Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@18:26:33 GMT

هزاران دهانه کوه های ماه شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۶۰۸۷

هزاران دهانه کوه های ماه شناسایی شد

ماه به عنوان تنها قمر کره زمین به طور مرتب شاهد برخورد شهاب سنگ ها و سیارک هایی است که موجب شکل گیری پستی ها و بلندی ها تازه ای در سطح آن می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، حوضه آیتکن بزرگترین دهانه کوه شکل گرفته بر روی سطح ماه به علت این برخوردهاست که قطر آن به اندازه فاصله شهر لندن تا آتن پایتخت یونان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته همه دهانه های کوه های سطح ماه تا بدین اندازه بزرگ و قابل توجه نیستند و لذا شناسایی آنها هم کار ساده ای نیست. اما با استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی که توسط محققان دانشگاه تورنتو ابداع شده می توان تعداد بیشتری از این دهانه ها را شناسایی کرد.

برنامه هوش مصنوعی یادشده می تواند با دقت بالایی دهانه های این کوه ها را شناسایی کرده و حتی اندازه گیری ابعاد آنها را ممکن کند. با استفاده از این سیستم هوش مصنوعی درک بهتر و عمیق تر تاریخچه شکل گیری دهانه های مذکور ممکن بوده و از همین طریق می توان اطلاعات بیشتری در مورد منظومه شمسی به دست آورد.

این سیستم هوش مصنوعی منجر به شکل گیری شبکه عصبی پیشرفته ای شده که مشابه با شبکه عصبی مورد استفاده در خودروهای خودران است و برای شناسایی و شمارش دقیق دهانه های کوه های ماه قابل استفاده است. سیستم مذکور تا به حال موفق به شناسایی ۶۰۰۰ دهانه ناشناخته بر روی سطح ماه شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

سرهنگ "سید جلال‌الدین جوانمردی" اظهار‌داشت: پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، یکی از مصادیق بارز فساد اقتصادی در کشور است و مبارزه با این معضل مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی چابکسر حین کنترل وسایل نقلیه عبوری به یک دستگاه خودرو باری نیسان مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۶۰ کیسه ۵۰ کیلویی کود شیمیایی قاچاق کشف شد.


فرمانده انتظامی شهرستان رودسر از معرفی متهم ۵۰ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی کود‌های قاچاق را ۳۷۵ میلیون ریال برآورد کردند.


این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳ تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر
  • احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی طی سال ۱۴۰۲ در استان اصفهان
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • شناسایی ۳تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • «دیمونا» هک شد | هزاران سند حساس به دست هکرها افتاد
  • بازدید وزیر کشور از پروژه پل B1 و کنارگذر شمالی کرج
  • بازدید وزیر کشور از پروژه ادامه آزاد راه شهید همت در البرز
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود