مداوم تذکرات لازم در جهت برخورد با نیرو - احساس مسئولیت - حفظ و نگهداری و مصرف شرعی اموال به مسئولین قسمت‌ها داده شود.

 

*8- نظارت دقیق بر تدارکات واحد - نحوه توزیع - نحوه نگه‌داری انبار - نحوه جمع آوری اموال که عدالت رعایت شده و ذره‌ای تلف نشود - بازخواست و قرار دادن جریمه در صورت بی توجهی مسئول تدارکات برابر خسارت وارده

*9- تذکر دائمی به راننده های واحد در رعایت مقرارت راننده‌گی - رسیدگی و سرویس خودرو - کنترل سرعت - حفظ لباس و آرایش ظاهری در حین رانندگی - خوش اخلاقی با مسافرین، احتیاط شدید در حین رانندگی و مراقبت از وقوع تصادفات، به صورت روزانه بایستی انجام گیرد.[س.ر.ا.ف.ی.ر.ا.ز.گ.ر.ب.خ]

*10- بازدید مرتب از نحوه نگه‌داری خودروها و موتورسیکلت ها - کنترل سرعت رانندگی - هر هفته به طور مرتب - بازخواست راننده‌ها در صورت بی توجهی - تشویق آن‌ها در صورت انجام وظایف‌شان

*11- جلوگیری از ترددهای خودسرانه راننده‌ها و دانستن این‌که مصرف حتی یک لیتر بنزین بیت المال روز قیامت جواب می خواهد و برنامه ریزی در انجام چندین کار در یک بار تردد و پرهیز از فرستادن خودرو برای هر کار جزئی و استفاده از سرویس‌های عمومی در بیشتر مواقع.

*12- ایجاد نظم و حفظ انضباط در تمام کارهای واحد یا گردان

*13- اجرای به موقع صبح گاه‌ها - با وضع مرتب افراد - نظارت بر نحوه لباس پوشیدن - آرایش ظاهری افراد، موی سر و صورت - نظافت تمام قسمت‌ها ( آسایشگاه‌ها - توالت‌ها - محوطه‌ها- ظروف غذا به طور روزانه و دقیق

*14- برنامه ریزی مرتب کار آموزش های عقیدتی و نظامی برای واحد و پرهیز از بی‌کار گذاشتن نیروها که بی‌کاری مایه فساد در تمام ابعاد می باشد.

*15- نظارت بر اجرای آموزش ها

*16- بازدید سلاح های انفرادی و اجتماعی به طور هفتگی و تذکر این‌که زنگ زدگی، گرد و خاک گم شدن قطعات و ... در نگهداری ها پیش نیامده باشد.

*17 - حفظ انسجام واحد با عدم گرایش به طرف افراد خاص یا همشهری ها و مقابله با هرگونه مسائل ناسیونالیستی با تذکرات مکرر و به موقع و محکوم نمودن تبعیض و خود عمل نمودن به عدالت و اخوت در بین نیروها

*18 - ایجاد روحیه محبت - اخوت - همیاری - تلاش در سربازی امام زمان(عج) - بی ارزش ننمودن کارهایی همچون جمع کردن زباله یا شستن توالت. و در کل روحیه تلاش - جنب و جوش و تحرک با دوست داشتن همدیگر در واحد

*19 - تلاش در گذاشتن کلاس قرآن، حتی به مدت نیم ساعت هر روز صبح به صورت دسته‌ای یا قسمتی

*20- توجه نمودن خود به نماز و مراسم و دعاها و شرکت کردن به موقع و تذکر دائمی نیروها به توجه به نمازها و دعاها و ایجاد محیط رشد معنویت.[س.ر.ا.ف.ی.ر.ا.ز.گ.ر.ب.خ]

*21- بدبین نشدن و سوءظن پیدا نکردن نسبت به مسئولیت رده پایین با واحدهای دیگر لشکر، در صورت شنیدن یا دیدن واقعه‌ای یا موضوعی. تماس مستقیم پیگیری و فهم صحیح موضوع، داشتن گذشت و روحیه اصلاح در بین مسلمین در سالم بودن روابط بین همدیگر، بسیار ضروری و به نفع اسلام خواهد بود.

 

*22- وفای به عهد داشتن و دقیق بودن در وعده ها و حضور به موقع.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در دومین جلسه کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان اعضا بر لزوم کیفی سازی نظارت‌ها بر واحد‌های خرده فروشی و تشدید بازرسی‌ها بر واحد‌های تولیدی تاکید کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه نمایندگان سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف گزارش‌های عملکرد بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های خود را ارائه کردند.

نوراللهی افزود: بر اساس قانون انتزاع نظارت و بازرسی برواحد‌های خرده فروشی از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان صمت انتقال یافت و امید است کیفی سازی بازرسی‌ها وتشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر این جلسه نیز گفت: در حوزه تشکیل پرونده‌های بازرسی مهم ملی جایگاه خوبی در کشور نداریم و امید است با همکاری دستگاه‌های نظارتی بتوانیم علاوه بر نظارت بر واحد‌های خرده فروشی، بازرسی‌های ویژه از واحد‌های تولید و بنکداری‌های عرضه کننده کالا‌های اساسی مردم که نقش بازدارنده در بروز تخلفات دارد، داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • روایت تازه از پنالتی جنجالی رضاییان - طارمی / دفعه بعد هر دو اخراجید!
  • شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها
  • روایت تازه از پنالتی جنجالی رضاییان - طارمی
  • ابوترابی‌فرد: عملیات «وعده صادق» قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • تصاویر حمله موشکی حزب الله به شهرک نظامی شتولا